Mįslė technikos mėgėjams – kokį darbą dirba šis įdomus pramoninis sunkvežimis?

Mįslė technikos mėgėjams – kokį darbą dirba šis įdomus pramoninis sunkvežimis?

Įvairiose pramonės šakose naudojamos įvairios specializuotos mašinos. Tik pažvelkite į šią. Tai – kiek keistos išvaizdos sunkvežimis, kokio tikrai nepamatysite jokioje gatvėje ar kelyje. Tokios mašinos dirba tik specifinėje pramonės šakoje, kur yra praktiškai nepakeičiamos. Ar žinote, kokį darbą dirba šis sunkvežimis?

Tai – dar viena NODUM mįslė technikos mėgėjams. Jas publikuojame gana dažnai. Praeitą kartą siūlėme pasidomėti įdomia žemės ūkio mašina. Tačiau anksčiau esame rašę ir apie kitą specializuotą pramoninį sunkvežimį. Kviečiame paskaityti ir tuos straipsnius, jei to dar nepadarėte, o dabar pažvelkime į šį geltoną sunkvežimį.



Pažvelkite į nuotrauką, atkreipkite dėmesį į detales ir pabandykite atspėti, kokį darbą dirba šis sunkvežimis. Kaip visada, atsakymą surasite po nuotrauka.

Kokį darbą dirba šis pramoninis sunkvežimis? (Gamintojo nuotrauka)

Tai – metalo ruošinių pervežimo sunkvežimis, skirtas metalurgijos pramonei. Plieno, aliuminio ir kitų metalų gamyklos gamina didelius luitus, kurie gali sverti 22-30 ir daugiau tonų. Vėliau šie ruošiniai yra išvežami į kitus cechus ar net kitas gamyklas, kur jie virsta įvairiais produktais. Tam, kad šiuos luitus būtų galima pervežti iš vienos gamyklos vietos į kitą, reikalinga speciali technika – būtent tokie transporteriai, kokius matote nuotraukoje.

Toks metalo ruošinių sunkvežimis privalo būtų pakankamai didelis, nes vienu metu jis veža ne vieną metalo luitą. Darbą sunkina ir tai, kad tie ruošiniai būna ką tik išlieti ar nukaldinti, todėl yra neįtikėtinai karšti. Štai plieno luitų temperatūra pervežimo metu gali siekti 900 laipsnių ir juos reikia pervežti į kitą gamyklos vietą, kur jie atvės ir bus supjaustyti tolimesniam apdirbimui. Toks sunkvežimis centre turi griebtuvą, kuris suspaudžia tokių luitų krūvą ir ją pakelia nuo žemės. Didžioji krovinio svorio dalis tenka galiniams ratams, todėl jie yra žymiai didesni. Visas sunkvežimio priekis gali pasisukti galinės dalies atžvilgiu – taip ši mašina yra vairuojama.

Pirmoje nuotraukoje matomas Vokietijos kompanijos KAMAG kūrinys. KAMAG – viena iš pagrindinių metalurgijos pramonei skirtų mašinų gamintojų. Kiekviena mašina gaminama pagal pirkėjo reikalavimus ir nurodytas specifikacijas. Pagaminti tokį sunkvežimį – tai tik dalis  darbo. Kita dalis – jo pristatymas pirkėjams. Neseniai KAMAG užbaigė vieną tokį metalo ruošinių pervežimo sunkvežimį plieno perdirbimo milžinei ArcelorMittal. Šiai tarptautinei bendrovei prireikė itin galingos ir stiprios mašinos, todėl jos svoris viršijo 132 tonas – ir tai be jokių skysčių.

Šią įspūdingą KAMAG mašiną vežė du sunkvežimiai – jos transportavimo svoris siekia 132 tonas. (Gamintojo nuotrauka)

Šios KAMAG mašinos pervežimui buvo pasitelktos dvi daugiaratės platformos ir du sunkvežimiai, sąstato ilgis siekė net 71, plotis – 6,6, o aukštis – 5,4 metrus. Kelis mėnesius planuota 260 km kelionė iki uosto užtruko pakankamai ilgai, bet ir tada sunkumai nesibaigė – į laivą šį KAMAG kūrinį kėlė du galingi kranai.

KAMAG metalo luitų transporteris keliauja į laivą. (Gamintojo nuotrauka)

ArcelorMittal gaminami plieno luitai yra 11,6 metrų ilgio, 2,5 metrų pločio ir 22 centimetrų storio, jie gali sverti iki 22 tonų. Naujasis transporteris vienu metu galės pakelti 150 tonų svorį – net 7 tokius luitus vienu metu.

Ši mašina turi 15,6 litrų 6 cilindrų dyzelinį variklį, išvystantį 403 kW galią ir 2472 Nm sukimo momentą. Greitis nėra prioritetas, nes tokie sunkvežimiai važinėja tik gamyklų teritorijose ir tik trumpais atstumais, tačiau šis transporteris gali pasiekti 30 km/h greitį. Jis yra varomas priekiniais ratais ir tai gali pasirodyti keista, bet apie šią mašiną reikėtų galvoti kaip apie vilkiką su puspriekabe – juk puspriekabės ratai irgi nėra varomi.  Galiniai transporterio ratai dėvi 40-57 išmatavimo sintetinės gumos padangas, kurios gali pakelti 221 tonos apkrovas. Kadangi galiniai mašinos ratai atsiduria labai arti neįtikėtinai karšto krovinio, padangos yra pripildytos vandeniu – į kiekvieną pripilama po 10 tonų.

Darbo metu kiekviena galinė padanga turi būti pripildoma vandeniu, kuris padeda išsklaidyti metalo luitų skleidžiamą karštį. (Gamintojo nuotrauka)

Šio sunkvežimio kaina, žinoma, nėra viešai atskleidžiama, tačiau tai net nėra labai svarbu. Pirkėjas tikisi, kad jis tarnaus ne vieną dešimtmetį. Tiesą sakant, tai buvo viena iš ArcelorMittal iškeltų pirkimo sąlygų – jokių rėmo įtrūkimų negali atsirasti nepaisant to, kad mašina bus naudojama be sustojimo ir vežios sunkius bei labai karštus krovinius. Todėl KAMAG pasirūpino ne tik ypatingai tvirta plieninio rėmo konstrukcija, bet ir hidraulinės sistemos komponentų apsauga nuo karščio.

Tokie sunkvežimiai nesiilsi – dažnai jie dirba po 24 valandas per parą. ArcelorMittal teigia, kad iš naujojo pirkinio tikisi 5500 darbo valandų per metus. Tai yra, vidutiniškai  po 15 valandų per parą kasdien. Ir taip – dešimtmetį be jokių ženklių nusidėvėjimo ženklų ar įtrūkimų. Darbas tokios mašinos kabinoje, kuri yra įrengta daugiau nei 4 metrų aukštyje, nėra lengvas. Tačiau kabina turi oro kondicionierių, komunikacijos sistemas, ergonomiškus valdymo įrenginius, o pats sunkvežimis – daugybę jutiklių, kurie turėtų bent kiek palengvinti darbą. Šis transporteris yra stebėtinai manevringas, o vairuotojas gali pasidžiaugti bent jau geru matomumu visomis kryptimis – juk ši mašina dažnai važinėja atbula. Kita vertus, vairuoti tokią mašiną, kurios ilgis – 16,2, o plotis – 5,5 metrai vis tiek nebus labai lengva, juolab, kad visada reikia galvoti apie tą sunkų ir labai karštą krovinį.

Daugelis žmonių net nežino apie tokių pramoninių transporterių egzistavimą, tačiau jie yra metalurgijos pramonei yra labai naudingi. Plienas, iš kurio pagamintas jūsų automobilis, kadaise galėjo būti ir tokios mašinos griebtuve. Todėl įdomu žinoti, kad kažkur dabar važinėja milžiniški sunkvežimiai kilnojantys 150 tonų sveriančias ir iki 900 laipsnių Celsijaus įkaitusias metalo luitų krūvas.



Taip pat skaitykite:

Kokiuose laukuose dirba ši žemės ūkio paskirties mašina?

Ką veikia šis pramoninis sunkvežimis?

Kam skirtas šis sunkvežimis ir kuo jis skiriasi nuo įprastų savivarčių?

Kokį darbą dirba ši mašina su ilgu hidrauliniu įrankiu?

Ką smėlyje veikia ši triratė mašina?

Kokius darbus dirba ši agresyviai atrodanti vikšrinė mašina?

Ką veikia ši aukšta, plati, bet trumpa vikšrinė mašina?

Kokį darbą dirba šis prie frontalinių krautuvų tvirtinamas agregatas?

Kam skirta ši mašina su dantytais plieniniais ratais?

Kam skirta ši kelių tiesimo ir statybų mašina?

Kam skirti šie ilgakojai sunkvežimiai?

Kam skirta ši vikšrinė mašina su dantytu stumdytuvu?

Kam skirtas šis platus traktorius su didelėmis padangomis?

Apie Nodum

Nodum.lt - įdomiems skaitiniams skirtas puslapis. Čia reguliariai publikuojami straipsniai apie naujausias technologijas, mokslo pasiekimus, automobilių pasaulio naujienas ir kultūrą, patarimus ir visokias internete aptinkamas įdomybes. Didžiausias dėmesys skiriamas žmonėms, kurie kuria, keliauja, myli savo darbą, įdomioms lankytinoms vietoms ir pomėgiams. Nodum.lt - įvairenybių mazgas, jei veikiate ką nors įdomaus, apie ką norėtumėte papaskoti - susisiekite su mumis per mūsų Facebook puslapį ar elektroniniu paštu - nodum2017@gmail.com.