Estetika automobilių pasaulyje yra neįtikėtinai svarbi. Kad ir koks geras technologiniu požiūriu būtų automobilis, jo niekas nepirks, jei jis atrodys siaubingai. Šis požiūris ir vizualinės išraiškos paieška atsispindi ir automobilių gamintojų būstinių bei gamyklų pastatuose. Šiame straipsnyje vardiname tris gražiausias gamyklas bei centrines būstines.

Automobilių pramonės pastatų architektūra yra gana įdomi tema. Įmonės nori išreikšti savo individualumą, bet turi prisiderinti prie bendros miesto architektūros. Negražus modelis savo gyvenimą rinkoje gali užbaigti labai greitai, o štai su neišvaizdžiu pastatu teks gyventi ilgai. Tikriausiai todėl ne vienas automobilių gamintojas tam skiria tokį didelį dėmesį.

Centrinė BMW būstinė Miunchene

BMW dangoraižis Miunchene buvo statomas 1968-1972 metais. Įdomu tai, kad buvo stengiamasi statybas užbaigti 1972-ųjų vasaros olimpinėms žaidynėms ir tai pavyko padaryti. Dabar šis 101 metro aukščio pastatas yra laikomas vienu iš Miuncheno architektūros perlų ir turi saugomo objekto statusą. Pastatas sukurtas taip, kad primintų keturių cilindrų variklį (ar bent jau tai simbolizuotų), nes tokio tipo jėgainė kompanijos istorijoje buvo labai svarbi.

BMW dangoraižis ir muziejus – viskas turi priminti variklio komponentus. (Diego Delso, Wikimedia(CC BY-SA 3.0)

Įdomu tai, kad šie keturi cilindrai iš tikrųjų neliečia žemės – jiems atramą suteikia centrinis bokštas. Šalia stovi ir BMW muziejus, kuris suprojektuotas įkvėpimo semiantis iš variklio galvos (panašumą sunku įžvelgti). Abu pastatus projektavo austrų architektas Karlas Schwanzeras, dabar jie yra įtraukti į saugomų objektų sąrašą.

McLaren būstinė Vokinge

Anglijoje pastatytas McLaren Technologijų Centras – tai didžiulis kompleksas, kuriame įsikūrę prakštikai visi kompanijos padaliniai. Iš čia vadovaujama ir Formulės 1 komandai, čia gaminami ir lenktyniniai automobiliai, ir gatvėmis riedantys superautomobiliai, kuriamos naujos technologijos ir koncepciniai modeliai. Viename iš pastatų rastumėte ir vėjo tunelį aerodinaminėms automobilių savybėms testuoti. Pagrindinis pastatas yra maždaug apskritimo formos – likusią apskritimo dalį sudaro dirbtinis ežeras.

Aplink McLaren būstinę ir gamyklą – net keturi dirbtiniai ežerai. (Mike Dodman, Wikimedia(CC BY-SA 2.0)

Šis kompleksas pradėtas statyti 1999 metais. Tuo metu ne vienas finansinis leidinys ir atskiros asmenybės stebėjosi tokiomis didžiulėmis investicijomis, tačiau McLaren atstovai į tai žiūrėjo paprasčiau. Gražiame, gaiviame ir tyliame pastate žmonėms tiesiog maloniau dirbti, jie priima geresnius sprendimus. Pirmasis pastatas buvo atidarytas 2003 metais, o 2011 metais buvo užbaigtas ir gamyklos pastatas. Greitai į gatves išriedėjo ir pirmasis atgimusios markės automobilis – MP4-12C. Centre apsilankę žmonės negali atsistebėti ramybe, švara ir moderniu grakštumu spinduliuojančiais pastatais. Komplekse iš viso yra net keturi dirbtiniai ežerai. Projekto autorius – Normanas Fosteris.

Wiesmann gamykla ir salonas

Wiesmann – vokiečių sportinių automobilių gamintojas. Kompanija buvo įkurta dar 1988 metais. Pirmasis automobilis gamyklą paliko jau 1993, o greitai nedidelė, mažai kam žinoma markė jau gamino kelis modelius vienu metu. Tai buvo maži, itin lengvi, angliško stiliaus kabrioletai su BMW varikliais ir pavarų dėžėmis. Iš pradžių gamykla neatrodė niekuo išskirtinė, tačiau 2008 metais buvo pastatytas priestatas automobilių salonui ir nuo to laiko Wiesmann pastatas privalo būti įtrauktas į tokius straipsnius kaip šis.

Wiesmann simbolis driežas puošė ir automobilius, ir pastatą, bet finansinės sėkmės neatnešė. (WinfriedSchneider, Wikimedia(CC BY-SA 3.0)

Tas priestatas buvo driežo formos. Wiesmann logotipas yra driežas (teigiama, kad todėl, kad markės automobiliai prie kelio prilimpa taip, kaip driežas prilimpa prie sienos), todėl 2008 metais pastatytas driežo formos priestatas automobiliams demonstruoti. Jis, nors iš nuotraukų to nepasakysi, buvo pastatytas iš medžio ir stiklo. Deja, bet driežas sėkmės įmonei neatnešė ir 2014 metais Wiesmann buvo likviduota.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia