Tesla Motors yra pakankamai jauna automobilių kompanija. Ji įkurta 2003 metais, o pirmasis automobilis į rinką atėjo tik 2008 metais. Tai buvo Roadster – Lotus kėbulas su elektrine širdimi. Pradžia buvo sunki, bet užsispyrusi Elono Musko asmenybė per tuos metus Tesla markę iškėlė į viršūnes. Visgi, kitais metais turi pasirodyti elektrinis Tesla vilkikas, bet žmonėms kyla įvairių abejonių – ar jauna kompanija susitvarkys su tokios mašinos gamybos iššūkiais?

Pirmasis Tesla modelis buvo Roadster – nedidelis elektrinis sportinis automobilis, sukurtas ant Lotus Elise bazės. Nors tai buvo gana įdomus automobilis, kuris tikrai patraukė žmonių dėmesį, jo gamyba nebuvo labai sudėtinga. Juk kėbulai su važiuoklėmis buvo gaminami Lotus, todėl Tesla galėjo susikoncentruoti į elektrinės jėgainės kūrimą ir surinkimą. Pradžia buvo tokia paprasta (nors kartu ir nelengva), o dabar jau kitais metais Tesla ketina į gatves paleisti sudėtingą elektrovilkiką Semi.

Semi bus ne ką mažiau vikrus už tą mažylį Roadster, kas jau savaime yra didžiulis pasiekimas. Tačiau sunkvežimis tai nėra automobilis. Vilkikus perka įmonės, kurios tikisi gamintojo paramos, atsarginių detalių, rūpesčių nekeliančio garantinio aptarnavimo. Žiūrint iš šalies, atrodo, kad Tesla gali pritrūkti patirties – jos kompanija turi nedaug ir automobilių pramonėje, o elektrinių sunkvežimių gamyba yra apskritai nauja sritis.

Tesla Semi projektas einasi sklandžiai, bet reikalai Model 3 gamybos linijose nėra tokie geri. (Korbitr, Wikimedia)

Visgi, nemažai kompanijų patikėjo įspūdingais Tesla Semi lydinčiais skaičiais. Šis vilkikas su kroviniu gali tarp įkrovimų įveikti daugiau nei 800 km, o 100 km/h greitį pasiekia per vos daugiau nei 20 sekundžių – ir tai daro su maksimaliai sunkiu kroviniu. Žadama, kad vilkikas bus ne tik greitas, bet ir taupus – atsipirks per 1-2 metus. Nieko keisto, kad tokios kompanijos, kaip PepsiCo, Anheuser-Busch, FedEX, DHL ir daugybė kitų jau pateikė užsakymus. Šios įmonės džiaugiasi galimybe išbandyti ateities transporto priemones, sumažinti savo anglies dvideginio emisijas ir tuo pačiu pagerinti savo įvaizdį. Bet ar jos tikrai sulauks savo užsakytų vilkikų kitais metais?

Tesla Model 3 į eiles sustatė šimtus tūkstančių žmonių. Jie noriai mokėjo depozitą, kad taptų vieni pirmųjų, įsigijusį pigiausią markės elektromobilį. Žiniasklaida tuomet džiūgavo, kad prasideda tikroji elektromobilių revoliucija, tačiau dabar dažniau pranešama apie problemas Model 3 gamybos linijose. Buvo planuojama, kad maždaug šiuo metu per savaitę bus pagaminama po 5 000 automobilių. Vėliau ši prognozė buvo sumažinta, bet ir tą 2500 automobilių ribą pasiekti sekėsi sunkiai. Tada Model 3 pirkėjai pradėjo skųstis kokybe – salono medžiagos atrodo pigiau, nei tikėtasi, o liečiamas ekranas, kuriuo kontroliuojamos visos automobilio funkcijos, stringa ir kvailioja. Elonas Muskas tikrąja to žodžio prasme miega Tesla gamykloje ir pats pripažįsta, kad padarė klaidą – neskyrė pakankamai dėmesio gamybos optimizavimui.

Semi jau atliko bandomuosius reisus, o užsakymų skaičius tik auga. (Korbitr, Wikimedia)

Iš pradžių Model 3 gamybą stabdė per lėta baterijų gamyba, vėliau – tiekimo sutrikimai. Dabar tapo visiškai aišku, kad automatizuota Tesla gamyklos sistema nėra pati greičiausia. Model 3 gamyba neseniai buvo apskritai sustabdyta, kad niekas netrukdytų sureguliuoti gamybos linijų. Visgi, dabar priimtas sprendimas – gamykla veiks 24 valandas per parą 7 dienas per savaitę – kitaip gamybos tikslai pasiekti nebus.

Tesla Semi išlėkė į pirmą tikrą reisą:

Kaip tai gali nuteikti Tesla Semi pirkėjus? Jie jau sulaukė privačių pristatymų ir jų ratas vis plečiasi. Bet abejojančių, kad serijinė Semi gamyba tikrai prasidės kitais metais, daugėja. Jei planas paskubinti Model 3 gamybą pavyks, dabar turimi užsakymai bus įgyvendinti per maždaug metus. Taigi, gamybiniai pajėgumai Tesla Semi galėtų būti skirti laiku, tačiau pats Elonas Muskas savo kalbomis tik dar labiau glumina investuotojus ir markės gerbėjus.

Kitais metais ketinama į gatves paleisti ne tik Tesla Semi vilkiką, bet ir Model Y visureigį, o 2020-aisiais – naująjį Roadster superautomobilį. Tuomet savo eilės laukia ir Tesla pikapas. Ar ne per daug kamuolių ore, kai kompanija sunkiai tvarkosi su Model 3 gamybos iššūkiais? O gal viskas pasisuks į gerą, nes svarbiausios pamokos išmoktos jau dabar?

Taip pat skaitykite:

Tesla Semi lanko savo pirkėjus;

Pirmasis tikras darbinis Tesla Semi reisas;

Pirmą kartą užfiksuotas bendro naudojimo keliuose bandomas Tesla Semi;

Ar Tesla Semi yra per brangus?

Kuo Tesla vilkiko dizainas neįtiko patyrusiems vairuotojams?

Pasaulį nustebinęs Tesla Semi pristatymas.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia