Tai – visai nedidelis ugniagesių sunkvežimis, bet jo dydis atitinka jo paskirtį

Tai – visai nedidelis ugniagesių sunkvežimis, bet jo dydis atitinka jo paskirtį

Esame įpratę, kad ugniagesių sunkvežimiai būtų labai dideli. Dėl savo spalvų ir dydžio šie sunkvežimiai yra pastebimi iš tolo. Tačiau šis yra visiškai kitoks. Visų pirma, jis baltas. Jis taip pat yra visai nedidelis, tačiau jo miniatiūrinis dydis visiškai atitinka jo paskirtį.

Įprastai viename ugniagesių sunkvežimyje susėda 3-9 žmonės. Ten dar tai pat telpa keli tūkstančiai litrų vandens ar putų. Ugniagesių mašinos įprastai gaminamos ant įprastų sunkvežimių bazių, todėl gali važiuoti greitai ir saugiai brautis per eismą. Tačiau ši mašina, kurią matote nuotraukose, į kelius niekada nevažiuoja. Tai – P-25 ugnies gesinimo mašina, naudojama JAV Kariniame jūrų laivyne.



Visų pirma atkreipkite dėmesį į šios mašinos ratus – jie ne ką didesni už įprasto automobilio. Šiame sunkvežimyje yra viena vieta vairuotojui ir viena keleiviui, dar vienas gaisro gesinimui pasiruošęs žmogus gali važiuoti atsistojęs ant specialios platformos mašinos gale. Aišku, jokios kabinos čia nėra, o pats sunkvežimis yra pagamintas taip, kad turėtų kiek įmanoma žemesnį profilį.

P-25 ugniagesių sunkvežimis yra visiškai atviras, tačiau jis įprastai tarnauja lėktuvnešiuose. (Hunini, Wikimedia(CC BY-SA 3.0)

Taip keistai P-25 atrodo todėl, kad yra sukurtas specialiai darbui lėktuvnešiuose – būtina, kad jis užimtų kiek įmanoma mažiau vietos transportuojant. Ant lėktuvnešių nuolat leidžiasi ir kyla lėktuvai, todėl įvairių incidentų pasitaiko. Kai vykdomi skrydžiai, ugniagesių mašinos visada budi pasiruošusios. Šie sunkvežimiai gali gesinti, pavyzdžiui, avariniu būdu nusileidusius ar sudužusius orlaivius bei gaisrus pačiame laive.

P-25 mašinos iš viršaus – matosi sunkvežimio konstrukcija ir gaisrų gesinimui paruošti įrankiai. (U.S. Navy, Wikimedia)

P-25 mašinas gaminama Masačusetse įsikūrusi įmonė The Entwistle Company. Šie ugniagesių sunkvežimiai tarnauja išskirtinai tik laivyne – kitur jie yra tiesiog nereikalingi. Vienas toks P-25 sunkvežimis gali pavežti 2840 litrų vandens ir apie 190 litrų putų koncentrato. Žinoma, vandens ir putų santykį galima reguliuoti pagal gaisro pobūdį. Toks gesinimo priemonių kiekis atrodo įspūdingai, tačiau visiškai savo talpas P-25 gali ištuštinti vos per pusantros minutės.

Vandens patranką gali valdyti vairuotojas. (U.S. Navy, Wikimedia)

Pagrindinė vandens patranka per minutę gali perpumpuoti 1892 litrus vandens. Tuo tarpu rankose laikoma ugniagesių žarna su standartiniu švirkštu per minutę perleidžia apie 227 litrus vandens. Skaičiuojama, kad tokio našumo turėtų pakakti daugeliui gaisrų įveikti. Aišku, viename lėktuvnešyje yra ne viena tokia mašina ir jos papildomai dar yra aprūpintos ir keliais rankiniais gesintuvais.

P-25 plauna laivą. (U.S. Navy, Wikimedia)

P-25 turi dyzelinį variklį ir hidrostatinę pavarą. Įdomu tai, kad šios mašinos kūrėjai apgalvojo ir remontą – P-25 sukurta taip, kad variklį būtų galima labai greitai pakeisti. Taip užtikrinama, kad ši mašina ilgam laikui neiškris iš rikiuotės. Su pilnomis vandens cisternomis P-25 sveria 8,2 tonas ir nėra labai greitas. Tačiau, žinoma, toli važiuoti jam niekada netenka.

P-25 budi ant lėktuvnešio denio. (U.S. Navy, Wikimedia)

P-25 yra pakankamai paprasta mašina, tačiau ji puikiai atlieka savo darbą. Taip yra dėl to, kad ji neturi būti universali – ji yra skirta tik techninių gaisrų gesinimui laivuose – nei miškų, nei namų ši technika niekada negesins. Na, žinoma, kartais P-25 naudojamas ir kur kas kasdieniškesnės užduotims atlikti. Pavyzdžiui, plauna denius – šį darbą aukšto slėgio vandens patranka dirba itin efektyviai.



Taip pat skaitykite:

Charkovianka – sovietinis sniegaeigis, pasiekęs Pietų ašigalį;

Antarctic Snow Cruiser turėjo ištirti Antarktidą, bet buvo palaidotas sniego ir gėdos;

Terra Bus turi 6 varomus ratus ir važinėja ten, kur kelių nėra;

100 tonų sveriančių ALMA radijo teleskopo antenų transporteriai;

Mercedes-Benz EXT-92 – ateities sunkvežimis iš 1992-ųjų;

Steinwinter 2040 – itin žemo profilio vilkiko koncepcija.

Apie Nodum

Nodum.lt - įdomiems skaitiniams skirtas puslapis. Čia reguliariai publikuojami straipsniai apie naujausias technologijas, mokslo pasiekimus, automobilių pasaulio naujienas ir kultūrą, patarimus ir visokias internete aptinkamas įdomybes. Didžiausias dėmesys skiriamas žmonėms, kurie kuria, keliauja, myli savo darbą, įdomioms lankytinoms vietoms ir pomėgiams. Nodum.lt - įvairenybių mazgas, jei veikiate ką nors įdomaus, apie ką norėtumėte papaskoti - susisiekite su mumis per mūsų Facebook puslapį ar elektroniniu paštu - nodum2017@gmail.com.