1981 metais Italijoje įsikūrė naujas automobilių gamintojas ACM Automobili. Ši kompanija kitų markių (daugiausia FIAT) automobilių pagrindu kūrė visureigius. Tiesa, jai sekėsi prastai ir jau dešimtojo dešimtmečio pradžioje jos nebeliko. Tačiau per trumpą savo istoriją ji pagamino bent keletą įdomių automobilių, kurie dabar labai domina kolekcionierius. Pavyzdžiui, Biagini Passo – šių keistų visureigių-kabrioletų buvo vos apie 300.

ACM visada buvo nišinis automobilių gamintojas, kurį šiandien tikriausiai laikytume labiau jau modifikavimo, o ne originalių modelių kūrimo kompanija. Tačiau kadaise tokių gamintojų, kurie ėmė kitų markių mašinas ir jas keitė pagal savo ar klientų vaizduotę, buvo nemažai ir jų kūriniai buvo egzotiški, keisti ir įdomūs.

Devintojo dešimtmečio pabaigoje ACM inžinierių galvose kilo įdomi idėja – kodėl gi nesujungus Golf Mk.I kabrioleto ir Golf Country?

Biagini Passo – Golf Country ir Golf Mk.I kabrioleto derinys. (Lanciatype840, Wikimedia(CC BY-SA 2.0)

Tuo metu pirmasis Golf kabrioletas jau nebuvo naujas. Naudotų automobilių rinkoje jis buvo labai geidžiamas, nes jį pamėgo jauni vairuotojai. Nors nuo 1985 metų Volkswagen gamino jau antros kartos Golf, jis savo kabrioleto versijos neturėjo. Vietoje to, kad  sugalvotų, kaip pašalinti Golf Mk. II stogą, Volkswagen ir toliau gamino Golf Mk. I kabrioletą su nedideliais stilistiniais pakeitimais.

Tuo tarpu austrų kompanija Steyr-Daimler-Puch antros kartos Golf pagrindu gamino Golf Country visureigius. Golf Country turėjo Syncro keturių varomų ratų sistemą, bamperių, dugno ir žibintų apsaugas, iškeltą važiuoklę. Šie automobiliai buvo populiarūs kalnuotose Centrinės Europos regionuose, bet ir jų pagaminta mažiau nei 8 tūkstančiai.

Passo turėjo išorėje sumontuotą atsarginį ratą. (Lanciatype840, Wikimedia(CC BY-SA 2.0)

Kaip jau supratote, dalis Golf Country virto Biagini Passo. Italai nukėlė įprastą Golf Mk. II kėbulą ir vietoje jo sumontavo stipriai modifikuotą Golf Mk.I kabrioleto kūną. Rezultatas – keistas automobilis, kuriame po dideliu sulankstomu stogu tilpo penki žmonės. Jis vis tiek buvo panašus į visureigį – net turėjo išorėje sumontuotą atsarginį ratą – bet  kartu pasižymėjo ir visais kabrioleto privalumais. Visi Passo turėjo įprastą Volkswagen 1.8 litrų benzininį variklį – ACM jo nelietė.

Lentelė ant Passo kėbulo. (Volkswagen nuotrauka)

Kaip matote, ACM stipriai pakeitė pažįstamą Golf veidą. Italai visiškai atsisakė Volkswagen žibintų – priekyje sumontuotos 1980-1985 metų Fiat Panda šviesos, gale – 1983-iųjų Opel Kadett D žibintai. Net ir šoniniai posūkių indikatoriai pakeisti detalėmis iš 1983-iųjų Fiat Ritmo. Biagini Passo turi ir naujas groteles bei bamperių apsaugas, o viduje sumontuotas masyvus lankas, į kurį keleivis gali įsikibti, kai išsigąsta bekelės nelygumų.

Biagini Passo salonas mažai kuo skyrėsi nuo Golf. (Lanciatype840, Wikimedia(CC BY-SA 2.0)

Nors Biagini Passo dabar atrodo labai keistas, savo laiku jis buvo įdomi idėja. Juk Alpių keliukuose kartais reikėdavo bent šiokio-tokio visureigio, o kam nepatinka pasivažinėjimai kabrioletu? Taigi, Passo buvo eksportuojamas ir į Vokietiją – vokiečiai nupirko apie 50-65 tokius automobilius.

Daugelis Biagini Passo buvo prarasti dėl rūdžių. (Volkswagen nuotrauka)

Tiesa, iki mūsų dienų išliko vos keli Biagini Passo pavyzdžiai. Daugelis šių automobilių neatlaikė laiko išbandymų, nes ACM rėmas, sujungęs Golf kabrioleto kėbulą su Golf Country važiuokle, nebuvo apsaugotas nuo korozijos. Daugelis egzotiškųjų Passo tiesiog virto rūdimis, todėl išlikę modeliai yra saugomi privačiose kolekcijose.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia