Kodėl rekordinį greitį pasiekusio Bugatti Chiron padangos buvo peršviestos Rentgeno spinduliais?

Kodėl rekordinį greitį pasiekusio Bugatti Chiron padangos buvo peršviestos Rentgeno spinduliais?

Bugatti Chiron rugpjūtį nustebino automobilių mėgėjus – modifikuotas hiperautomobilis pasiekė rekordinį 490,484 km/val. greitį. Rekordas buvo pasiektas uždaroje Volkswagen bandymų trasoje, o pats Chiron tikrai nebuvo toks, kokie dabar važinėja gatvėse. Jis buvo aptakesnis, galingesnis, saugesnis ir stabilesnis. Siekdamas rekordo Bugatti Chiron turėjo apsiauti ir naujas padangas, tačiau kodėl jas prieš tai teko peršviesti Rentgeno spinduliais?

Bugatti Chiron ir taip yra labai greitas automobilis, tačiau šiam rekordui gamintojas jį dar turėjo paruošti. Sumontuota nauja saugumo kapsulė vairuotojui, italų kompanija Dallara sukūrė aptakesnį kėbulą, kuris neturi negeneruoja jokios prispaudžiamosios ar keliamosios jėgos. Bugatti į šį rekordą nusitaikė ne šiaip sau – buvo siekiama, kad Chiron taptų pirmuoju automobiliu, kurtusiu 300 mylių per valandą ribą. Tai padaryti pavyko ir dabar Bugatti gamins specialiai šiai progai skirtą riboto leidimo modelį.



Tačiau sugrįžkime prie padangų. Kaip jau seniai tapo įprasta, Bugatti dėvi Michelin padangas. Įprastos Chiron padangos yra labai tvirtos, tačiau ne tokios brangios, kokias nešiojo Veyron. Pastarojo automobilio padangas buvo galima montuoti tik specializuotose Bugatti atstovybėse ir remonto centruose, nes jos prie ratlankių buvo tvirtinamos kitaip nei įprasta. Tuo tarpu Chiron dėvi specialiai jam sukurtas itin tvirtas Michelin Pilot Sport 2 padangas, kurios prie ratlankių montuojamos įprastai, todėl jas galima pakeisti kone bet kuriame padangų centre.

Bugatti Chiron įsibėgėjo iki didesnio nei 490 km/val. greičio, bet automobilio padangos be vargo atlaikytų ir 511 km/val. (Bugatti nuotrauka)

2017 metais buvo skelbiama, kad Bugatti Chiron Michelin Pilot Sport 2 padangos gali atlaikyti didesnį nei 420 km/val. greitį. Tai – ne juokas. Šios padangos turi sutvirtintą plieno konstrukciją ir ypatingą gumos mišinį.  Tačiau ir tų standartinių Bugatti Chiron padangų rekordo bandymui nepakako – Michelin savo Pilot Sport 2 padangas turėjo dar labiau sutvirtinti papildomais plieniniais įtvarais. Tai neišvengiamai padidino jų svorį, tačiau dabar šios padangos gali būti naudojamos ir lekiant 500 km/val. greičiu.

Michelin savo Pilot Sport 2 padangas turėjo sustiprinti plieniniais diržais. (Bugatti nuotrauka)

Ant bandymų stendo JAV sustiprintos Michelin Pilot Sport 2 pasiekė ir 511 km/val. greitį. Inžinieriai apskaičiavo, kad jos gali atlaikyti bent 5300 G apkrovas. Tai yra labai svarbu, nes lekiant rekordiniu greičiu šios padangos per minutę apsisuka 4100 kartų. Rekordinio važiavimo metu Chiron ratai sukosi taip greitai, kad vairuotojas Andrew Wallace’as juto ir jų kuriamą giroskopinį efektą.

Specialiai sutvirtintos Michelin Pilot Sport 2 padangos atlaiko 5300 G apkrovas. (Bugatti nuotrauka)

Įdomu ir tai, kad kiekviena rekordui panaudota padanga buvo peršviesta Rentgeno spinduliais. Taip buvo tikrinamas radialinių vijų išsidėstymas. Jei šios vijos liestų viena kitą, padangai judant jos imtų trintis. Įprastai toks nežymus gamybos defektas nesukeltų visiškai jokių problemų. Tačiau lekiant 490 km/val. greičiu tas taškas gali tapti karščio židiniu, kuris išbalansuotų padangą ir, bent jau teoriškai, galėtų sukelti jos sprogimą.

Bugatti Chiron rekordas

Tokių padangų tvirtumas priklauso ir nuo konstrukcinio vientisumo. Menkiausias defektas gali sukelti katastrofiškų padarinių. Todėl tas Rentgeno aparatūros naudojimas gali pasirodyti juokingai, bet tai iš tikrųjų buvo būtina. Siekiant tokio greičio rekordo privaloma apgalvoti kiekvieną net menkiausią detalę.



Taip pat skaitykite:

7 svarbiausi faktai apie naują Chevrolet Corvette;

Yamaha OX99-11 buvo įspūdingų skaičių rinkinys, tačiau gamybos linijų taip ir nepasiekė;

FSO Syrena Sport – greičiausiai gražiausias lenkiškas automobilis, kurio nebuvo;

Škoda 110 Super Sport priminė mini superautomobilį;

Pirmoji Lamborghini Countach versija turėjo periskopą;

De Tomaso Mangusta turėjo tris bagažines;

McLaren 720S Spider paprasta gudrybe išvengė dažnos kabrioletų problemos;

Ferrari 308 GTB Vetroresina numerio apšvietimas yra sumontuotas nuimame variklio dangtyje, bet jokių laidų ten nėra.

Apie Nodum

Nodum.lt - įdomiems skaitiniams skirtas puslapis. Čia reguliariai publikuojami straipsniai apie naujausias technologijas, mokslo pasiekimus, automobilių pasaulio naujienas ir kultūrą, patarimus ir visokias internete aptinkamas įdomybes. Didžiausias dėmesys skiriamas žmonėms, kurie kuria, keliauja, myli savo darbą, įdomioms lankytinoms vietoms ir pomėgiams. Nodum.lt - įvairenybių mazgas, jei veikiate ką nors įdomaus, apie ką norėtumėte papaskoti - susisiekite su mumis per mūsų Facebook puslapį ar elektroniniu paštu - nodum2017@gmail.com.