Tesla Semi į gatves išriedės jau kitąmet – užsakymų jau yra daugiau nei buvo prognozuojama iš pat pradžių. Tesla garsėja į automobilius diegiamais velykiniais kiaušiniais – maloniomis, dažnai keistokomis staigmenomis – Model X gali šokti, Model S kompiuterio ekrane gali virsti Jameso Bondo automobiliu, o kur dar ypatingai spartus traukos režimas Ludicrous. Dabar paaiškėjo, kad naujasis elektrovilkikas Semi galimai turės Pašėlusio Makso režimą, bet kas pasakys, kam jis skirtas?
Negalima pasakyti, kad Tesla yra humoro jausmo neturinti kompanija. Automobiliai yra išties technologiškai pažangūs ir pakankamai kokybiški, tačiau Elonas Muskas mėgsta pajuokauti. Manoma, kad būtent jo asmenybė nulėmė, kad elektromobilių programinėje įrangoje yra minėtų staigmenų. Tačiau Mad Max režimas nebus koks nors durelių atidarinėjimas ir šviesų mirksėjimas pagal muziką – tai rimta autopiloto funkcija.
Mad Max režimas buvo atskleistas paties Elono Musko jo Twitter paskyroje. Jis pasidalino Semi ekrano nuotrauka, kurioje matyti, kad autopiloto aklosios zonos stebėjimo sistema turi tris nustatymus – standartinį, agresyvų ir Mad Max. Jokio oficialaus paaiškinimo, ką reiškia ši funkcija, žinoma, nebuvo pateikta, tačiau nesunku suvokti, kad tai yra susiję su automatiniu sunkvežimio persirikiavimu greitkelyje.
Kiek anksčiau Elonas Muskas yra teigęs, kad autopilotams dažnai trūksta drąsos. Jie turi galingus kompiuterius, kurie gali apskaičiuoti reikalingą greitį, trajektoriją ir viską atlikti itin tiksliai galybės sensorių ir radarų pagalba. Tačiau galiausiai kiti vairuotojai kelyje greičiausiai vis tiek bus drąsesni. Tai reiškia, kad sunkvežimiui ar automobiliui gali būti sunku persirikiuoti ar tiesiog įsilieti į greitkelio eismo srautą. Tai žinodami automobilių vairuotojai gali nesuteikti pakankamai vietos ir neįleisti autonominių automobilių. Todėl žurnalistai spėlioja, kad Mad Max režimas tiesiog suteiktų autopilotui drąsos – jam pakaktų mažiau vietos kitoje juostoje, kad jis pradėtų persirikiavimą.
Tačiau jei tai tiesa, sunku tikėtis, kad Mad Max režimas būtų prieinamas visuose Semi vilkikuose. Turint omenyje jau įvykusias avarijas, kuomet Tesla automobiliai važiavo su įjungtu autopilotu, žmonėms tikriausiai nepatiktų tokia funkcija, net jei ji tik pamėgdžiotų tikrų vairuotojų elgesį. Todėl reikės palaukti, kad sužinotume, ką Mad Max režimas iš tikrųjų reiškia – kol kas turime tik spekuliacijas.
Elono Musko pasidalintame paveikslėlyje taip pat matomos papildytos realybės (Augmented Reality) funkcijos. Tai taip pat yra įdomi technologijų vystymosi kryptis. Papildytos realybės sistema leistų reikalingą informaciją parodyti tiesiai vairuotojui prieš akis – galima sakyti, ant priekinio stiklo atsiras informacija apie navigaciją ir sunkvežimio sistemas. Tai nebūtų vienas iš tų jau dabar gana plačiai paplitusių mažų ekranėlių, kurie leidžia sužinoti mašinos greitį nenukreipiant akių nuo kelio. Papildytos realybės sistema nuorodas pateiktų vairuotojo matymo lauke taip, kad jos keistųsi kartu su vaizdu pro priekinį stiklą – būtų paryškinami keliai, apibraukiami kelio ženklai ir taip toliau.
Telieka laukti, kada visa tai pamatysime realybėje. Kas žino, gal Mad Max režimas iš tikrųjų vilkikui suteiks kitokių savybių, apie kurias dabar net nepagalvojome.
Taip pat skaitykite:
Tesla semi vienu įkrovimu nuvažiuos dar toliau nei planuota iš pradžių;
Ar Tesla susitvarkys su elektrovilkiko gamyba?
Tesla Semi lanko savo pirkėjus;
Pirmasis tikras darbinis Tesla Semi reisas;
Ar Tesla Semi yra per brangus?
Kuo Tesla vilkiko dizainas neįtiko patyrusiems vairuotojams?
Pasaulį nustebinęs Tesla Semi pristatymas.