Praeito amžiaus dešimtajame dešimtmetyje Jungtinių Valstijų karinės jūrų pajėgos labai susidomėjo naujomis laivų konstrukcijomis, kurios žadėjo stabilumą, greitį ir galimybę plaukioti net labai audringuose vandenyse. Inžinierius tuo metu labai domino vadinamoji SWATH korpuso forma, kuri po vandeniu slėpė pūstas stabilumą užtikrinančias dalis. Taip Lockheed Martin 1997 metais užbaigė eksperimentinės keturių korpusų korvetės Sea Slice gamybą.

Sea Slice iš karto tapo vienu keisčiausių laivų pasaulyje. Tai net nebuvo tikras SWATH (Small-waterplane-area twin hull) laivas, nes turėjo ne du, o keturis korpusus. Tokia konstrukcija stipriai sumažino korpuso dydį ties vandens linija. Buvo skaičiuojama, kad tai leis be didesnio vargo dideliu greičiu įveikti audringus vandenis, o ir didelės bangos per daug nesiūbuos tokio laivo.

Užbaigtas Sea Slice buvo 32 metrų ilgio ir kainavo apie 15 milijonų dolerių. Šis laivas atrodė išties neįprastai jau vien dėl to, kad turėjo keturis labai siaurus korpusus. Nežinantis žmogus galėjo pamanyti, kad tai – laivas su povandeniniais sparnais. Tačiau iš tiesų po vandeniu slėpėsi keturi apvalūs korpusai, kurie užtikrino Sea Slice stabilumą.

Katamarano ir SWATH konstrukcijos skirtumas. (Balthazar, Wikimedia(CC BY-SA 3.0)

Ir Sea Slice iš tikrųjų buvo labai stabilus. Šis laivas galėjo pasiekti 56 km/h greitį ir net aukštos bangos jo per daug nesiūbavo. Sea Slice gale buvo įrengta platforma, tinkama įvairiems moduliams montuoti. Pavyzdžiui, bandymų metu ten buvo įrengiami ginklai ar mobilios vadavietės. Vienu metu Sea Slice buvo paverstas povandeninių minų paieškos laivu su gale sumontuotu kranu.

Sea Slice buvo greitas ir labai stabilus. (Zack Baddorf, Wikimedia)

Dar vėliau Sea Slice buvo apginkluotas – sumontuota 35 mm Oerlikon Millennium ir  NLOS-LS raketų paleidimo sistemos. Sea Slice, kaip tuomet galvojo Lockheed Martin, turėjo gebėti veikti netoli krantų, sekliuose vandenyse. Tačiau, žinoma, tai tebuvo eksperimentinis laivas, kuris į tikras misijas niekada nevyko. Tačiau Lockheed Martin patį dizainą siūlė kelioms kompanijoms ir dabar pasaulyje yra ne vienas panašios konstrukcijos keltas ar tyrimų laivas.

Sea Slice atrodė tarsi būtų pastatytas ant polių, tačiau mažesnis kontaktas su vandens paviršiumi leido pasiekti neblogas dinamines savybes. (Dr. Karl-Heinz Hochhaus, Wikimedia(CC BY 3.0)

Tačiau kaip ir visi eksperimentai, Sea Slice galiausiai tapo nereikalingu. 2015 metais buvo nuspręsta laivą parduoti, tačiau tikimybė, kad kažką Sea Slice sudomins buvo menka. Kadaise už 15 milijonų dolerių pastatytas laivas buvo siūlomas vos už 180 tūkstančių – tai yra neįtikėtinai gera kaina, nors savo jėgomis Sea Slice jau nebejudėjo. Laivą įsigijo danų kompanija Advanced Offshore Solutions, kuri planuoja Sea Slice naudoti vėjo jėgainių priežiūrai.

Platforma gale buvo skirta įvairiems moduliams montuoti. (Zack Baddorf, Wikimedia)

Nors Sea Slice buvo pastatytas dar 1997 metais, jo dizainas ir šiandien atrodo futuristiškas. Sea Slice kūrimo metu įgytą patirtį Lockheed Martin panaudojo kurdama savo Littoral combat ship (Karinio jūrų laivyno laivai, skirti veiksmams netoli kranto) dizaino kūrimui.

Taip pat skaitykite:

Laivai su suapvalintomis nosimis per metus sutaupo šimtus tonų kuro;

Kodėl šio laivo nosis tokia keista?

Kodėl laivai po vandeniu turi apvalią atsikišusią nosį?

Pasagos formos laivas – Pioneering Spirit stebina ir rekordiniu dydžiu, ir neįprastu dizainu;

Mokslinė platforma RP FLIP dažnai palaikoma skęstančia;

Kur dingo Baychimo? Laivas-vaiduoklis mažiausiai 38 metus gyveno savarankiškai;

Jei nebūtų nuskendęs, ar Titanikas plaukiotų ir šiandien? 

Kiek automobilių telpa didžiuliame vandenynų autovežyje?

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia