Mercedes-Benz pristatė porą naujo tipo oro pagalvių – kada nors šie įrenginiai ženkliai pagerins automobilių saugumą

Mercedes-Benz pristatė porą naujo tipo oro pagalvių – kada nors šie įrenginiai ženkliai pagerins automobilių saugumą

Mercedes-Benz yra viena iš didžiausių inovatorių automobilių saugumo srityje. Šios markės automobiliai vieni iš pirmųjų buvo siūlomi su trijų taškų saugos diržais, oro pagalvėmis, ABS ir kitomis saugumo sistemomis. Dabar Mercedes-Benz galvoja, kaip automobilių keleivius ateityje dar labiau apsaugoti nuo avarijose patiriamų sužalojimų. 2019-ųjų Automobilių saugumo konferencijoje Eindhovene Mercedes pristatė kelias įdomias oro pagalvių koncepcijas.

Mercedes-Benz inžinieriai GLE pagrindu sukūrė sukūrė naują ESF (Experimental Safety Vehicle) prototipą, skirtą pademonstruoti ateities saugumo technologiją. Šis prototipas gali pasigirti autonominio vairavimo sistema, įdomios formos vairu ir pažangiomis elektroninėmis saugumo sistemomis. Tačiau šįkart pažvelkime į porą įdomių oro pagalvių koncepcijų.



Nauji automobiliai ir taip turi daugybę oro pagalvių – šalia pagrindinių, sumontuotų vairo centre ir priešais priekyje sėdintį keleivį, yra ir užuolaidinės, šoninės ir keliams skirtos pagalvės. Gale keleivius taip pat saugo šoninės saugos pagalvės, tačiau priešais juos sumontuoti tokį įtaisą yra gana sudėtinga. Priekinių sėdynių padėtis yra reguliuojamą, jos pačios yra gana toli nuo gale sėdinčių keleivių, o įprastos oro pagalvės šios erdvės užpildyti negali. Tačiau Mercedes-Benz sugalvojo, kaip šią problemą išspręsti.

Kaip ir galite nujausti, naujos kartos oro pagalvės, kurios saugos gale sėdinčius keleivius, bus montuojamos į priekinių sėdynių atlošų nugarėles. Šios oro pagalvės bus išties didelės ir tai savaime yra didelis iššūkis – kuo didesnė oro pagalvė, tuo daugiau  jai reikia laiko prisipūtimui. Mercedes inžinieriai sugalvojo sukurti vamzdinę oro pagalvę, kuri sudarytų savotišką karkasą. Jo tarpą užpildytų pasyvi oro pagalvė – medžiaga, kuri būtų tiesiog ištempiama tarp aktyvios oro pagalvės rėmo. Taip šis įtaisas užpildytų tą didelį tarpą tarp gale sėdinčio keleivio ir priekinės sėdynės. Mercedes-Benz skaičiuoja, kad tokia oro pagalvė priekinio susidūrimo metu net 30 % sumažintų gale sėdinčių keleivių kaklams ir nugaroms tenkančias apkrovas.

Vientisos tokio dydžio saugos pagalvės užtruktų, kol išsiskleistų, todėl nėra naudojamos. (Daimler nuotrauka)

Didelių eismo įvykių metu gale sėdinčius keleivius vietoje išlaiko saugos diržai, tačiau inercijos veikiami kūnai vis tiek greitai juda pirmyn. Taip žmonės dažnai patiria nugaros ir kaklo traumas. Jos yra itin pavojingos, ypač vaikams – jie yra gležnesni ir mažesni. Atloše sumontuota saugos oro pagalvė apsaugotų keleivių stuburus, sprandus ir, kai kuriais atvejais, veidus.

Aktyvi saugos oro pagalvė suformuoja rėmą, kurį užpildo aplinkos oru prisipildanti medžiaga. (Daimler nuotrauka)

Kita įdomi idėja – priekinius keleivius apkabinančios oro pagalvės. Šoninės oro pagalvės jau seniai egzistuoja – įprastai jos montuojamos į centrinį statramstį bei virš šoninių langų. Visa tai reiškia, kad šoninių saugos pagalvių efektyvumas priklauso ir nuo sėdynės padėties. Mercedes-Benz užsimojo tai pakeisti ir pristatė keleivį apkabinančias saugos pagalves. Jos išsiskleidžia abejose atlošo pusėse, iš esmės sustabdydamos pavojingą nekontroliuojamą keleivio kūno judėjimą.

Kartu šių sparnų tūris yra 40 litrų – šios oro pagalvės efektyvumas nepriklauso nuo sėdynės padėties. (Daimler nuotrauka)

Kartu šių pagalvių tūris siekia 40 litrų, jos neleidžia keleiviui trankytis į automobilio dureles, centrinę konsolę ir, žinoma, vairuotoją. Tačiau geriausia tai, kad ši oro pagalvė veikia nepriklausomai nuo keleivio sėdynės padėties. Tokia oro pagalvė būtų skirta tik priekyje sėdinčiam keleiviui – vairuotojui ji nėra būtina.

Mercedes-Benz jau atlikinėja naujų oro pagalvių bandymus. Jei jų rezultatai bus teigiami, jau netolimoje ateityje šie išradimai pasieks serijinės gamybos automobilius.



Taip pat skaitykite:

Ir kai kurie lėktuvai jau turi oro pagalves;

Kodėl Citroën C4 vairo vidurinė dalis nesisukiojo kartu su išorine?

Keturi automobiliai viename – Mercedes-Benz VRC buvo tarsi šveicariškas peilis;

Futuristiškasis 1992-ųjų Mercedes-Benz EXT-92 siūlė daugybę privalumų;

Mercedes-Benz markė kadaise žymėjo ir traktorius.

Apie Nodum

Nodum.lt - įdomiems skaitiniams skirtas puslapis. Čia reguliariai publikuojami straipsniai apie naujausias technologijas, mokslo pasiekimus, automobilių pasaulio naujienas ir kultūrą, patarimus ir visokias internete aptinkamas įdomybes. Didžiausias dėmesys skiriamas žmonėms, kurie kuria, keliauja, myli savo darbą, įdomioms lankytinoms vietoms ir pomėgiams. Nodum.lt - įvairenybių mazgas, jei veikiate ką nors įdomaus, apie ką norėtumėte papaskoti - susisiekite su mumis per mūsų Facebook puslapį ar elektroniniu paštu - nodum2017@gmail.com.