BMW dar praeitame amžiuje kūrė elektromobilius, kurie žavėjo automobilių žurnalistus – koks buvo E1 mažylis?

BMW dar praeitame amžiuje kūrė elektromobilius, kurie žavėjo automobilių žurnalistus – koks buvo E1 mažylis?

Pastaruosius porą metų automobilių parodose dominuoja elektromobiliai. Juos į savo gamą įtraukė daugelis didžiųjų gamintojų ir tai – tik pradžia. Tačiau nereikėtų manyti, kad tokios tendencijos yra visai naujos. Siūlome prisiminti neįprastą BMW, kuris buvo pristatytas dar 1991 metais, kuomet nustebino pasaulį inovatyvumu ir neblogomis elektromobilio savybėmis.

BMW E1 pasauliui buvo pristatytas 1991 metų Frankfurto automobilių parodoje. Iš pirmo žvilgsnio šis automobilis atrodė nekaip. Nedidelis dviejų durelių hečbekas pasižymėjo keistu siluetu, siauru kėbulu ir jau tada pasenusia dizaino kalba. Tačiau visa tai buvo daroma ne be reikalo. BMW E1 buvo varomas 32 kw elektros varikliu, kuris naudojo 20 kWh baterijų elektros energiją. Bet ar E1 bent jau iš tolo priminė tikrą BMW?




BMW E1 turėjo aliuminio konstrukciją ir perdirbto plastiko kėbulą. Elektromobilis buvo 3460 mm ilgio ir 1650 mm pločio, su 200 kg svorio baterija svėrė vos 900 kg. E1 buvo lengvas ir, kaip tuomet pasakojo žurnalistai, malonus vairuoti. Geriausia tai, kad galu varomas automobilis buvo giriamas ne dėl to, kad buvo buvo elektromobilis, o dėl to, kad pasižymėjo puikiomis miesto automobilio savybėmis.

Žurnalistai džiaugėsi, kad E1 pasižymėjo puikiu vairo pojūčiu ir buvo labai manevringas. Ne vienas jų teigė, kad rinkoje nėra kito tokio miesto automobilio, kuris teiktų tokį vairavimo malonumą. Minėjome, kad E1 buvo pakankamai mažas, tačiau inžinieriai pasirūpino, kad vieta viduje būtų gerai išnaudojama. Ant galinės sėdynės tilpo ir pora suaugusiųjų. Savaime aišku, BMW E1 nebuvo greitas automobilis.

BMW E1 nebuvo išvaizdus automobilis. (BMW nuotrauka)

Maksimalus E1 greitis siekė vos 120 km/h. Iki 50 km/h automobilis bėgėjosi 6 sekundes. Tačiau veikė labai tyliai. Žurnalistai džiaugėsi, kad E1 pasižymi labai tolygiu darbu ir patogia važiuokle. Nors šiais laikais šio elektromobilio savybės atrodo juokingai, paskutiniame praeito amžiaus dešimtmetyje jos buvo puikios. BMW E1 vienu įkrovimu galėjo nuriedėti 200 km. Aišku, tie 200 m buvo pasiekiami tik idealiomis sąlygomis, tačiau E1 turėjo ir regeneracinius stabdžius, kurie kinetinę energiją paversdavo elektros energija. Vėliau E1 natrio-sieros baterijos turėjo būti įkrautos 6-8 valandas.

Pirmoji E1 versija sudegė, yačiau antrasis protitipas savo išvaizda skyrėsi nedaug. (BMW nuotrauka)

Šis prototipas gyvavo neilgai – jis sudegė. Elektromobilių saugumas tais laikais nebuvo prioritetas, ypač turint omenyje, kad E1 buvo tik prototipas. Tačiau BMW minties neatsisakė ir jau 1993 metais Frankfurto automobilių parodoje buvo pristatytas naujas E1 prototipas.

Įkrovimo lizdas slėpėsi po grotelėmis – baterijoms pilnai įkrauti reikėjo 6-8 valandų. (BMW nuotrauka)

Šįkart BMW manė, kad tas pati platforma gali būti panaudota ir elektriniam, ir benzininiam, ir hibridiniam automobiliui. Naujoji E1 versija išlaikė visus senuosius bruožus. Benzininis automobilis svėrė 800 kg ir galėjo pasiekti 180 km/h greitį. Šis automobilis 100 km sunaudodavo 5-6 litrus degalų.

Salonas buvo labai paprastas – net nebuvo panašu, kad BMW stengtųsi pateikti futuristišką automobilį. (BMW nuotrauka)

Elektrinė versija buvo 100 kg sunkesnė ir kur kas lėtesnė, tačiau išsaugojo visas gerąsias savo pirmtako savybes. BMW teigė, kad elektrinė versija geriausia tinka tiems, kurie retai išvažiuoja iš miesto. Tuo tarpu hibridinis E1 buvo dar 30 kg sunkesnis. Elektrinis ir įprastas variklis nebuvo naudojami vienu metu – vairuotojas turėjo pasirinkti, ar nori važiuoti naudodamas elektrą, ar benziną.

BMW E1 buvo mažas automobilis, tačiau jame tilpo 4 keleiviai. (BMW nuotrauka)

BMW E1 taip ir netapo serijinės gamybos modeliu. Visgi, pamokos, kurias tuomet išmoko BMW tikriausiai nebuvo pamirštos ir iki šių dienų elektromobilių sukūrimo. Dabar žurnalistai prisimena, kad E1 buvo šiek tiek panašus į šių dienų i3. Galbūt BMW sėmėsi įkvėpimo iš savo istorijos? O gal jau tada, paskutinį praeito amžiaus dešimtmetį, buvo padėti pamatai ateities BMW elektromobiliams.



Taip pat skaitykite:

7 faktai apie BMW, kurių galbūt nežinojote;

Elektrinis mikroautomobilis Zele – bene prasčiausiai atrodantis Zagato kūrinys;

Elektriniai sunkvežimiai prieš 100 metų;

7 faktai apie BMW E30 – M3 pikapas?;

Martyno E30. Įdomus restauracijos projektas – dabartinė automobilio būklė ir vizija.

Apie Nodum

Nodum.lt - įdomiems skaitiniams skirtas puslapis. Čia reguliariai publikuojami straipsniai apie naujausias technologijas, mokslo pasiekimus, automobilių pasaulio naujienas ir kultūrą, patarimus ir visokias internete aptinkamas įdomybes. Didžiausias dėmesys skiriamas žmonėms, kurie kuria, keliauja, myli savo darbą, įdomioms lankytinoms vietoms ir pomėgiams. Nodum.lt - įvairenybių mazgas, jei veikiate ką nors įdomaus, apie ką norėtumėte papaskoti - susisiekite su mumis per mūsų Facebook puslapį ar elektroniniu paštu - nodum2017@gmail.com.