NODUM ne kartą rašė apie autonominius sunkvežimius. Nors greitu metu jie vairuotojų keliuose nepakeis, jie jau gali būti naudojami įvairiose srityse. Štai automatizuotas Mercedes-Benz Axor demonstruoja savo technologinius pranašumus Brazilijoje, kur darbuojasi cukranendrių plantacijose. Ką autonominiai sunkvežimiai gali pasiūlyti ūkininkams jau dabar?
Autonominiai sunkvežimiai yra labai įdomi sritis. Savaime aišku, kad jie artimiausiu metu vairuotojų nepaliks be darbo. Greičiau jau priešingai – jie tą darbą gali palengvinti. Tačiau iki šiol apie autonominius sunkvežimius kalbama būsimuoju laiku, todėl mes tiek daug apie juos ir rašome – norime parodyti, kad kai kuriose srityse jie gali padėti jau dabar. Štai autonominiai Volvo FH kasykloje Norvegijoje jau greitai vežios savivartes puspriekabes su kalkakmeniu, o to paties gamintojo Vera dirbs logistikos centruose. Bet autonominės technologijos laukiamos ir ūkiuose.
Cukranendrių auginimas Brazilijoje yra didžiulė žemės ūkio šaka, generuojanti milijardinius pelnus. Nuo sėkmingo derliaus nurinkimo priklauso tikrai daug, todėl tai turi būti atlikta greitai, kokybiškai ir efektyviai. Nors kartais dar naudojamas aplinkai ir žmonėms itin žalingas deginimo metodas, moderniuose ūkiuose cukranendrių derlius yra imamas specialiais kombainais. Tokia mašina pjauna ir į nustatyto ilgio atkarpas smulkina cukranendrių stiebus, kurie yra iš karto metami į šalia važiuojantį sunkvežimį. Ir čia į laukus žengia autonominis Mercedes-Benz Axor .
Tradiciškai sunkvežimio vairuotojas pats turėtų nuolat žvalgytis į veidrodėlius, kad įsitikintų, jog cukranendrių stiebai krenta ten, kur reikia. Tačiau dabar antrojo lygio autonominę sistema turintis Mercedes-Benz Axor pats palaiko pastovų greitį, atstumą bei kampą, kad derlius būtų efektyviai renkamas didesniu greičiu nei įprastai. Vairuotojas vis tiek sėdi sunkvežimio kabinoje ir yra pasiruošęs perimti mašinos valdymą bet kuriuo metu. Kai sunkvežimio kėbulas yra pilnas, vairuotojas imasi darbo ir sunkvežimis išriedą iš cukranendrių laukų, kur derlių perima keliams pritaikyti sunkvežimiai.
Autonominis Mercedes-Benz Axor yra valdomas pagal GPS sistemą. Vairuotojas prieš imdamasis darbo turi nustatyti maršrutą. Ant sunkvežimio stogo yra pora palydovinių antenų, kurios padeda išlaikyti GPS signalo tikslumą. Vėliau naudodamas GPS bei autopilotą sunkvežimis pats rieta palei cukranendrių eiles. Labiausiai neįtikėtina tai, kad pasiekiamas 1 cm tikslumas – toliau nuo nustatyto maršruto Axor tiesiog nenuklysta.
Autonominio vairavimo sistema šioje srityje siūlo daugybę privalumų. Visų pirma, palengvėja vairuotojo darbas. Antra, degalų sąnaudos gali nukristi iki 50 % (pagal sunaudotų degalų ir surinkto derliaus santykį). Sumažėja ir priežiūros kaštai – pasak Mercedes-Benz, autonominis Axor šioje srityje sunaudoja 40 % mažiau tepalų, o priežiūros kaštai krenta net 30 %. Autonominis Axor taip pat mažiau žaloja cukranendres, nes iš anksto nustatytas maršrutas yra labai tikslus ir sistema tiesiog nedaro klaidų.
Ateityje vis daugiau sunkvežimių save vairuos patys. Tačiau iš pradžių jie tik po truputį imsis autonominių funkcijų iš esmės palengvindami vairuotojų darbą ir gerindami efektyvumą. Mažesnės sąnaudos, pagerėjęs saugumas ir našumas – tokius privalumus autonominės sistemos siūlo jau dabar.
Taip pat skaitykite:
Autonominiai Volvo FH gavo pirmąjį komercinį užsakymą;
7 įdomūs faktai apie Mercedes-Benz sunkvežimius;
Volvo Vera – autonominis elektrinis vilkikas be kabinos;
Volvo demonstruoja per atstumą valdomų sunkvežimių privalumus;
Automatizuoti Volvo šiukšlių surinkimo sunkvežimiai;
Hyundai išbandė pirmą Pietų Korėjos autonominį vilkiką;
Vienas vairuotojas – 4 Mercedes sunkvežimiai;
10 įdomių faktų apie sunkvežimius, kurių galbūt nežinojote.