Atsimerkiantys automobilių žibintai daugeliui žmonių visada patiko. Net sunku pasakyti, kodėl, nes realiai jie nėra tokie praktiški. Galbūt taip buvo todėl, kad uždarius žibintus automobilis atrodydavo aptakesnis ir elegantiškesnis? O galbūt pats žibintų atsidarymas kėlė nuostabą? Dabar šis išnykęs automobilių dizaino bruožas rengiasi sugrįžti – jis vėl pasirodė italų piešiniuose.
Daugybė geriausių visų laikų automobilių turėjo atsidarančius priekinius žibintus – Lamborghini Countach, Porsche 944, Ferrari F40, Chevrolet Corvette ir daugybė kitų. Visgi, 2005 metais atsimerkiantys žibintai išnyko dėl visos eilės priežasčių (jos vardinamos šiame straipsnyje). Dabar automobilių dizaino namai Ares Design, įsikūrė Modenoje, Italijoje, parodė savo idėją, kaip atrodytų moderni De Tomaso Pantera interpretacija. Ir šis modelis turi atsidarančius žibintus.
Aišku, žibintai yra tik vienas iš įspūdingų automobilio bruožų. Šis modelis, sukurtas ant Lamborghini Huracán platformos, įkvėpimo semiasi iš nuo 1971 metų gaminto De Tomaso Pantera superautomobilio. Tai matyti ir iš lempų, ir iš galinės automobilio dalies su išryškintais statramsčiais už galinio stiklo. Į akis krenta ir Pirelli P Zero padangos su raudonais užrašais – ši dizaino idėja atkeliavo tiesiai iš Formulės 1 trasos.

Nors bendras siluetas primena klasikinį De Tomaso, apžiūrinėdami Ares Panther pamatytumėte ir daugybę modernių detalių. Pavyzdžiui, durelės neturi rankenų, automobilis turi didelius modernaus dizaino ratlankius, o veidrodėliai yra kur kas elegantiškesni nei senosios Panteros. Automobilis naudosis Huracán mechanizmais, įskaitant ir V10 variklį, tačiau tikėtina, kad jis bus gerokai galingesnis nei standartinis 572 ag agregatas. Jokie 0-100 km/h laikai paskelbti nebuvo.

Ares Panther bus gaminamas Modenoje jau šiemet. Tai nėra pirmas Ares kūrinys – jau kurti įspūdingi modeliai ant Mercedes-Benz G klasės visureigio, Bentley Mulsanne ir Land Rover Defender bazių. Kol kas Panther bus greičiausias ir brangiausias dizaino namų kūrinys, tačiau teigiama, kad dar šiemet bus pristatytas ir įspūdingesnis modelis. Visgi, grįžkime prie tų atsidarančių žibintų.

Tai kaip Ares gali sau leisti kurti tokius žibintus? Visų pirma, reikalavimai labai mažomis apimtimis gaminamiems automobiliams yra kitokie. Huracán jau seniai atlaikė visus saugumo bandymus, o Ares, tikriausiai, niekas net nebandys. Todėl pėstiesiems keliamas atsidarančių žibintų pavojus lieka tik teorinis. Panther turi atskiras LED šviesas, todėl dienos metu galės važinėti užsimerkusi. Taigi, ir aerodinamikai stipriai pakenkta nebus.

Tačiau nereikėtų pamiršti, kad šiuos automobilius žmonės perka ne dėl jų greičio ir efektyvumo, o dėl išvaizdos. Todėl praktiniai pasvarstymai Ares negalioja. Kartu reikia pripažinti, kad Panther šios mados į automobilių dizainą nesugrąžins. O gaila…
Taip pat skaitykite:
Kur dingo atsimerkiančios automobilių šviesos?
7 gražiausi vairai automobilių istorijoje;
Porsche baldai darbo kambariui.