Pasivažinėjimas kabrioletu yra vienas iš tų paprastų vasaros malonumų, dėl kurių verta laukti saulėtų dienų. Automobiliai su nuleidžiamai stogais yra labai populiarūs, bet daugeliui žmonių jie netinka dėl vienos priežasties – jie yra labai nepraktiški. Net ir keturviečiai kabrioletai neturi galinių durelių, bet kodėl?

Beje, ar žinote, ką techniškai reiškia žodis kabrioletas? Tai – prancūziškas žodis, kadaise apibūdinęs mažą arklinį vežimą su sulankstomu odiniu stogu. Vėliau kabroletais pradėti vadinti ir kupė automobiliai su panašios konstrukcijos stogais. Dabar kabrioletais bent jau mūsų kraštuose vadinami bet kokie automobiliai su nuimamais stogais. Aišku, egzistuoja keli kabrioletų tipai. Pavyzdžiui, raudsteris yra dvivietis sportinis kabrioletas. Tokie automobiliai dažnai vadinami spyder – tai irgi iš karietų laikų automobilius pasivijęs žodis.

Mercedes-Benz E-Klasse sedanas ir kabrioletas. (Gamintojo nuotrauka)

Daug populiarių kabrioletų yra sukurti sedanų ar į juos panašių keturdurių automobilių pagrindu. Mercedes-Benz E klasės kabrioletas yra geras pavyzdys. Bet kodėl inžinieriai nukeldami automobilio stogą pašalina ir galines dureles?

5 priežastys, kodėl keturdurių kabrioletų beveik nėra

Galinėms durelėms kabrioletuose dažnai tiesiog nėra vietos. Stogas įprastai įsiterpia tarp salono ir bagažinės, todėl galinės sėdynės yra pastumiamios pirmyn. Taigi, susitraukia visa galinė automobilio salono dalis ir įprasto dydžio durelėms čia nelieka vietos. Aišku, net ir keturdurių Volkswagen Vabalų yra buvę – jei ieškai, erdvės durelėms rasi. Bet daugeliu atveju tai būtų labai sunku. Vietoje to keturviečiai kabrioletai turi ilgesnes priekines dureles, kurios leidžia pakankamai lengvai patekti ant galinės automobilio sėdynės.

Audi A3 kabrioletas. (Gamintojo nuotrauka)

Keturdurio kabrioleto bazė būtų per daug lanksti. Automobiliui reikia standumo, o didelės dalies jo kėbulas netenka kartu su stogu. Taigi, tenka mažinti kitas išpjovas, net ir atsisakant galinių durelių.

Be to, suformuoti stabilias, tvirtas ir, svarbiausia, saugias galines dureles kabriolete būtų sunku, nes vidurinis statramstis liktų stovėti kaip neparemtas bokštas. Jis nebūtų standus, todėl galinės durelės tikriausiai kartais strigtų. Dar blogiau tai, kad tik apačioje pritvirtintas B statramstis neatliktų savo apsauginių funkcijų ir tikriausiai nulinktų kaip jaunas medis automobiliui patyrus smūgį į šoną. Aišku, kabrioleto gale galėtų būti atgal atsiveriančios savižudžių durelės, bet tokia išeitis pareikalautų per daug pakeitimų ir keltų kitų dizaino problemų.

Galiausiai, keturduris kabrioletas būtų labai sunkus. Kabrioletai ir taip sveria daugiau, nes platformos standinamos papildomomis atramomis. Didesnės standumo problemos pareikalautų ir dar tvirtesnių bei masyvesnių papildomų sutvirtinimų. Be to, ir tas nelemtas vidurinis statramstis turėtų būti labai sunkus ir tvirtas, kad keturduris kabrioletas atitiktų saugumo reikalavimus. Aišku, ir antroji durelių pora būtų papildomas svoris.

Rolls-Royce Drophead. (Alexandre Prévot, Wikimedia(CC BY-SA 2.0)

Visa tai nereiškia, kad keturduriai kabrioletai yra neįmanomi. Paminėtos standumo, saugumo ir svorio problemos yra rimti iššūkiai, bet inžinieriai išsprendžia dar ne tokius klausimus. Tiesiog keturdurio kabrioleto kūrimas pareikalautų per daug investicijų.

Bet keturdurių kabrioletų tikrai buvo – kitame skyrelyje rasite kelis pavyzdžius.

Reti keistuoliai – keturduriai kabrioletai

Automobilių amžiaus aušroje atviri keturduriai kabrioletai nebuvo tokie reti. Automobiliai tada buvo kuriami pagal karietų gamybos tradicijas ir daug jų apskritai buvo unikalūs, pagaminti pagal užsakymą. Pramonei įsibėgėjant, keturdurių kabrioletų žanras nebuvo pamirštas. Štai Buick Roadmaster turėjo populiarią keturdurio kabrioleto versiją, gamintą 1931-1941 metais.

1941-ųjų Buick Roadmaster. (Rex Gray, Wikimedia(CC BY 2.0)

Beje, vėlesni Roadmaster įtvirtino ir vieną dizaino elementą, kuris vieniems primena Buick, kitiems – Maserati

Nacistinės Vokietijos galva Adolfas Hitleris naudojo Mercedes-Benz 770 kabrioletus, kurie turėjo keturias dureles. Hitleris naudojo net 7 tokius automobilius ir dovanojo juos savo sąjungininkams.

Amerikietiškas Frazer Manhattan, pristatytas 1947 metais, irgi yra toks keturių durelių kabrioletas. Tiesa, jis nebuvo labai populiarus ir Frazer gamoje ilgai neužsibuvo. Priešingai nei ketvirtos kartos Lincoln Continental, kuriam pirkėjų netrūko.

Keturduris kabrioletas Lincoln Continental. (Gamintojo nuotrauka)

Lincoln Continental kabrioletas turi keturias dureles. Dėl aukščiau paminėtų priežasčių, galinės šio automobilio durelės atsiveria į priešingą pusę. Kadangi savižudžių durelės šiaip yra pakankamai pavojingos, Continental skydelyje yra specialus signalas, perspėjantis vairuotoją apie neuždarytas dureles. Lincoln Continental kabrioletams tragiškai trūksta standumo – sunkų galą ir sunkų priekį čia jungia tik santykinai plonos grindys. Tačiau tai nėra sportinis automobilis, todėl ta lanksti bazė didelių priekaištų nesulaukdavo.

Reikia paminėti ir visureigius. Volkswagen 181 ir jo Antrojo pasaulinio karo laikų senelis Kübelwagen yra geri keturdurių visureigių kabrioletų pavyzdžiai. Kaip ir Jeep Wranger bei Hummer H1 versijos. Atskirą rėmą ir kėbulą turintys visureigiai išvengia standumo problemų net ir gavę nuimamą stogą.

Volkswagen 181 – artimas Vabalo brolis, bet su keturiomis durelėmis ir be stogo. (Gamintojo nuotrauka)

Aišku, nepaminėti liko koncepciniai automobiliai – tokie gamybai neparuošti keturduriai kabrioletai kartais pasirodo įvairiose automobilių parodose. Pavyzdžiui, 2007-ųjų Mercedes-Benz Ocean Drive yra didelis keturduris keturvietis kabrioletas.

Mercedes-Benz iš tikrųjų galvojo gaminti šį automobilį. Ocean Drive yra labai didelis, todėl niekas nebūtų pykę dėl jo svorio. Be to, tai būtų labai brangus automobilis, todėl gamintojas būtų galėjęs naudoti ir įvairias brangias kompozitines medžiagas, kad sukurtų pakankamai standžią platformą. Šis projektas buvo atšauktas, nes Mercedes-Benz greitai nesukūrė patikimo mechanizmo tokiam dideliam stogui.

Mercedes-Benz Ocean Drive buvo labai įdomus dizainas, bet gamintojas pasidavė neradęs gero sprendimo stogo mechanizmui. (Gamintojo nuotrauka)

Ir tai – tik keli pavyzdžiai. Keturdurių kabrioletų buvo, bet didžiąją automobilių istorijos dalį jie buvo labai reti ir dabar jūs žinote kodėl.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia