Pamatę gatve riedantį milžinišką apelsiną tikriausiai imtumėte trinti akis – juk to negali būti! Tačiau tokie automobiliai iš tikrųjų egzistavo, nors ir buvo labai reti. Kodėl kas nors važinėtų apelsino formos automobiliu? Kodėl dabar šitie keistuoliai stovi muziejuose?

Kuo keistesnis automobilis, tuo jis mums įdomesnis. Akivaizdu, kad šis apelsinas ant ratų buvo labai retas, sukurtas pagal užsakymą. Štai estų Nobe 100 toks nebus – jį iš tikrųjų galėsite nusipirkti.

Outspan – tai Pietų Afrikos Respublikos kompanija, į Europą eksportavusi apelsinus ir kitus citrusinius vaisius. Tai buvo galinga korporacija, kuri kitu pavadinimu gyvuoja iki šiol. Didžioji dalis apelsinų Europos prekybos centruose buvo žymimi Outspan prekės ženklu. Tiesa, šios kompanijos vaisiai dažnam keldavo ne pačius maloniausius jausmus – Outspan buvo kaltinama juodųjų išnaudojimu ir apartheido politikos palaikymu. 1975 metais Prancūzijoje prasidėjo Outspan boikoto kampanija, sudavusi smūgį kompanijos pelnams, tačiau šis straipsnis ne apie tai.

Prieš boikotą Outspan įvaizdis buvo pakankamai neblogas. Kompanijos reklamos buvo sutinkamos su šypsena, ypač akį traukiantys apelsinai ant ratų. Įprastai vadinti tiesiog Outspan Orange šeši tokie automobiliai Brian Waite Enterprises  kompanijos buvo pagaminti 1972-1974 metais . Pagrindinis jų tikslas, žinoma, buvo reklama.

Šeši tokie Outspan Orange automobiliai buvo pagaminti 1972-1974 metais. (Les Chatfield, Wikimedia(CC BY 2.0)

Apelsino formos automobiliai važinėjo po įvairius renginius, muges, dažnai buvo matomi televizijoje ir spaudoje. Toks ir buvo Outspan tikslas – kompanija norėjo, kad Orange taptų jos simboliu, kurį žmonės norės fotografuoti ir apžiūrėti. Taip skatinamas prekės ženklo įsimintinumas.

Outspan Orange buvo sukurtas klasikinio MINI pagrindu. Jo priekyje plakė paprastas keturių cilindrų 1,0 litro variklis, išvystantis 49 ag (apie 36 kW).  Per automatinę transmisiją jis suko priekinius automobilio ratus. Outspan Orange ašys yra sumontuotos labai arti viena kitos – šio automobilio ratų bazė yra vos 122 cm. Platforma nebuvo paimta iš Mini, ją teko kurti nuo nulio, nes ilgesnė ratų bazė būtų darkiusi apvalų apelsino siluetą. Šis sprendimas turėjo vieną netikėtą privalumą – Outspan Orange galėjo apsisukti 5 metrų pločio kelyje.

Outspan Orange turėjo duobutėmis nusėtą stiklo pluošto kėbulą su mažu žaliu apelsino stiebeliu viršuje. (sv1ambo, Wikimedia(CC BY 2.0)

Tiesa, nepaisant to, kad ryškus kėbulas buvo sukurtas iš stiklo pluošto, Outspan apelsinas nebuvo greitas. Maksimalus gamintojo numatytas greitis siekė 47 km/h (30 mylių per valandą). Originalus Mini galėjo važiuoti žymiai greičiau. Toks apribojimas numatytas todėl, kad Outspan Orange buvo pasiruošęs apsiversti net menkiausiame posūkyje. Dėl to gale jis visada vežiojosi 90 kg svorio balastą, kuris turėjo pagerinti automobilio stabilumą.

Outspan savo apelsinus naudojo Jungtinėje Karalystėje, Prancūzijoje, Vokietijoje. Dar visai neseniai vienas buvo toks važinėjo Pietų Afrikos Respublikoje. Tačiau dabar tai – itin reta muziejinė vertybė.

Taip pat skaitykite:

Mielas estiškas Nobe 100 – šis ypatingas elektromobilis laukia sėkmės;

Alfa Romeo Montreal turėjo keistus lempų gaubtus;

L’Œuf Electrique – elektrinis kiaušinio formos automobilis, sukurtas dar 1942 metais;

Triratis mažylis Brütsch Mopetta;

Automobilių pasaulio varlė – mažytis, pigus, bet kažkuo vis tiek žavus automobilis, apie kurį nesate girdėję;

Keisčiausių durelių savininkas lenkų SMYK;

Į sūrį panašus Bond Bug.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia