Yra daugybė žodžių, kuriais galime apibūdinti Volkswagen automobilius – rimti, patikimi, saugūs, modernūs… nuobodūs? Žinoma, yra išimčių – GTI ir R serijų automobiliai iš tikrųjų yra smagūs, tačiau tai – tik įdomios įprastų automobilių versijos. Tačiau Volkswagen 2009 metais ruošėsi įgyti kiek kitokį įvaizdį – markė ketino pristatyti tikrą sportinį roudsterį.

Volkswagen BlueSport – automobilis, kurio taip ir nesulaukėme. (Gamintojo nuotrauka)

Roudsteris – tai dvivietis kabrioletas. Volkswagen įprastai tokių negamina. Tiesą sakant, Volkswagen apskritai vengia gaminti sportinius automobilius – tam skirtos kitos grupės markės. Tačiau kompanija 2009 metais rimtai ketino tai pakeisti, kai Detroite pristatė BlueSport konceptą.

Iš tikrųjų, ši istorija prasidėjo kur kas anksčiau. 2003 metais Frankfurte buvo pristatytas Volkswagen Concept R. Tai – roudsteris su 3,2 l V6 varikliu viduryje, sujungtu su dviejų sankabų DSG pavarų dėže. Šis išvaizdus automobilis pasižymėjo futuristišku stiliumi, tačiau neatrodė kaip kažkoks neįmanomas dizainas. Concept R dydis buvo praktiškai identiškas penktos kartos Golf, kurio pagrindu šis konceptas ir buvo sukurtas.

Volkswagen Concept R – 2003 metais pristatytas koncepcinis sportinis automobilis. (Gamintojo nuotrauka)

2005 metais Volkswagen vadovai tvirtino, kad jų planuose – į Concept R panašus serijinės gamybos modelis. Ir žurnalistai tuo tikėjo – o kuo čia netikėti? Concept R buvo tarsi kišeninis superautomobilis, galintis rinkoje įsitaisyti šalia BMW Z serijos modelių. Apie Mazda MX-5 sėkmę yra girdėjęs kiekvienas, o ir Porsche Boxster yra pakankamai populiarus automobilis. Concept R tikrai galėjo tapti ypatingu modeliu šiaip jau nuobodokoje Volkswagen gamoje.

Planai tapo kūnu 2009 metais, kai automobilių parodoje Detroite pirmą kartą oficialiai pristatytas Volkswagen Concept BlueSport. Šis koncepcinis automobilis jau priminė gamybai paruoštą modelį. Žurnalistai negalėjo įžiūrėti dizaino elementų, kurie būtų nesuderinami su saugumo reikalavimais – BlueSport turėjo tikrus žibintus, įprasto aukščio bamperius ir neatrodė per daug futuristiškai. Tiesa, šis automobilis buvo kiek kuklesnis už Concept R.

Volkswagen Concept BlueSport, pristatytas 2009 metais. (Gamintojo nuotrauka)

BlueSport širdis susitraukė iki 2,0 litrų ir keturių cilindrų. Šis viduryje sumontuotas variklis išvystė 180 AG (134 kW), tačiau su dviejų sankabų transmisijos pagalba vis tiek leido automobiliui vos per 6,2 sekundes pasiekti 100 km/val. greitį. Volkswagen Bluesport pasižymėjo modernia, bet kartu ir solidžia išvaizda ir buvo pakankamai praktiškas dvivietis automobilis.

2009 metais pristatytas koncepcinis BlueSport atrodė kaip gamybai paruoštas modelis. (Gamintojo nuotrauka)

Kodėl buvo pasirinktas mažesnis variklis? Na, Concept R buvo per arti Porsche Boxster – kam Volkswagen konkuruoti su savo grupės modeliais. Be to, Volkswagen markė yra siejama su įperkamais automobiliais, todėl kompanijos roudsteris turėtų būti nedaug brangesnis už MX-5. Galiausiai, Volkswagen tuo metu planavo panaudoti BlueSport platformą ir kitiems automobiliams. Audi versija, kuri greičiausiai būtų pavadinta R4 arba R5, būtų buvusi greitesnė ir, galbūt, hibridinė ar elektrinė. O Porsche versija būtų tarsi pigesnis ir mažesnis Boxster. Tačiau nei vieno iš šių automobilių taip ir nesulaukėme.

Volkswagen BlueSport būtų buvęs ryškiausias automobilis markės gamoje. (Gamintojo nuotrauka)

Volkswagen ties BlueSport dirbo dar bent porą metų. Tuo pat metu kompanijos analitikai įdėmiai stebėjo situaciją rinkoje. Skaičiavimai parodė, kad BlueSport Volkswagen grupei neuždirbtų pakankamai pinigų. Modelis greičiausiai nebūtų buvęs nuostolingas, tačiau tuos pačius gamybinius pajėgumus galima paskirti kur kas pelningesnei veiklai. 2012 metais Volkswagen pristatė MQB platformą, kurios pagrindu gaminama didžioji dalis grupės modelių, ir kartu galutinai palaidojo BlueSport idėją.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia