Formulės 1 lenktynės anksčiau buvo kur kas pavojingesnės, aršesnės, bet jose vyravo ir kažkokia šiais laikais nematoma atsipalaidavimo dvasia. Pavyzdys – prieš 20 metų Hockenheimring trasoje Vokietijoje įvykęs čempionato etapas. Giancarlo Fisichella bolidas sugedo pačioje lenktynių pabaigoje, todėl italas finišo linijos kirsti negalėjo. Visgi, pėsčiam iš trasos vidurio grįžti neteko – jį ant savo bolido spoilerio parvežė pats Michaelis Schumacheris.
Istorija gana paprasta. 1997 metais Vokietijoje Hockenheimring trasoje vyko Formulės 1 lenktynės. Jose Fisichellai sekėsi labai gerai. Italas lenktynes pradėjo iš antrosios pozicijos ir visą laiką spaudė Gerhardą Bergerį, kuris važiavo pirmas. Lenktynėms artėjant prie pabaigos Jano Magnusseno bolido variklis pažiro į šipulius, o pasklidę dūmai kiek užlaikė Bergerį. Fisichellai tai leido išsiveržti į priekį ir jau atrodė, kad ant aukščiausios podiumo pakylos stovės būtent jis. Tačiau po poros ratų jis užvažiavo ant Magnusseno variklio nuolaužų ir prasidūrė padangą.
Fisichella, žinoma, stengėsi privažiuoti pitus, kad galėtų bent jau užbaigti lenktynes, tačiau padangos atraižos sugadino automobilio radiatorių. Taip Fisichella liko kažkur trasoje, kol pro šalį važiavo kiti lenktynininkai. Lenktynės greitai baigėsi, jose laimėjo Bergeris, o antrą vietą laimėjęs Schumacheris nusprendė pasielgti džentelmeniškai – sustojo pavežti Fisichellą. Italas patogiai įsitaisė ant bolido spoilerio, nusiėmė šalmą, įsikibo į oro įsiurbimo angą ir mojuodamas žiūrovams parvažiavo pas savo komandą.
Tikrai linksmas vaizdas. Beje, tos lenktynės buvo nesėkmingos daugeliui – kvalifikacinį laiką užfiksavo 22 vairuotojai, o lenktynes baigė tik 11. Tarp jų įrašytas ir Giancarlo Fisichella, nors jo bolidas ir buvo sugedęs. Fisichellos pasivažinėjimą su Schumacheriu komentuojantys žmonės mano, kad šiais laikais tai būtų neįmanoma, tačiau tai nebuvo vienintelis toks atvejis.
2013 m. Singapūro GP atsitiko panašus incidentas. Marko Webberio bolidas sugedo paskutiniame rate. Lenktynes baigęs Fernando Alonso sustojo pavežti australo ir abu ramiai parvažiavo iki savo komandų. Teisėjams tai nepatiko ir Webberis buvo nubaustas 10 pozicijų nuobauda kitose lenktynėse. Alonso buvo kritikuojamas, kad sustojo posūkio viduryje ir trukdė kitiems jau atsipalaidavusiems vairuotojams. Tačiau 2011 metais Vokietijoje Webberis panašiai pavežė Alonso, todėl ispanas turėjo grąžinti paslaugą.
1986 metais Meksikoje vienu Formulės 1 bolidu pasivažinėjo net keturi pilotai. Tais laikais tai nebuvo laikoma dideliu nusižvengimu – veikiau jau įdomiu reginiu. Juk lenktynės jau buvo baigtos.
Tokių atvejų Formulės 1 istorijoje buvo daug. Ir iš tikrųjų, dabar saugumo taisyklės, rėmėjų reikalavimai bei komandos vidinės normos tarsi skandina lenktynininkų asmenybes. Jie stengiasi nepasakyti per daug, neišreikšti per aštrių nuomonių ir nepasirodyti per daug ryškūs. Anksčiau nugalėtojai važinėdavo su vėliavomis, o dabar ir pavežti kitą lenktynininką negalima.
Kita vertus, šie istoriniai įrašai lieka ir juos prisiminti vis tiek smagu.