Jei jūsų kas paklaustų, koks automobilis yra pats gražiausias? Garsusis Enzo Ferrari į šį klausimą turėjo labai konkretų atsakymą – Jaguar E-Type. 1961-1975 metais gamintas sportinis automobilis išties yra gražus, greitas pagal savo amžių ir šiais laikais gana vertingas. Dabar Jaguar Land Rover Classic nusprendė atvesti legendinį Jaguar E-Type į šiuos laikus ir pristato elektrinę Zero versiją.
Zero konceptinis automobilis, sukurtas 1965-ųjų E-Type pagrindu, šiuo metu pristatomas Tech Fest renginyje Šv. Martino meno ir dizaino koledže Londone. Šis automobilis patiks ne visiems – daugelis žmonių E-Type mėgsta ne tik dėl išvaizdos, bet ir charakteringų variklių. E-type Zero neturi garsiai riaumojančio vidaus degimo variklio. Vietoj jo yra varomas pažangiais elektriniais agregatais.
Aišku, automobilių kultūros entuziastai neatleistų, jei šis E-type Zero būtų lėtas ir nuobodus. Iš tikrųjų jis yra pakankamai greitas – iki 100 km/h įsibėgėja per 5,5 sekundes – viena sekunde greičiau nei originalus pirmos serijos Jaguar E-type. Įdomu tai, kad šis automobilis išlaikė didžiąją dalį originalių komponentų, nors kai kurios modifikacijos buvo neišvengiamos.
Jaguar Land Rover Classic meistrai sumontavo naujus LED žibintus, kad sutaupytų šiek tiek baterijų energijos, naujus instrumentus ir, aišku, galios agregatus. Visa kita išliko iš senojo restauruoto E-type kabrioleto. Net ir šie pakeitimai buvo kuriami turint omenyje originalų sportinio automobilio dizainą.
Elektrinė automobilio varymo sistema, išvystanti 220kW, buvo sukurta specialiai E-type Zero automobiliui. 40kWh ličio jonų baterija telpa ten, kur anksčiau buvo XK šešių cilindrų variklis, o elektrinis motoras – senojoje pavarų dėžės vietoje. Nors sistema atrodo sudėtinga, iš tikrųjų ji padėjo E-type numesti net 46 kg. Tai gana neįprasta – dažniausiai elektrinės automobilių versijos yra sunkesnės už originalus. Žemas svoris ir puikios aerodinaminės savybės lėmė, kad E-type Zero tarp įkrovimų gali nuvažiuoti apie 270 km.
Kadangi buvo išlaikytas svoris, pakabos ir stabdžių keisti nereikėjo. Automobilio svorio pasiskirstymas taip pat išliko toks pat, todėl E-type Zero valdymas beveik nesiskiria nuo originalo. Įdomu tai, kad Jaguar teigia, kad šie elektriniai agregatai galėtų būti laisvai sumontuojami visuose klasikiniuose markės automobiliuose, kuriuose buvo naudojamas šešių cilindrų XK variklis – XK120, Mk2, XJ6 ir kiti gerai žinomi Jaguar automobiliai gali greitai tapti elektriniais. Kai kurie šios sistemos komponentai pasiskolinti iš Jaguar I-Pace elektromobilio.
Taigi, ką manote apie elektrinį E-type? Ar tai nuodėmė automobilių kultūroje? O galbūt pažadas, kad klasikiniai automobiliai niekada nedings iš gatvių?