Maži ir lengvi bekelės automobiliai yra labai smagūs – kas nenorėtų vasarą papramogauti su bagiu? Patys populiariausi pasaulio bagiai buvo gaminami modifikuojant Volkswagen Käfer (vabalą), bet kitos šalys turėjo savų liaudies automobilių. Ar esate girdėję apie Stimson Mini Bug mažylį? Šis bagis yra labai mažas, labai retas ir visiškai kitoks nei VW giminaičiai.

Iš tikrųjų, Volkswagen Käfer labai tiko tokioms modifikacijoms ir apie tai jau esame rašę. Tai buvo pigus automobilis su galiniais varomais ratais ir gale sumontuotu oru aušinamu varikliu. Panašią schemą turėjo iš čekiškas bagis Škoda 736. Tuo tarpu britiškas Mini yra visiškai kitoks – jis yra varomas priekiniais ratais ir turi priekyje sumontuotą skysčiu aušinamą variklį. Bet Stimson Mini Bug parodo, kad senų bagių receptų laikytis nebūtina.

Stimson Mini Bug. (Buch-t, Wikimedia(CC BY-SA 3.0 de)

Britų inžinierius Barryis Stimsonas 1968 metais gyveno Kanadoje, kur projektavo medinius namus. Ten, toli nuo Kalifornijos paplūdimių, jis sužinojo apie bagio išradimą ir iš arčiau susipažino su Myers Manx automobiliu. Būdamas nagingas žmogus, Stimsonas nusprendė pasigaminti labiau britišką bagį – vietoje Volkswagen dalių turėjo būti panaudotas Mini.

Stimsonas dar skrisdamas į Jungtinę Karalystę pradėjo piešti pirmuosius eskizus. Netrukus Braitone jis išsinuomojo angarą, kuriame ir pradėjo savo Mini Bug kūrimą. Stimsono idėja buvo pakankamai paprasta – jis norėjo tapti automobilių rinkinių gamintoju. Stimsono rinkinius įsigiję entuziastai patys savo garažuose galėjo surinkti savo bagius. Tačiau pats Stimsonas vis tiek turėjo pasirūpinti kiekviena smulkmena – tai buvo labai sudėtinga, nes anksčiau automobilių jis nebuvo gaminęs. Vėliau Stimsonas atskleidė, kad Mini Bug žibintų korpusai buvo išlieti naudojant liemenėlės formą.

Stimson Mini Bug buvo tarsi konstruktorius suaugusiems, todėl visi automobiliai yra skirtingi. (Vauxford, Wikimedia(CC BY-SA 4.0

Pirmąjį Mini Bug bagį Stimsonas užbaigė 1970 metų pradžioje. Vos tik pasirodęs laikraščiuose ir žurnaluose Stimson Mini Bug sulaukė didžiulio entuziastų susidomėjimo. Rinkinys, kuriame nebuvo variklio, kainavo 170 svarų, surinktas automobilis – 295 svarus.

Stimson Mini Bug stuburas yra unikalus rėmas, prie kurio yra privirtintas Mini variklio skyrius, priekinė bei galinė važiuoklės. Įdomu tai, kad šio automobilio gale yra motociklo spyruoklės ir amortizatoriai. Mini Bug kėbulas, kuris, aišku, neturi stogo ar durelių, yra pagamintas iš stiklo pluošto. Iš pradžių Mini Bug buvo komplektuojamas su akriliniu priekiniu stiklu, bet vėliau Stimsonas sužinojo, kad tai nėra legalu, todėl pradėjo naudoti tikrą stiklą. Priešingai nei originalieji bagiai, Mini Bug yra varomas priekiniais ratais.

Stimsonas net pats negalėjo patikėti, kiek dėmesio sulaukė jo kūrinys. Apie jį buvo filmuojamos televizijos laidos, jis buvo aprašinėjamas automobilių žurnaluose. Kartą į Stimsono angarą atvyko British Leyland kompanijos (Mini gamintojo) inžinieriai, kuriems buvo įdomu sužinoti, kaip buvo apskaičiuotas būtinas bagio rėmo tvirtumas. Stimsonas paaiškino, kad į prototipą sodindavo savo storą draugą ir jam liepdavo spyruokliuoti aukštyn-žemyn. Jei rėmas linkdavo, meistrai virindavo naujas atramas. British Leyland inžinieriams toks sprendimas nepatiko ir jie išvyko namo.

Stimson Mini Bug yra varomas priekiniais ratais, todėl gale liko vietos atsarginiam ratui. (Buch-t, Wikimedia(CC BY-SA 3.0 de)

Vienu mteu Stimsonas kažkaip įtikino Formulės 1 lenktynininką Jacky Stewartą išbandyti Mini Bug Monake. Tai būtų buvusi labai graži marketingo akcija, bet Stewartas bagio Monake nesulaukė – jis buvo sudaužytas dar Prancūzijoje. Mini Bug nebuvo labai saugus automobilis – ir originalus Mini tokiu nebuvo. Bet bagis bent jau turėjo saugos lanką, kuris apsivertimo atveju turėjo apsaugoti vairuotojo ir keleivio galvas.

1971 metais pristatyta atnaujinta Mini Bug versija, kuri nuo savo pirmtako skyrėsi tik kosmetiškai. Iš viso Stimsonas pardavė maždaug 180 Mini Bug automobilių (20 Mk.1 ir 160 Mk.2), bet tuomet apie 1973 metus jų populiarumas užgeso. Entuziastai jais lenktyniaudavo žolinėse trasose (Stimsonas netgi bandė gaminti lenktyninę Mini Bug versiją), o štai į paplūdimius šie bagiai važiuodavo retai – britų paplūdimių kultūra nebuvo labai ryški. Stimsonas dar bandė gaminti šešiaratę Mini versiją, bet greitai buvo priverstas pamiršti automobilinę svajonę.

Mini Bug salonas buvo labai paprastas ir naudojo Mini prietaisus. (Vauxford, Wikimedia(CC BY-SA 4.0

Britai iš Mini gamino pačius įvairiausius automobilius. Stimson Mini Bug galbūt išsiskiria nerūpestingu savo kūrėjų požiūriu. Tas nelegalus priekinis stiklas, storu draugu bandytas rėmas ir su liemenėlių pagalba gaminti žibintai yra šis tas, kam didieji automobilių gamintojai yra per daug rimti.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia