Automobilių dizainas dabar yra visiškai paremtas kompiuterinėmis modeliavimo programomis. Jos leidžia vizualiai išbandyti daug skirtingų idėjų, greitai įsivaizduoti, kaip atrodys užbaigtas modelis. Tos programos pastebimai pakeitė automobilių dizainą. Ir bent jau Peugeot atveju tai prasidėjo nuo 1986-ųjų koncepto Proxima.

Devintajame praeito amžiaus dešimtmetyje Peugeot automobilių sporte žibėjo mažu, bet labai greitu ralio bolidu 205 Turbo 16. Jis 1984, 1985 ir 1986 metais laimėjo visą eilę Pasaulio Ralio Čempionato etapų, o 1985 ir 1986 metais tapo čempionu. Šis labai sėkmingas bolidas paskatino Peugeot pasinerti į sportinių automobilių kūrimą bent jau koncepcinių modelių forma. 1984 metais sukurtas superautomobilis Peugeot Quasar yra labai artimas 205 Turbo 16 brolis, net jei iš pirmo žvilgsnio taip ir neatrodo.

Peugeot Proxima – ypatingas 1986-ųjų koncepcinis automobilis. (Gamintojo nuotrauka)

Tai buvo įdomūs laikai. Medžiagų mokslas gyrėsi vis naujais už plieną stipresniais kompozitais, o apie kompiuterius ir jų ateitį buvo kalbama su kartais perdėtai dideliu optimizmu. Peugeot nusprendė pasinerti į tą ateitį ir 1986-ųjų Paryžiaus automobilių parodoje pristatė koncepcinį modelį Proxima – pirmąjį markės automobilį, kurio dizaino kūrimui buvo intensyviai naudojami kompiuteriai.

Peugeot Proxima dizainas

Kompiuterinės dizaino programos dabar yra įprastos, bet devintojo dešimtmečio viduryje šių technologijų galimybės buvo gana ribotos. Peugeot Proxima vis tiek buvo piešiamas popieriuje, net jei vėliau kompiuteriai kažkaip kažkur padėjo. Proxima dar turi tą senamadišką pieštuko pojūtį. Bet Peugeot tiesiog norėjo pabrėžti, kad neatsilieka nuo laikų ir mato kompiuterinę pramonės ateitį.

Peugeot Proxima yra labai aptakus automobilis. (Brian Snelson, Wikimedia (CC BY 2.0)

Peugeot Proxima pasižymi futuristišku, ryškiu bet kartu ir funkcionaliu dizainu. Iš kompozitinių medžiagų suformuotame kėbule nėra nieko nereikalingo. Nėra ir pretenzijos į kasdieniškumą – Proxima simbolizuoja vairavimo entuziasto automobilį, kuris namus rastų vingiuotoje Alpių perėjoje ar lenktynių trasoje. Šio modelio kūrėjas Gérardas Welteris, beje, įkvėpimo sėmėsi iš jums girdėto Luigi Colani kūrybos (Nodum.lt esate skaitę apie jo sunkvežimius ir lėktuvą).

Trumpa, žema ir subtiliai suapvalinta Peugeot Proxima nosis vizualiai pabrėžia automobilio plotį. Ji, beje, buvo sukurta galvojant apie bendrą Peugeot dizaino kalbą ir primena vėlesnį Peugeot 405. Dizaino prasme, Proxima pasižymi vadinama buožgalvio forma – priekis atrodo platesnis už galą. Šį įspūdį sustiprina ir didelis polikarbonatinis kupolas, dengiantis 2+2 vietų saloną. Proxima aukštis siekia vos 1,14 m – tai yra nepaprastai žemas ir aptakus automobilis.

Verta pabrėžti, kad Proxima yra 1986-ųjų automobilis. (Bart Molendijk / Anefo, Wikimedia)

Peugeot Proxima šonai yra labai įdomūs net ir žvelgiant 21-ojo amžiaus žmogaus akimis. Visų pirma, atkreipkite dėmesį, kad čia nėra veidrodėlių ir visi paviršiai atrodo tarsi būtų suformuoti vėjo tunelyje. Turbūt dėl to ir galiniai ratai yra šiek tiek pridengti, o ir ratlankiai buvo sukurti specialiai šiam modeliui.

Vizualiai galinė Proxima ašis yra tarsi atskirta nuo likusios automobilio dalies – raudonų kėbulo detalių tiltas, jungiantis Proxima priekį ir galą, yra gana plonas. Aišku, tai – tik optinis triukas, nes tikroji automobilio konstrukcija čia yra labai rimta, nes Proxima variklis yra viduryje. Vėlgi, tie atviri šonai nėra tik saldainis akims – Peugeot Proxima variklio skyrius tikrai neįkais. Juolab, kad pro tas angas matomos labai karšto detalės – turbokompresoriai.

Peugeot Proxima yra 4,4 metrų ilgio ir 2 metrų pločio. (Brian Snelson, Wikimedia (CC BY 2.0)

Saloną dengiantis kupolas gale neria žemyn ir vėl pakyla nedideliu peleku, kurį supa dvi saulės energijos panelės, tiekiančios energiją klimato kontrolės sistemai. Po jomis – per visą automobilio plotį išsitiesęs tamsaus plastiko brūkšnys, maskuojantis galinius žibintus.

Galinis Proxima paviršius irgi yra labai atviras – sekdami šį automobilį matytumėte beveik visą galinių ratų aukštį ir tarp jų pakabintą transmisiją. Tai, beje, primena 1985-ųjų Ferrari 288 GTO. Apskritai, Peugeot Proxima neslepia savo mechaninių komponentų kaip koks prabangus automatinis laikrodis su skaidria nugarėle.

Ant Proxima uodegos matomi saulės energijos skydeliai tiekia energiją klimato kontrolės ir kitoms sistemoms salone. (Gamintojo nuotrauka)

Į ryškiai raudoną Proxima vidų patenkama per slankiojantį naikintuvo stiliaus gaubtą. Vietoje raktelių tam naudojama kortelė – 1986 metais tai buvo labai inovatyvu. Čia telpa keturi žmonės, nors ant galinės sėdynės patogiai jausis tik žemesnio ūgio keleiviai. Proxima salone tęsiasi kompiuterių fiesta. Čia yra du kompiuteriai, penki ekranai ir daug kitų sistemų. Proxima neturi veidrodėlių – juos pakeitė kameros. Šis automobilis dar turi ir radaro sistemą, kuri turėtų padėti išvengti susidūrimų. Be to, žmones labai intrigavo palydovinė navigacija – Proxima turi ankstyvą integruotos automobilinės GPS prototipą.

Peugeot Proxima – įsivaizduojamas greitis

Peugeot Proxima viduryje – 2,85 litrų V6 variklis su dviem turbokompresoriais, suporuotas su 5 laipsnių mechanine transmisija. Ji, beje, turi daug bendro su Peugeot ralio bolidais ir perduoda 507 kW galią visiems keturiems ratams. Išradingos konstrukcijos ir kompozitinių medžiagų dėka kelionei paruoštas Peugeot Proxima sveria mažiau nei 1,4 t.

Peugeot liūtas ten užklijuotas vėliau. Bet ilgas tamsus dangtelis žibintams ten visada buvo. (Brian Snelson, Wikimedia (CC BY 2.0)

Ką visa tai reiškia? Na, mažai ką, nes Proxima nebuvo kuriamas serijinei gamybai ar net intensyviems bandymams. Peugeot šio automobilio technines charakteristikas galėjo apskaičiuoti bet kaip. Taigi, maksimalus Proxima greitis popieriuje siekia 348 km/val. Aišku, koncepcinis automobilis to įrodyti neturėjo ir neįrodė. 1986 metais, kai Peugeot Proxima buvo naujas, greičiausias serijinės gamybos automobilis buvo Porsche 959, išvystantis 319 km/val. Jei Peugeot Proxima būtų buvęs tikras ir būtų gamintas serijiniu būdu, jį būtų pralenkęs tik 1994-ųjų McLaren F1.

Proxima transmisija ir sankaba buvo kontroliuojami elektronine sistema – kaip jau supratote, kompiuteriai buvo šio automobilio tema. Įprastai Proxima turėjo būti varoma galiniais ratais, bet praslydimą pajutęs kompiuteris būtų nukreipęs šiek tiek galios į priekinę ašį. Na, stabilumo vardan.

Peugeot Proxima yra tikrai gražus konceptinis automobilis, kuris, atrodo, visai nepaseno. Bet, žinoma, gatvėse jo niekada nepamatysite – tokio tikslo jis ir neturėjo.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia