Triračių automobilių būna įvairių. Kai kurie turi du ratus priekyje ir vieną gale, kiti – atvirkščiai. Tačiau tas vienintelis ašies ratas turi būti centre, kad automobilis būtų stabilus, tiesa? Tik pažvelkite į Scott Sociable – jis atrodo kaip keturratis automobilis, kuris vieną ratą tiesiog pametė.
Dabar jau turbūt visiems aišku, kad NODUM autoriui patinka triračiai automobiliai. Jie turi savų privalumų, bet didžiausias iš jų vis tiek yra išskirtinumas. Tegul jie buvo kuriami kaip pigios transporto priemonės – jie vis tiek yra labai įdomūs ir savotiškai mieli.
Scott Sociable buvo 1921-1925 metais buvo gaminamas Scott Autocar kompanijos, kuri priklausė kur kas garsesnei Scott Motorcycle kompanijai. Taip, šį keistą automobilį sukūrė motociklų gamintojas.
Alfredas Angasas Scottas kadaise prižiūrėjo garo variklius. Kai atėjo laikas persiorientuoti į vidaus degimo variklius, jis susidomėjo dvitaktėmis jėgainėmis. Iš pradžių jis eksperimentavo su mažais valčių varikliais, o jau 1908 metais ėmė gaminti motociklus. Jis juos pardavinėjo kaip mechaninius arklius moderniems džentelmenams.
Pirmojo pasaulinio karo metu Scott gavo didelį valstybinį užsakymą gaminti karinius motociklus. Tie motociklai buvo ne šiaip transportas kariams – jie turėjo lopšius su kulkosvaidžiais. Bet juk šis straipsnis ne apie motociklus.
Tiesa, tuos motociklus paminėjome ne be reikalo. Scottas kurį laiką žiūrėjo į tuos savo motociklus su lopšiais ir nusprendė, kad gali gaminti ir automobilius. Taip 1916 metais pasirodė Scott Sociable – triratis automobilis su skysčiu aušinamu 578 kubinių centimetrų varikliu, išvystančiu apie 12 AG. Šis mažas automobilis atrodė labai keistai. Gale jis turėjo du ratus, o priekyje – tik vieną. Tačiau tas vienintelis priekinis ratas nebuvo automobilio centre – jis buvo dešinėje Scott Sociable pusėje. Būtent dėl to ir atrodo, kad šis automobilis tiesiog pametė vieną priekinį ratą.
Idėja buvo paprasta – nors Scott Sociable turėjo unikalų rėmą, automobilio vairą ir paprastą dvivietį saloną, jis pasižymėjo iš motociklo su lopšiu paveldėta geometrija. Scottas sukūrė šį automobilį vildamasis gauti kariuomenės užsakymą, tačiau jo taip ir nesulaukė, todėl 1921 metais pradėtas gaminti Sociable buvo skirtas civiliams.
Scott Sociable buvo keistas ne tik savo išvaizda. Šis automobilis buvo varomas vieninteliu kairės pusės ratu. Sociable turėjo tris pavaras, tačiau nei viena iš jų nebuvo skirta važiuoti atbulam. Taip, supratote teisingai – šis automobilis neturėjo atbulinės pavaros. Turbūt jau spėjote pagalvoti ir apie šio automobilio stabilumą. Sakykime taip – dar tada, kai šis automobilis buvo naujas, buvo teigiama, kad pasukti vairą riedant didesniu greičiu yra pavojinga.
Sociable pardavimams nepadėjo ir gerokai per didelė kaina. 1921 metais šis mažas dvivietis triratis kabrioletas kainavo 273 svarus – apie 15,5 tūkstančius eurų šių dienų pinigais. 1924 metais Sociable jau kainavo tik 135 svarus, tačiau tai pavojingo ir nepraktiško automobilio neišgelbėjo – gamyba buvo nutraukta surinkus tik maždaug 200 tokių mašinų.
Triračiai automobiliai gali būti pakankamai stabilūs. Geri triračiai automobiliai posūkiuose negriuvinėja. Tačiau Sociable buvo tik automobilio kėbulą ir saloną apsivilkęs motociklas su lopšiu. Motociklininkas pusiausvyrą laiko savo kūnu, o Sociable atveju stabilumą būtų tekę palikti netobulai bazei.
Scott kompanija gyvavo ir po Sociable nesėkmės – šios markės motociklų gamyba nutraukta tik aštuntajame dešimtmetyje.