Volvo Trucks ką tik pristatė naujas technologijas, padėsiančias sunkvežimių vairuotojams taupyti degalus. Kompanija teigia, kad geriausias būdas sumažinti sunkvežimio degalų sąnaudas – autopiloto naudojimas. Tačiau kartais vairuotojai nenori ar negali naudoti šios funkcijos. Todėl dabar Volvo pristato naują technologiją, vadinamą Volvo Torque Assist, kuri leis sutaupyti degalų net tuomet, kai autopilotas yra išjungtas.

Šiuolaikiniai sunkvežimiai yra prikimšti technologijų, skirtų efektyvumui užtikrinti. Išmanieji autopilotai palaiko sunkvežimio greitį be nereikalingai staigių greičio šuolių, užtikrina kiek įmanoma tolygesnį variklio veikimą. Volvo Trucks teigia, kad kompanijos išmanusis autopilotas  I-Cruise yra geriausias būdas degalų sąnaudoms sumažinti, tačiau kartais jis negali būti naudojamas. Būtent tokioms situacijoms ir buvo sugalvota Volvo Torque Assist sistema.

Volvo Torque Assist visą sunkvežimio kontrolę palieka vairuotojo rankose – ši sistema veikia tik kai autopilotas yra išjungtas. Kompiuteris vertina kelio būklę, įkalnes/nuokalnes, vairuotojo pasirinktą greitį bei krovinio svorį ir pagal tai parenka optimaliausius sukimo momento parametrus. Volvo naujiems sunkvežimiams taip pat suteiks mažiau jautrų akceleratoriaus pedalą. Tai tikriausiai patiks ne visiems vairuotojams, tačiau Volvo teigia, kad taip bus ne tik sumažintos degalų sąnaudos, bet ir palengvės sunkvežimio valdymas.

Nauji pakeitimai padės degalų sąnaudas sumažinti maždaug 3 %. (Volvo Trucks nuotrauka)

Peter Hardin, Volvo Trucks produktų valdymo vadovas, taip pakomentavo atnaujinimų naudą – „Vairuotojai, kurių ekonomiško vairavimo įgūdžiai dar nėra gerai išlavinti, pajus didesnę naudą. Nauja programinė įranga taip pat labiau padės tose situacijose, kuomet sunkvežimis veš sunkesnius krovinius, bus važiuojama labai kalnuotais ar vingiuotais keliais. Tie, kurie pastoviu greičiu važiuos tiesiais, lygiais keliais, skirtumo tikriausiai nepajus“.

Programiniai pakeitimai padės sumažinti D13 dyzelinių variklių degalų sąnaudas Euro 3, Euro 4, Euro 5 ir EEV rinkose. Naujosios D13 versijos taip pat pasižymi ir mažesne vidine trintimi, efektyvesniais turbokompresoriais, geresne variklio valdymo sistema – vien šie pakeitimai degalų sąnaudas sumažino 1 %. Tuo tarpu programinės įrangos atnaujinimas padės degalų sąnaudas sumažinti dar iki 3 %. Volvo Trucks atstovai teigia, kad bandymų metu pastebėti ir dar geresni rezultatai – viskas priklauso nuo vietovės reljefo, krovinio svorio ir vairavimo stiliaus.

Filmukas apie Volvo Torque Assist

Žinoma, tas 3 % degalų sąnaudų sumažėjimas nėra didžiulis, tačiau šiais laikais ir toks pasiekimas yra vertas įdėto darbo. Daugelis jau supranta, kad dyzeliniai varikliai artėja prie savo galimybių ribų. Nebent bus pasiektas visiškai netikėtas technologinis proveržis, didesnių laimėjimų degalų sąnaudų mažinimo srityje jau nebeišvysime.

Taip pat skaitykite:

7 įdomūs faktai apie Volvo Trucks;

Volvo Vera – autonominis elektrinis vilkikas be kabinos;

Volvo demonstruoja per atstumą valdomų sunkvežimių privalumus;

Vokietijoje atidaryta pirmoji elektrinio greitkelio atkarpa;

10 įdomių faktų apie sunkvežimius, kurių galbūt nežinojote;

Shell pademonstravo vilkiką, kuris suvartoja rekordiškai mažai degalų.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia