Renault šių metų Šanchajaus Automobilių parodoje atskleidė kompanijos idėją, kaip Formulės 1 bolidai atrodys po 10 metų. Įspūdingai atrodantis koncepcinis automobilis nekuria technologijų revoliucijos, tačiau sau kelia didelį tikslą. Renault nori į pirmą planą sugrąžinti vairuotojus, kurie dabar yra tarsi nematomi lenktynių dalyviai. Kaip tai bus bandoma padaryti? Atsiras permatomas šalmas ir kabina.

Dizaino kompanijos ir automobilių gamintojai bei entuziastai dažnai kuria eskizus, kaip Formulės 1 bolidai atrodys ateityje. Šie koncepciniai modeliai ne visai atitinka realybę, kuri mūsų laukia, nes nėra visiškai aišku, kaip keisis F1 taisyklės, kuria linkme bus plėtojami saugumo reikalavimai, kas pasikeis variklių technologijose ir taip toliau. Daugelis tokias vizijas kuriančių žmonių mano, kad Formulė 1 išliks prie savo esminių principų – didelio dėmesio aerodinamikai ir kiek įmanoma mažesnio bolido svorio.

Renault būtent į aerodinamikos sprendimus ir susikoncentravo kurdama R.S. 2027 Vision. Tai – vienas iš tų koncepcinių bolidų, kurie jau turi uždarą kabiną. Atvira vairuotojo kabina yra vienas iš esminių Formulės 1 bruožų, išlikusių per visus taisyklių pakeitimus ir saugumo sugriežtinimus. Tačiau lėktuvą primenantis stiklinis gaubtas bus visiškai skaidrus, kaip ir naujasis šalmas, todėl Renault tikisi, kad vairuotojas išliks dėmesio centre.

R.S. 2027 Vision yra Renault vizija kaip atrodys 2027-ųjų Formulės 1 bolidai. Renault nuotrauka.

Pats bolidas yra sukurtas taip, kad būtų kuo aptakesnis. Apie oro pasipriešinimą galvota net kuriant struktūrinius važiuoklės komponentus. R.S. 2027 Vision tupi visai prie pat žemės. Tiesą sakant, sunku įsivaizduoti, kad taip pilvu į asfaltą trintųsi ir tikras bolidas – trasos nėra pakankamai lygios. Įdomu ir tai, kad galinis spoileris nėra toks didelis kaip šiuolaikinių F1 bolidų. Jis geriau įsilieja į bendrą mašinos siluetą. Tuo tarpu priekinis aptakas atrodo labai agresyviai. Jame sumontuoti ir judantys aerodinaminiai elementai – nedideli skydeliai, primenantys Pagani Huayra sistemą.

Galinis spoileris yra mažesnis ir ne toks ryškus – taip automobilis yra aptakesnis. Renault nuotrauka.

Čia yra ir LED juostos, sudarančios C formos šviesas – panašu į naujo Renault Talisman dizainą, kurį bus bandoma atkartoti visuose naujuose Renault. LED pasitelkti ir ant priekinių ratų – čia bus galima žiūrovams parodyti įdomios informacijos. R.S. 2027 Vision yra labai aptakus ir, jei galima taip pasakyti, gražus, tačiau jame be jokios abejonės yra ir technologinių naujovių.

R. S. 2027 Vision būtų varomas ir vairuojamas keturiais ratais. Renault nuotrauka.

Renault teigia, kad R.S. 2027 Vision pasinaudotų kompanijos keturių varomų ir vairuojamų ratų technologijomis. Formulės 1 bolidai dabar varomi tik galiniais ratais, nors istoriškai šiose lenktynėse buvo ir keturiais ratais varomų mašinų. Taip pat atsirastų ir autonominis režimas, vairuojantis bolidą avarijos atveju.

Bolidai, pasak Renault, bus visada sujungti į tinklą ir žiūrovai tikruoju laiku galės stebėti telemetrijos duomenis. Jie taip pat bendraus tarpusavyje, apsikeisdami informacija apie trasos būklę, nelaimes, atstumą tarp bolidų ir taip toliau. O kaip dėl variklio? Negi Formulė 1 2027-aisiais jau bus visiškai tyli?

Ne. Vidaus degimo variklis išlieka. Tačiau su juo dirbs ir elektrinis variklis – bolidas boksuose bus varomas tik elektros energija. Elektrinis variklis, mažas bolido svoris ir didelis aptakumas leis perpus sumažinti degalų bako talpą, lyginant su šių dienų bolidais.

Permatomas piloto kabinos gaubtas ir šalmas turėtų neleisti užmiršti pačių sportininkų. Renault nuotrauka.

Renault R.S. 2027 Vision tik patvirtina kitų kompanijų ir entuziastų spėliones. Greičiausiai dėl saugumo ir aerodinamikos ateities Formulės 1 bolidai nebebus atviri. Jie vis labiau panašės į kompiuterinių žaidimų lenktyninius automobilius. Kita vertus, jei Renault liks prie šio dizaino, jie bent jau atrodys neblogai.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia