24 automobiliai viename sunkvežimyje – tokie autovežiai kėlė galvos skausmą Kinijos pareigūnams (Video)

24 automobiliai viename sunkvežimyje – tokie autovežiai kėlė galvos skausmą Kinijos pareigūnams (Video)

Sunkvežimiai verčia pasaulį suktis, todėl jie yra reikalingi visame pasaulyje. Daugelis jūsų pirktų daiktų vienu ar kitu metu yra keliavęs sunkvežimiu. Net ir automobilis, tikėtina, mažiausiai vieną kartą yra buvęs autovežio kroviniu. Tiesa, autovežiai autovežiams nelygūs. Kai dauguma Europos autovežių gali pasikrauti 8-9 automobilius, Kinijoje dar visai neseniai važinėjo 21-24 automobilius vežantys gigantai. Ir tai nebuvo labai gerai.

Autovežių būna įvairių. Didieji kontinentinės Europos autovežiai gali sutalpinti 9 automobilius (retais atvejais 10). Juos riboja griežti aukščio ir ilgio reikalavimai. Jungtinės Karalystės autovežiai gali būti aukštesni, todėl į juos telpa šiek tiek daugiau automobilių – 11 ar net 12. Autovežių antstatai su hidraulinėmis sistemomis leidžia automobilius išdėstyti įvairiais kampais, taip maksimaliai išnaudojant leidžiamą erdvę. Kuo daugiau automobilių telpa autovežyje, tuo pigesni vienos mašinos transportavimo kaštai. Ta pati ekonominė logika galioja ir Kinijoje, todėl iki pat praeitų metų ten važinėjo ir neįtikėtinai milžiniški autovežiai.



Automobiliai į sunkvežimius yra kraunami keliais aukštais, tačiau visada viena eile. Tik ne Kinijoje. Ten kai kurios kompanijos gamino itin ilgus ir plačius tralus, ant kurių automobiliai buvo kraunami dviem eilėmis vienas šalia kito. Dauguma tokių negabaritinių tralų dvi eiles turėdavo tik antrame aukšte, tačiau būta ir tokių, kurie ir pirmame aukšte veždavo pora eilių. Tai, žinoma, nepalengvino pakrovimo, tačiau automobilių tilpo kur kas daugiau. Buvo skaičiuojama, kad iki praeitų metų vidutiniškai didžiausi automobilių tralai Kinijoje veždavo po 21-24 automobilius. Kai kurie sugebėdavo įtalpinti visus 30.

Tokie tralai, aišku, būdavo gaminami pagal užsakymą. Kartais automobiliai buvo statomi viena eile, tačiau skersai, kad jų tilptų kiek įmanoma daugiau. Tokiais sunkvežimiais naudojosi ne tik nedidelės kinų kompanijos, bet ir tarptautinės korporacijos. Klausiate, kaip tai galėjo būti legalu? Labai paprastai – nebuvo.

Šiame autovežyje – 21 automobilis. Atkreipkite dėmesį, kad viršuje automobiliai sustatyti dviem eilėmis. (Unau, Wikimedia (CC BY-SA 3.0)

Kai vienas sunkvežimis veža 21-24 automobilius, baudos įmonėms tiesiog nerūpi. Jos jas susimokėdavo ir važiuodavo toliau. Tiesą sakant, net ir tų nereikšmingų baudų buvo skiriama visai nedaug. Išmatavimų neatitinkantys sunkvežimiai dominavo Kinijos greitkeliuose ir važinėjo daugiausia nebaudžiami – kai kurie šaltiniai skaičiuoja, kad net 99 % Kinijos autovežių neatitiko reikalavimų. Ir situacija tik prastėjo. Negalėdami pridėti trečios eilės jie augino tralų ilgį ir vis drąsiau važiuodavo ten, kur sukeldavo problemų. Tik pažiūrėkite į aukščiau nuotraukoje užfiksuotą sunkvežimį – kokį statesnį posūkį jis gali įveikti?

 

Taigi, 2016 metais priimti nauji standartai. Kadangi tokie reikalavimų neatitinkantys sunkvežimiai buvo labai paplitę, buvo nustatytas pereinamasis laikotarpis. Dviejų eilių tralai uždrausti iš karto, tačiau ilgio ribojimų nebuvo iki šių metų birželio. Realiai, autovežiai galėjo būti kelių aukštų ir labai ilgi, bet ne platūs. O dabar, nuo šio birželio galioja Europietiškiems artimi standartai – autovežių ilgis, priklausomai nuo jų tipo, svyruoja nuo 17,1 iki 22 metrų. Nustatytas plotis – 2,55, aukštis – 4 metrai.

Vežėjai ėmė skųstis iš karto – juk vežamų automobilių skaičius sumažėjo perpus. Tai reiškia, kad pervežimų kaštai auga, reikia daugiau sunkvežimių. Ekspertai teigia, kad dviejų eilių autovežiai iš Kinijos kelių jau beveik išnyko, nes baudos yra gerokai didesnės, o ir kitos priemonės prieš įmones gali būti taikomos. Taigi, neįprastai didelių autovežių Kinijoje jau greičiausiai ir nesutiksite.



Taip pat skaitykite:

Mercedes-Benz pristatė naująjį Actros;

Kaip atrodo automobilius gabenantys laivai?

Kuo transportuojamos daugiau nei 100 tonų sveriančios antenos?

SEAT eksperimentuoja su greitkelių traukiniais;

10 įdomių faktų apie sunkvežimius, kurių galbūt nežinojote;

Liebherr R9800 – vienas didžiausių pasaulio ekskavatorių.

Apie Nodum

Nodum.lt - įdomiems skaitiniams skirtas puslapis. Čia reguliariai publikuojami straipsniai apie naujausias technologijas, mokslo pasiekimus, automobilių pasaulio naujienas ir kultūrą, patarimus ir visokias internete aptinkamas įdomybes. Didžiausias dėmesys skiriamas žmonėms, kurie kuria, keliauja, myli savo darbą, įdomioms lankytinoms vietoms ir pomėgiams. Nodum.lt - įvairenybių mazgas, jei veikiate ką nors įdomaus, apie ką norėtumėte papaskoti - susisiekite su mumis per mūsų Facebook puslapį ar elektroniniu paštu - nodum2017@gmail.com.