Kas nutinka, jei kas nors miršta kruiziniame laive? Kruizų kompanijos yra tam pasiruošusios

Kas nutinka, jei kas nors miršta kruiziniame laive? Kruizų kompanijos yra tam pasiruošusios

Visi norime linksmai praleisti laiką. Keliaudami pažįstame pasaulį, plečiame akiratį ir patiriame ką nors naujo. Kruizai yra itin pamėgtas vyresnių žmonių keliavimo būdas. Ir nesunku suprasti kodėl – didžiuliai laivai yra prabangūs, patogūs, o ir pamatyti vienos kelionės metu galima tikrai nemažai. Bet juk visko būna – kas nutinka, jei kas nors miršta kruiziniame laive?

Nors tokia mintis daug kam pasirodys makabriška, iš tikrųjų reikėtų būti realistiškiems. Žmonės miršta nuolat, kruizus labiausiai mėgsta pagyvenę žmonės, o pačios kelionės dažnai trunka ilgiau nei savaitę. Taigi, tokių atvejų tikrai būna – juk žmonės miršta net lėktuvuose.



Prieš lipdami į kruizinį laivą jūs turite pasirašyti dokumentus, kuriais patvirtinate, kad nesergate užkrečiamomis ligomis ir nesilaukiate. Tačiau rimčiau sveikatos niekas netikrina. Kruizuose galima atsipalaiduoti, tačiau patiriama ir nemažai streso ar net aštrių įspūdžių. Nors kompanijos nėra linkusios apie tai kalbėti, kruizų metu miršta pakankamai žmonių, kad jos tam būtų nuolat pasiruošusios. Vidutinis trumpų kruizų (iki savaitės trukmės) keleivių amžius yra apie 50 metų. Ilgesnių, kelis mėnesius trunkančių kruizų – 75 metai. Kai kurie žmonės taip keliauja net nesitikėdami sugrįžti į krantą.

Kruizus pamėgę keliautojai turi vieną juokelį – kai įgula pradeda dalinti ledus, reiškia, kad kažkas mirė ir reikia atlaisvinti vietos šaldiklyje. Iš tiesų, savaime aišku, tai nėra tiesa. Ledai dalinami tiesiog pamaloninti keliautojus. Tačiau šaldikliai mirusiesiems tikrai egzistuoja – kiekvienas į vandenyną plaukiantis laivas privalo turėti morgą.

Allure of the Seas – tokiame kruiziniame laive telpa daugiau nei 5500 keleivių. (Darthvadrouw, Wikimedia(CC BY-SA 4.0)

Kruizinio laivo morgo talpa priklauso nuo jo dydžio – ten telpa nuo dviejų iki 10 kūnų. Galbūt tokio dydžio morgas jums atrodo labai didelis, tačiau prisiminkite, kad didžiausiuose kruiziniuose laivuose telpa daugiau nei 5000 žmonių. Ligos, senatvė ar net nelaimingi atsitikimai gali kainuoti gyvybę, todėl kompanijos yra pasiruošusios – turi ir specialių šaldiklių, ir lavonmaišių.

Taigi, kaip viskas vyksta? Na, visų pirma bus paskelbta apie reikalingą medicininę pagalbą. Pas sunegalavusį ar jau mirusį žmogų atskubės gydytojas, kuris stengsis padėti, kartais gali būti iškviestas sraigtasparnis. Jei niekas nepadeda ir žmogus miršta, per vidinę laivo komunikacijos sistemą paskelbiamas koduotas signalas. Pavyzdžiui, pasigirsta žodžiai Operation Rising Star – Operacija Kylanti Žvaigždė. Keleiviai nežino, ką tai reiškia ir toliau maloniai leidžia laiką, o įgula imasi iš anksto suderinto protokolo.

Identifikavus mirusįjį surandami jo artimieji. Jiems kiek įmanoma subtiliau pranešama, kas įvyko ir, kad kūnas bus perkeltas į laivo morgą. Ši patalpa yra įrengta toli nuo maisto ruošimo vietų ir nėra pasiekiama keleiviams. Laivai stengiasi mirusiuosius į krantą perkelti kiek įmanoma greičiau – tai būna stengiamasi padaryti jau kitame uoste, bet jis turi būtų pasiruošęs ir sutikti priimti kūną ir pasirūpinti jo grąžinimu į šalį, iš kurios jis atvyko. Krante išduodamas ir mirties liudijimas, gali būti atliekamos papildomos ekspertizės. Jei nepavyksta kūno iškelti kitame uoste, jis paliekamas laive, tačiau stengiamasi, kad jis laivo morge praleistų ne ilgiau nei 3 dienas.

Dauguma kruizinių laivų keleivių yra pagyvenę. (TVerBeek, Wikimedia(CC BY-SA 4.0)

Mirusysis iš laivo išnešamas taip, kad jo nepastebėtų keliautojai. Kruizai parduoda gerą nuotaiką ir jos tikrai nenori gadinti mirusiais keleiviais. Su kūnu krante pasilieka ir artimieji. Dažnai kompanijos padeda susigaudyti svečioje šalyje ir pasirinkti kūno parsiuntimo į namų šalį paslaugas, jei artimieji jų nori. Nei uostas, nei kruizų kompanija šių išlaidų nepadengia – už kūno kelionę namo tenka sumokėti patiems arba iš kelionės draudimo.

Na, o kruizas tęsiasi toliau. Jį tęsti gali ir artimieji, jei jie nenori namo su mirusiuoju sugrįžti anksčiau. Pavyzdžiui, 2009 metais 114 dienų kruize mirė senolė Marion Schaefer. Jos sūnus nusprendė kruizą tęsti ir tam buvo sudarytos sąlygos. Kitame uoste buvo pasirūpinta velionės kremavimu ir jos šeima su urna kelionę tęsė toliau.



Taip pat skaitykite:

Kas nutiktų, jei skrydžio metu mirtų žmogus?

10 faktų apie kruizinius laivus, kurių galbūt nežinojote;

Jei nebūtų nuskendęs, ar Titanikas plaukiotų ir šiandien? 

Kiek automobilių telpa didžiuliame vandenynų autovežyje?

Kodėl laivai po vandeniu turi apvalią atsikišusią nosį?

Apie Nodum

Nodum.lt - įdomiems skaitiniams skirtas puslapis. Čia reguliariai publikuojami straipsniai apie naujausias technologijas, mokslo pasiekimus, automobilių pasaulio naujienas ir kultūrą, patarimus ir visokias internete aptinkamas įdomybes. Didžiausias dėmesys skiriamas žmonėms, kurie kuria, keliauja, myli savo darbą, įdomioms lankytinoms vietoms ir pomėgiams. Nodum.lt - įvairenybių mazgas, jei veikiate ką nors įdomaus, apie ką norėtumėte papaskoti - susisiekite su mumis per mūsų Facebook puslapį ar elektroniniu paštu - nodum2017@gmail.com.