Šis klausimas dažniau kyla nepatyrusiems vairuotojams. Vasarą įsipylę langų plovimo skysčio jie apie jį pamiršta ir atėjus šaltiems žiemos orams supranta, kad jis virto ledu. Klausimas, ką daryti tokiu atveju, dažnai pasirodo įvairiose socialinių tinklų grupėse. Ar tai kažkaip pakenks automobiliui?

Kalbant apie žiemą ir automobilius, ar žinote, kodėl būtent dyzeliniai automobiliai žiemą sunkiau kuriasi? O kuo žieminės padangos panašios į laivo batus? Įdomu ir tai, kodėl priekinis automobilio stiklas nėra šildomas taip kaip galinis?

Ledas gali pažeisti langų apiplovimo sistemą. Nors gamintojai yra apie tai pagalvoję ir šios sistemos komponentai yra pakankamai lankstūs, virsdamas ledu skystis plečiasi ir gali suplėšyti žarneles, talpą ar pažeisti pompą. Tokiu atveju automobiliui reikės remonto.

Žieminis ir vasarinis langų plovimo skystis iš tikrųjų skiriasi

Tačiau dažniausiai suledėjus langų plovimo skysčiui nieko blogo nenutinka. Tiesiog reikia ištirpinti tą ledą ir pakeisti skystį žieminiu, kuris užšąla prie daug žemesnės temperatūros. Jei automobilis turi vidaus degimo variklį ir langų plovimo skysčio rezervuaras yra šalia jo (na, bent jau tame pačiame skyriuje), tiesiog reikia važiuoti pasivažinėti. Tikėtina, kad apie užšąlusį langų plovimo skystį sužinojote būtent dėl to, kad ruošiatės kažkur važiuoti. Tai ir važiuokite. Variklis greitai pakels temperatūrą ir skystis ištirps. Tuomet neleiskite jam vėl suledėti.

Svarbu: jei automobilis negali nusiplauti stiklo ir įtariate, kad skystis suledėjo, nekankinkite pompos. Sausas veikimas, vaizdžiai tariant, ją gali sudeginti.

Elektromobiliai neturi tokio karščio generuojančio mazgo kaip vidaus degimo variklis. Ilgiau važiuojant gali pakakti salono ir elektrinių mazgų generuojamos šilumos, bet gali tekti paieškoti ir šildomos automobilių stovėjimo aikštelės. Kai kurie vairuotojai renkasi elektrinės orpūtės paslaugas, nes kas žino, kur rasti šildomą aikštelę ir kiek ten teks stovėti?

Svarbu ištirpusį vasarinį skystį pakeisti ar papildyti žieminiu. Jei rezervuaras nėra pilnas, tiesiog pripilkite į jį žieminio langų plovimo skysčio. Tas vasarinio ir žieminio skysčių mišinys turėtų būti pakankamai atsparus šalčiui, bet vėliau prisiminkite jį vis papildyti žieminiu skysčiu, taip gerindami žieminio:vasarinio ploviklių santykį.

Kokybiškas žieminis langų ploiklis nuo vasarinio skiriasi ne tik užšalimo temperatūra. Jis geriau valo žieminį kelių purvą, sniegą. Tuo tarpu vasarinis geriau tvarkosi su vabzdžiais.

Įdomūs faktai: ankstyvieji automobiliai neturėjo langų apiplovimo sistemų. Automobilių gamintojai jas kaip papildomą įrangą po truputį pradėjo siūlyti tik po Antrojo pasaulinio karo pabaigos, pirmiausia JAV. Klasikiniai Volkswagen Vabalai neturi langų ploviklio pompos – skystį purškia iš atsarginio rato pasiskolintas oro slėgis.

Ankstesnis straipsnisKokie lankstūs yra įprasto keleivinio lėktuvo sparnai?
Kitas straipsnisKodėl statybų pabaigoje virš pastato keliamas vainikas?

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia