Mįslė technikos mėgėjams – kokį darbą dirba ši labai specifinę paskirtį turinti mašina?

Mįslė technikos mėgėjams – kokį darbą dirba ši labai specifinę paskirtį turinti mašina?

Žmonių civilizacijai reikalinga infrastruktūra, kurią reikia kurti ir prižiūrėti. Tam reikalinga labai įvairi technika, kurios visos net neįsiminsi. Ar vien pažvelgę į šią nuotrauką galėtumėte pasakyti, kam skirta ši vikšrinė mašina?

Tai – dar viena NODUM mįslė technikos mėgėjams. Tokias skelbiame pakankamai dažnai. Štai praeitą kartą siūlėme pažvelgti į didelį keistos formos pramoninį sunkvežimį. Kiek anksčiau kvietėme pasidomėti įdomia žemės ūkio mašina. Šįkart pažvelgsime į visai kito sektoriaus techniką.



Taisyklės labai paprastos – pažvelkite į šią nuotrauką ir pabandykite perprasti, kam skirta ši mašina. Nuotraukoje yra daug užuominų, todėl gerai įsižiūrėkite. Kaip visada, atsakymą surasite po nuotrauka.

Ar žinote, kam skirta ši mašina? (Gamintojo nuotrauka)

Tai – vamzdynų klotuvas. Ši mašina naudojama infrastruktūros projektuose – ji padeda į gilias tranšėjas nuleisti vamzdžius. Dažniausiai tokios mašinos dirba stambiuose infrastruktūros projektuose – tiesia naftotiekius, dujotiekius, produktotiekius, kiek rečiau – svarbias vandentiekio ar kanalizacijos linijas.

Iš esmės, tai yra nedidelės eigos kranas. Vamzdynų klotuvas pakelia vamzdį ir jį nuleidžia į duobę. Savo forma jis panašus į buldozerį, tačiau yra asimetriškas – vienoje pusėje yra strėlė, kitoje – balastiniai svarmenys. Pati mašina privalo būti pakankamai sunki, nes keliamas krovinys yra pakankamai toli nuo svorio centro. Iš pirmo žvilgsnio vamzdžiai gali pasirodyti ne tokie jau sunkūs, tačiau vienu metu keliama netrumpa atkarpa, todėl tokios mašinos tiesiog privalo būti pakankamai masyvios.

Vamzdynų klotuvų strėlės įprastai montuojamos šone, kad mašina galėtų judėti palei tranšėją. (Gamintojo nuotrauka)

Tikriausiai net nereikia aiškinti, kad ir vikšrai vamzdynų klotuvams yra tiesiog būtini dėl pravažumo ir kiek įmanoma mažesnio slėgio į gruntą. Infrastruktūros projektai patys savaime  yra purvini, ypač šalia iškastų tranšėjų. Gruntas čia gali būti nestabilus, todėl vamzdynų klotuvai turi būti vikšriniai.

Liebherr vamzdynų klotuvai darbe

Žinoma, vamzdynų klotuvų būna įvairių. Nuotraukose matote tikriausiai populiariausius didžiuosius vamzdynų klotuvus, kurių strėlė prasideda vikšrų viduryje. Egzistuoja ir kitokios formos vamzdynų klotuvų – štai ši Volvo mašina turi sukiojamą antstatą, nes yra sukurta ne buldozerio, o ekskavatoriaus pagrindu. Tai leidžia lengviau prisitaikyti prie neįprastais kampais iškastų tranšėjų, prie kurių negalima privažiuoti šonu.

Ne visi vamzdynų klotuvai yra vienodi. (Gamintojo nuotrauka)

Įdomumo dėlei pažvelkime į vieną iš vamzdynų klotuvų iš arčiau. Tai – Liebherr RL 66 – didžiausias šiuo metu gaminamas Liebherr vamzdynų klotuvas. Darbinis šios mašinos svoris – 59 350 – 59 900 kg, aukštis iki kabinos viršaus – 3,7 m, o plotis iki išorinės vikšrų dalies – 3,35 m.

Liebherr RL 66 yra itin pajėgus vamzdynų klotuvas su 8,5-10,5 metrų ilgio strėle, 12 tonų balastu ir 275 kW varikliu. (Gamintojo nuotrauka)

RL 66 vamzdžių klotuvas turi Liebherr D 946 A7 variklį. Tai – 12 litrų 6 cilindrų dyzelinis agregatas, šioje mašinoje išvystantis 275 kW galią. Ji per hidrostatinę transmisiją perduodama vikšrams, kurie yra nepriklausomi. RL 66 turi tris bėgius ir gali pasiekti 10,5 km/val. greitį važiuodamas tiek pirmyn, tiek atgal. Šios mašinos operatorius sėdi gerai apsaugotoje kabinoje su oro kondicionieriumi ir darbuojasi pora vairalazdžių, kurios leidžia kontroliuoti praktiškai visas vamzdynų klotuvo funkcijas.

Vamzdynų klotuvai retai naudojami po vieną. (Gamintojo nuotrauka)

Liebherr RL 66 turi 8,5 arba 10,5 metrų ilgio strėlę – jos ilgį pagal savo poreikius pasirenka pirkėjas. Kitoje pusėje įprastai montuojamas 12 tonų balastas (su rėmo jo svoris siekia beveik 16 tonų). RL 66 gali pakelti maksimalų 98,1 tonos svorį, tačiau realios galimybės priklauso nuo atstumo tarp vamzdynų klotuvo ir tranšėjos.

Vamzdynų klotuvai yra labai specializuotos mašinos. Kita vertus, prie jų galima tvirtinti ir vilkimui reikalingus padargus ar kitus papildomus įrankius.



Taip pat skaitykite:

Kam skirtas šis keistos formos pramoninis sunkvežimis?

Kokiuose laukuose dirba ši žemės ūkio paskirties mašina?

Ką veikia šis pramoninis sunkvežimis?

Kam skirtas šis sunkvežimis ir kuo jis skiriasi nuo įprastų savivarčių?

Kokį darbą dirba ši mašina su ilgu hidrauliniu įrankiu?

Ką smėlyje veikia ši triratė mašina?

Ką veikia ši aukšta, plati, bet trumpa vikšrinė mašina?

Kokį darbą dirba šis prie frontalinių krautuvų tvirtinamas agregatas?

Kam skirta ši kelių tiesimo ir statybų mašina?

Kam skirti šie ilgakojai sunkvežimiai?

Kam skirtas šis platus traktorius su didelėmis padangomis?

Apie Nodum

Nodum.lt - įdomiems skaitiniams skirtas puslapis. Čia reguliariai publikuojami straipsniai apie naujausias technologijas, mokslo pasiekimus, automobilių pasaulio naujienas ir kultūrą, patarimus ir visokias internete aptinkamas įdomybes. Didžiausias dėmesys skiriamas žmonėms, kurie kuria, keliauja, myli savo darbą, įdomioms lankytinoms vietoms ir pomėgiams. Nodum.lt - įvairenybių mazgas, jei veikiate ką nors įdomaus, apie ką norėtumėte papaskoti - susisiekite su mumis per mūsų Facebook puslapį ar elektroniniu paštu - nodum2017@gmail.com.