Vienas iš buvimo beprotiškai turtingu privalumų yra galimybė nesirinkti iš įprastų produktų. Jei būtumėte labai turtingas, jums nereikėtų pirkti įprasto automobilio – galėtumėte užsisakyti unikalų. Taip ir padarė garsusis italų verslininkas Gianni Agnelli, kai savo vilai užsakė ypatinga Fiat 600 Multipla automobilį.

Pininfarina Eden Roc – katerį primenantis automobilis, sukurtas Prancūzijos rivjeros pakrantėms. (Rex Gray, Wikimedia(CC BY 2.0)

Gianni Agnelli – italų pramonininkas, ilgametis Fiat vadovas. Savo laiku Agnelli buvo vienas įtakingiausių Italijos žmonių. Nuo jo priklausė net 4,4 % viso Italijos vidaus produkto. Jis, žinoma, buvo turtingiausias Italijos žmogus. Be to, Agnelli visada buvo ir vienas iš stilingiausių vyrų verslo pasaulyje. Tiesą sakant, teigiama, kad Agnelli padarė didžiulę įtaką itališkai vyrų madai, kuri diktavo viso pasaulio vyrų stilių.

Ir negalima paneigti, kad Agnelli grožio suvokimas buvo beprotiškai geras. Šeštojo dešimtmečio pradžioje, dar prieš tapdamas Fiat vadovu, Agnelli nusprendė užsisakyti unikalų automobilį savo vilai Prancūzijos rivjeroje. Villa Leopolda vadinamas dvaras yra visai netoli vandens. Tiesą sakant, vilos gyventojai gali grožėtis Viduržemio jūros vaizdais. Tačiau Agnelli norėjo kokio nors elegantiško transporto, kuriuo būtų galima pasiekti pakrantę ir važinėtis po vilos apylinkes.

Taip atrodo standartinis Fiat 600 Multipla. (Mr.choppers, Wikimedia(CC BY-SA 3.0)

Agnelli kreipėsi į Pininfarina dizaino namus, kad šie sukurtų rivjerai tinkantį labai gražų ir lengvą automobilį. Jų meistrai paėmė Fiat 600 Multipla bazę, ją išplėtė ir sukūrė naują atvirą kėbulą. Eden Roc pavadintas automobilis savo dizainu primena elegantiškus katerius, kurių tose vietovėse nestinga. Salono priekyje yra vientisa odinė sėdynė, gale – lenktas tikmedžio suoliukas, kokius iš tikrųjų dažnai pamatysite vandens transporte. Eden Roc neturi nei stogo, nei durelių. Jo baltą kėbulą puošia tikmedžio juosta, o salone rasite nemažai mėlynų paviršių, kurie turi priminti jūrą.

Mechaniškai Eden Roc išsaugojo Fiat 600 Multipla bazę. (Rex Gray, Wikimedia(CC BY 2.0)

Pininfarina Eden Roc mechaniškai nesiskyrė nuo Fiat Multipla. Šis automobilis išlaikė skysčiu aušinamą keturių cilindrų 633 kubinių centimetrų variklį, išvystantį 15,8 kW galią. Eden Roc būtų sunkiai įsibėgėjęs iki 100 km/val., tačiau jis ir nebuvo skirtas kelionėms greitkeliu.

Riestas tikmedžio suolelis tikriausiai yra ryškiausia salono detalė. (Rex Gray, Wikimedia(CC BY 2.0)

Naujasis Agnelli automobilis buvo oficialiai pristatytas 1956-ųjų Paryžiaus automobilių parodoje. Elegantiškas ir lengvas automobilio grožis sulaukė labai daug dėmesio. Ypač iš amerikiečių naftininko Williamo Doheny, kuris irgi užsisakė tokį patį Eden Roc savo vilai Kalifornijoje.

Šis Eden Roc egzempliorius visą laiką buvo JAV. (Rex Gray, Wikimedia(CC BY 2.0)

Pininfarina ir pagamino tik tuos du Eden Roc automobilius. Sklando gandai, kad buvo pagamintas ir trečias, kuris atiteko Fordų šeimai, tačiau jokie oficialūs dokumentai to nepatvirtina.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia