Porsche 911 yra vienas iš lengviausiai atpažįstamų automobilių pasaulyje. Pirmasis Porsche 911 pro gamyklos vartus išriedėjo dar 1964 metais. Tiesa, ne be šiokios-tokios dramos. Iš tikrųjų, šio legendinio automobilio pavadinimą pakoregavo prancūzų Peugeot.

Porsche 911 debiutas buvo pažymėtas kitu vardu – nuotraukoje matote Porsche 901. (Matti Blume, Wikimedia(CC BY-SA 4.0)

Porsche 911 yra gaminamas nuo 1964 metų. Tai – sportinis automobilis su varikliu gale. Per tiek metų keitėsi viskas ir dabar 911 yra ne vienas modelis, o visa jų šeima. Pirkėjai gali rinktis iš daugybės skirtingų 911 versijų, pritaikytų visiems skoniams. Tai – vienas populiariausių sportinių automobilių pasaulyje ir vienas iš tų modelių, kuriuos Porsche stengsis išsaugoti ir vykstant visuotinei elektrifikacijai.

Porsche 356, gamintas 1948-1965 metais, buvo pirmasis markės serijinės gamybos automobilis. Jis buvo gaminamas pakankamai ilgai ir galiausiai buvo nuspręsta jį pakeisti naujesniu, modernesniu automobiliu. Toks ir buvo Porsche 901, pristatytas 1963-ųjų Frankfurto automobilių parodoje. Tai buvo lengvas, kompaktiškas ir manevringas automobilis su oru aušinamu varikliu gale. 1964 metais Porsche savo naująjį automobilį pristatė Paryžiuje. Serijinei gamybai beveik visiškai paruoštas modelis sulaukė daug dėmesio, tačiau ne visas jis buvo teigiamas.

Nedidelis nesklandumas nesutrukdė 911 sėkmei. (Matti Blume, Wikimedia(CC BY-SA 4.0)

Peugeot ėmė prieštarauti naujojo Porsche modelio pavadinimui. Prancūzų automobilių gamintojas teigė, kad jam priklauso teisės į visus pavadinimus, kuriuos sudaro trys skaitmenys su nuliu viduryje. Buvo teigiama, kad 901 yra per daug artimas Peugeot nomenklatūrai ir Porsche neturėtų taip vadinti savo naujojo automobilio.

Manote, kad Peugeot priekaištai buvo pagrįsti tik pavydu? Iš tikrųjų, Peugeot negamino jokio automobilio, kurį būtų galima laikyti tiesioginiu Porsche konkurentu. Peugeot nesistengė įkąsti gamintojui, kuris varžysis dėl tos pačios rinkos dalies. Prancūzai tiesiog nerimavo, kad tokia modelių pavadinimų schema taps Porsche markės tapatybės dalimi ir galiausiai Peugeot turės keistis.

Ženkliukas ant itin reto Porsche 901. (Theodulf, Wikimedia(CC BY-SA 3.0)

Porsche šiame ginče neturėjo argumentų. Net ir pats pirmasis serijinės gamybos Peugeot vadinosi 201. Tuo tarpu Porsche savo skaičius pasirinko beveik visiškai atsitiktinai – tai buvo vidinės gamyklos modelių numeracijos rezultatas. Taigi, Porsche nusprendė nesivelti į bereikšmį konfliktą ir 901 pavadinime nulį pakeitė vienetu – taip gimė garsusis Porsche 911.

Peugeot 201 – pirmasis serijinės gamybos modelis markės istorijoje. (Charles01, Wikimedia(CC BY-SA 4.0)

Iki šio pokyčio buvo pagaminti 84 Porsche 901 automobiliai. Porsche teigė, kad jie bus naudojami tik parodoms ir bandymams, tačiau bent dalis šios partijos tikrai pateko į privačias rankas. Automobilių sporte Porsche ir toliau naudojo trijų skaitmenų kombinacijas su nuliu viduryje ir Peugeot tai per daug netrukdė. Jei kuris nors lenktyninis modelis išriedėdavo į gatves, Porsche jam suteikdavo vardą – taip Porsche 904 tapo Carrera GTS.

Peugeot jokio modelio taip ir nepavadino 901. Tikriausiai ir nepavadins, nes Peugeot ir Porsche markių pavadinimai skamba per daug panašiai – Peugeot 901 ir Porsche 911 visus per daug erzintų.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia