Pirštų galais pastumiate rankenėlę žemyn ir žinote, kad kiti eismo dalyviai yra perspėjami apie jūsų planuojamą posūkį į kairę. Naudotis šia rankenėle išmokote jau pirmą dieną už vairo. Galbūt per savo vairavimo karjerą pakeitėte ne vieną automobilį, bet tai tikriausiai visada buvo tiesa – paprasta rankenėlė kairėje pusėje aktyvuoja posūkių signalus. Tai kodėl Ferrari sugalvojo posūkių rankenėlę pakeisti pora mygtukų ant vairo?

Tesla Model 3 vairas – posūkiai valdomi kairiuoju nykščiu (Kazyakuruma, Wikimedia)

Tam tikrų standartų laikymasis yra tiesiog protingas sprendimas. Jei jūsų automobilį pasiskolintų draugas, jis žinotų, kaip jį vairuoti. Taip, galbūt koks šviesų jungtukas būtų jam neįprastoje vietoje, galbūt multimedijos sistema būtų keistai valdoma, galbūt užkliūtų kokia kita smulkmena. Bet pačius svarbiausius, pagrindinius automobilio valdymo įrenginius jūsų draugas perprastų per kelias sekundes, net jei tame automobilyje būtų pirmą kartą. O prie posūkių mygtukų ant vairo priprasti sunku.

Nodum.lt YouTube kanale yra trumpas filmukas apie Ferrari FF, kuris irgi turi posūkių mygtukus ant vairo:

Taip posūkiai rodomi visuose šiuolaikiniuose Ferrari modeliuose, bet tai nėra unikalus Ferrari sprendimas. Posūkių jungtukus ant vairo montuoja ir kai kurie kiti gamintojai, įskaitant Tesla, Koenigsegg, Lamborghini. Bet kodėl?

Ferrari posūkių mygtukus ant vairo pirmą kartą įkurdino riboto leidimo Ferrari Enzo automobilyje, gamintame 2002-2004 metais. Šis intensyvus, greitas, labiau trasai nei bendro naudojimo keliams tinkantis automobilis turi daug mygtukų ant vairo ir taip nusilenkia giliai Ferrari automobilių sporto istorijai. Scuderia Ferrari yra vienintelė komanda, dalyvavusi absoliučiai visuose Formulės 1 sezonuose, o pats Ferrari įkūrėjas Enzo Ferrari buvo giliai įsitraukęs į automobilių sportą. Lenktyninių bolidų vairai šiais laikais yra nusagstyti mygtukais ir jungikliais, todėl ir Enzo vairas atrodo taip. Aišku, lenktyniniai automobiliai posūkių beveik nenaudoja, bet mygtukas yra mygtukas. Vėliau Ferrari šį sprendimą pavertė standartiniu net ir santykinai švelnesniuose modeliuose, kaip, pavyzdžiui, Ferrari California.

Lenktyniniuose automobiliuose mygtukai ant vairo perkeliami todėl, kad vairuotojui tai yra lengviausiai pasiekiamas paviršius. Automobilių sporte, diržai vairuotoją tvirtai laiko prispaustą prie sėdynės, todėl visi svarbiausi jungikliai turi būti šalia. Enzo, beje, irgi turi sportines sėdynes ir sportinius diržus. Be to, lenktynininkai vairą turi laikyti abiem rankomis kiek įmanoma didesnę lenktynių dalį. Tą principą Ferrari atneša ir į savo bendro naudojimo keliams skirtus automobilius – laikyk vairą ir jauskis kaip lenktynininkas! Savaime aišku, toks nusilenkimas automobilių sportui yra labiau simbolinis nei praktiškas (vėlgi, automobilių sporte posūkiai nėra tokie svarbūs), bet bent jau jungiant posūkius rankos išlieka taisyklingoje padėtyje.

Ferrari FF vairas

Be to, tai leidžia iškirsti tą rankenėlių mišką už vairo. Rankenėlės, jungikliai, pavarų perjungimo mentelės – švaraus dizaino požiūriu, visko ten per daug. Aišku, Tesla automobiliai pavarų perjungimo mentelių neturi, bet juose rankenėlių atsisakoma minimalistinio dizaino vardan, todėl posūkiai valdomi mygtukais ant vairo.

Taigi, tradicinės posūkių rankenėlės mygtukais ant vairo keičiamos dėl automobilių sporto įtakos, siekiant padėti vairuotojams išlaikyti rankas ant vairo ir dėl estetinių priežasčių. Bet ne visi vairuotojai tuo yra patenkinti. Tesla buvo apipilta vairuotojų skundais, kad jiems sunku priprasti prie posūkių mygtukų ant vairo. Tuos skundus yra girdėjusi ir Ferrari. Važiuojant daugmaž tiesiai posūkius rodyti mygtukais nėra sunku, bet įsisukus į kokią žiedinę sankryžą ar naktį manevruojant ankštoje aikštelėje vairuotojams jau tenka pagalvoti. Kai tuo tarpu sena-gera rankenėlė yra labai draugiška raumenų atminčiai. Be to, kai kurie vairavimo entuziastai mieliau matytų vairą visiškai be mygtukų – skirtą išimtinai tik vairavimui.

Ankstesnis straipsnisAr tikrai pigių skrydžių oro linijos naudoja senus, prastos būklės lėktuvus?
Kitas straipsnisKaip architektūroje naudojamas surūdijęs plienas nesupūva visiškai?

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia