McLaren Elva – tai ribotos serijos superautomobilis, sukurtas prisimenant markės įkūrėjo Bruceo McLareno septintojo dešimtmečio lenktyninius automobilius. Šis visiškai atviras superautomobilis McLaren Ultimate Series gamoje prisideda prie F1, P1, Speedtail ir Senna modelių. Elva yra ypatingas automobilis, tačiau turbūt keisčiausia yra tai, kad jis neturi priekinio bei šoninių stiklų ir jam jų nereikia.
Visiškai atvirų superautomobilių jau matėme. Ferrari Monza SP ir Lamborghini Aventador J yra geri pavyzdžiai. McLaren Elva yra labai gražus ir labai brangus automobilis, pasižymintis puikia aerodinamika. Tai – lengviausias automobilis, kokį tik McLaren kada nors yra pasiūlę gatvėms, tačiau svoris iki šiol dar nėra patvirtintas.
Unikali McLaren Elva bazė ir kėbulas yra sukurti iš anglies pluošto. Įdomu tai, kad kėbulo detalės yra neįprastai didelės, nes tai irgi padeda sutaupyti kelis kilogramus. Automobilio centre – 4 litrų V8 variklis su dviem turbokompresoriais. Jis išvysto 804 AG (599 kW) ir per 7 laipsnių dviejų sankabų transmisiją suka tik galinius ratus.
Elva iki 100 km/val. įsibėgėja per mažiau nei 3, o 200 km/val. riba pasiekiama per maždaug 6,7 sekundes. Elva turi aktyvią hidraulinę važiuoklę, elektrohidraulinį vairo mechanizmą ir daug kitų triukų. Bet šio to ir neturi – nei stogo, nei priekinio, nei šoninių stiklų.
Elva yra pirmasis toks atviras McLaren automobilis, kuris galės nešioti valstybinius numerius. Tačiau kaip galima mėgautis vairavimo malonumu, kai vėjas bando nuplėšti veidą? McLaren apie tai pagalvojo.
Elva turi tai, ką McLaren vadina Aktyvia Oro Valdymo Sistema (Active Air Management System arba AAMS). Automobilio nosyje, tiesiai virš spliterio, yra didelė anga. Į ją patekęs oras per kitą angą, esančią tiesiai prieš saloną, yra išleidžiamas statmenai į viršų. Šis greitas oro srautas sukuria priekinio stiklo efektą ir saugo automobilio salone sėdinių žmonių veidus nuo nemalonaus vėjo. Paprastai tariant, stipriausias oro srautas yra nukreipiamas virš kabinos.
Sistema yra aktyvi. Važiuojant didesniu greičiu pakyla Elva priekyje esantis vėjo deflektorius. 15 cm aukščio įrenginys sukuria žemo slėgio zoną, kuri padeda anksčiau paminėtam oro srautui sukurti tą įsivaizduojamą priekinį stiklą. Sulėtinus greitį deflektorius ir vėl pasislepia, o priekyje esanti anga užsiveria.
Vairuotojas gali ir pats išjungti AAMS sistemą, nes ji gali trukdyti aktyviam galiniam spoileriui, ypač jo aerodinaminio stabdymo funkcijai. Ši sistema yra skirta tik komfortui. Kai vairuotojas nori entuziastingai pasivažinėti lenktynių trasoje, jis turės išjungti AAMS, kad galėtų greičiau įveikti posūkius ir agresyviau stabdyti. Tuo atveju jis vis tiek dėvėtų šalmą, todėl apie priekinį stiklą ir nesvajotų. AAMS yra skirta ilgoms kelionėms greitkeliu, kur aktyvaus galinio spoilerio darbas nėra toks svarbus.
Ši sistema yra išties gudri. McLaren teigia, kad jos dėka Elva vairuotojui ir keleiviui keliaujant paprastais keliais nereikia šalmų. Kita vertus, nors tas aktyviai valdomas oro srautas gali apsaugoti nuo vėjo ir, galbūt, lietaus, šalmas praverstų saugantis nuo kitų transporto priemonių pakeliamų akmenukų. Tačiau jei pirkėjas išties baiminasi dėl vėjo, McLaren Elva gali turėti ir priekinį stiklą – jis yra papildomos įrangos sąraše.
Iš pradžių McLaren planavo pagaminti 399 Elva automobilius. Tačiau neseniai buvo nuspręsta sumažinti Elva tiražą iki 249 automobilių. McLaren teigia, kad šis sprendimas buvo priimtas todėl, kad pirkėjai norėjo, jog Elva būtų dar išskirtinesnis automobilis, tačiau galima įtarti, kad COVID-19 pandemija ir jos sukeltas smūgis ekonomikai sumažino paklausą tokiems automobiliams. McLaren Elva kainuoja šiek tiek mažiau nei 2 milijonus eurų. Tiesa, papildoma įranga ir pagal kiekvieno pirkėjo poreikį paruošiami dizaino komponentai šią kainą gali gerokai išpūsti. Kita vertus – tai yra investicija.