Volkswagen mūsų kraštuose yra labai populiari markė – greičiausiai jūsų namų apylinkėse yra bent keli Volkswagen automobiliai. Ir daugelis žmonių gerai žino Volkswagen modelius, tačiau ar esate girdėję apie Saveiro? Tai yra kompaktiškas pikapas, sukurtas Volkswagen Gol (ne Golf) pagrindu ir jūs jo greičiausiai net nesate matę.
Volkswagen yra pasaulinis prekės ženklas ir labai didelė korporacija. Keliaujant tolimose šalyse galima pamatyti ir mūsų kraštuose neparduodamų Volkswagen modelių. Nodum autorius kasmet lankosi Brazilijoje, kurioje įsikūrusi Volkswagen divizija yra sukūrusi ne vieną unikalų modelį. Pavyzdžiui, jau esame rašę apie Volkswagen SP2 sportinį automobilį, kuris šiandien yra labai retas. Tuo tarpu Saveiro yra gaminamas iki šiol.
Jei kada atsitiktinai paminėtumėte Volkswagen Gol, daugelis žmonių pamanytų, kad tiesiog pametėte vieną raidę. Iš tikrųjų, Volkswagen Gol yra tik šiek tiek panašus į Golf ir pavadinimo kilmė yra visiškai kita.
Volkswagen do Brasil 1980 metais į rinką paleido Gol kaip specialiai Pietų Amerikos rinkai skirtą pigų kompaktišką automobilį, pakeičiantį senstrantį Brasília. Gol iš karto tapo populiariu pasirinkimu. Jis nešiojo pažįstamą, patikimą 1,3 litrų keturių cilindrų oru aušinamą variklį ir buvo varomas priekiniais ratais. Nors Gol pasižymėjo tuometiniais Volkswagen dizaino elementais, tai buvo unikalus Brazilijoje gimęs automobilis. Netgi pavadinimas Gol gimė dėl Brazilijos meilės futbolui – portugalų kalboje Gol reiškia Įvartis.
Tuo metu Brazilijoje sparčiai populiarėjo maži dviduriai pikapai. Tai buvo praktiškas pasirinkimas prekeiviams, smulkiesiems verslininkams, statybininkams ir paprastiems žmonėms. Volkswagen su pavydu stebėjo augančius Fiat Fiorino ir Ford Pampa pardavimus, todėl jau 1982 metais į rinką žengė Saveiro – Gol pagrindu sukurtas mažytis pikapas.
Volkswagen Saveiro buvo mažas dvivietis pikapas, varomas tik priekiniais ratais ir galintis pavežti vos kelių šimtų kilogramų krovinį. Po jo kapotu plakė oru aušinama 1,6 litrų keturių cilindrų širdis, kuriai akivaizdžiai trūko galios. Nepaisant to, Saveiro pardavimai nuo pat pradžių buvo labai aukšti – Brazilijos žmonės tiesiog dievino tokius pigius pikapus.
1985 metais Volkswagen Saveiro perėjo prie skysčiu aušinamų variklių ir paliko konkurentus toli už nugaros. Kurį laiką Saveiro buvo siūlomas ir su dyzeliniais varikliais iš Kombi ir Golf, tačiau neilgai, nes Brazilijos įstatymai nurodė, kad nauji lengvieji automobiliai negali būti varomi dyzelinu. Dabar tie seni dyzeliniai modeliai yra itin geidžiami, nes jie pasižymi juokingai žemomis degalų sąnaudomis.
Su laiku keitėsi Gol ir Saveiro kartos. Iki pat 2002-ųjų Saveiro buvo perkamiausias mažas pikapas Brazilijos rinkoje, tačiau tuomet šią poziciją užleido Fiat Strada, kuris lyderiauja iki šiol. Nauji Saveiro pikapai jau nebėra tokie paprasti, kokie anksčiau buvo – čia surasite naujausią komforto ir multimedijos įrangą, sofistikuota važiuoklė išlaiko automobilio stabilumą nepriklausomai nuo krovinio kėbule, o po kapotu burzgia 110-120 ag variklis. Volkswagen pasekė Fiat pavyzdžiu ir dabar siūlo ir didesnio salono Saveiro su sėdyne gale.
Volkswagen Saveiro pikapai Brazilijos miestų gatvėse yra pastebimi, tačiau pigesnis Fiat Strada vis dar yra populiaresnis pasirinkimas. Brazilai šiuos pikapus mėgsta dėl jų praktiškumo, tačiau akivaizdu, kad tai yra ir šioks toks socialinio statuso simbolis, nurodantis, kad vairuotojas yra verslininkas ar bent jau namo savininkas.
Taip pat skaitykite:
Volkswagen SP2 – sportinis automobilis, kurio greičiausiai nesate matę;
Volkswagen EA489 Basistransporter – senas ir daugeliui nežinomas Volkswagen sunkvežimis;
Volkswagen Plattenwagen – vienas pirmųjų Volkswagen automobilių, apie kurį nesate girdėję;
Ką bendro turi kibiras ir Citroën Méhari?
Citroën SM turėjo ypatingą vairo mechanizmą, plastikinius ratlankius ir daug kitų inovatyvių bruožų;
Pirmojo Lamborghini Countach karta turėjo periskopą;
Tomaso Mangusta turėjo net tris bagažines;
Kodėl Citroën DS vairas turėjo tik vieną stipiną?