Keisčiausia dizaino klaida arba ką bendro turi Tesla Model 3 ir Lamborghini Aventador?

Keisčiausia dizaino klaida arba ką bendro turi Tesla Model 3 ir Lamborghini Aventador?

Iš automobilių dizainerių tikimės labai daug. Norime, kad automobiliai šokiruotų, būtų unikalūs ir nepanašūs į jokią kitą mašiną gatvėje. Norime, kad dizaineriai jiems įpūstų sielą ir automobiliai nebūtų tik paprastos transporto priemonės, kurias pamirštame vos uždarę dureles. Ir nieko tokio, jei truputį nukenčia praktiškumas, jei tik formos ir funkcijos mainai yra lygūs. Tačiau viena dizaino klaida yra tokia paprasta ir tokia kvaila, kad tiesiog spaudžia šypseną.

Automobiliai turi visokių keistenybių. Jau rašėme net apie du Citroën vairus – tą, kuris turėjo nejudančią centrinę dalį, ir tą, kuris turėjo tik vieną stipiną. Kokias kitas automobilines keistenybes pastebite ir norėtumėte sužinoti, kodėl inžinieriai ar dizaineriai jas sukūrė? Komentuokite po šiuo pranešimu mūsų Facebook puslapyje arba rašykite mums nodum2017@gmail.com.



Neseniai ne vienas puslapis socialiniuose tinkluose dalinosi vaizdo įrašu, kuriame užfiksuota Tesla Model 3 automobilio keistenybė. Model 3, priešingai nei Model S, yra tikras sedanas. Tai reiškia, kad atidarius jo bagažinę galinis stiklas lieka savo vietoje. Tuo tarpu Model S techniškai yra hečbekas, nes galinis stiklas yra bagažinės dangčio dalis. Abi kėbulo formos turi savo privalumų ir trūkumų, tačiau Model 3 dizaino kūrėjai galimai kažkur padarė klaidą.

Kuomet galinis automobilio stiklas yra šlapias nuo lietaus, atidarius bagažinės dangtį vanduo lašais subėga į bagažinę. Model 3 savininkai tuo skundžiasi dar nuo praeitų metų. Jūs sakysite, kad tai – tik smulkmena, ir mes su tuo sutinkame. Tačiau tai yra labai erzinanti smulkmena, nes bagažinėje kartais vežamės ir daiktų, kurių nenorime sušlapinti. Štai kaip Tesla Model 3 savininkas demonstruoja šią problemą:

O dabar trumpam įsivaizduokite, kad tai – sniegas. Aišku, kad tai – smulkmena, tačiau juk niekas nenori drėgmės automobilio viduje. Keisčiausia tai, kad šią problemą pastebėjo ne visi Tesla Model 3 savininkai. Youtube nesunku surasti vaizdo įrašų, kuriuose demonstruojama, kaip vanduo nuo galinio stiklo varva į tam skirtą lataką ir į bagažinę nepatenka. Tuo tarpu kiti vairuotojai dėl galimo broko jau kreipėsi į Tesla ir ši atsakė pakeisdama bagažinės sandarinimo gumas, tačiau ir tai nesustabdo vandens patekimo į bagažinę. Sniegas bagažinėje tikriausiai sukeltų dar gilesnį atodūsį, tačiau nuo šios problemos kenčia ne vienas sedanas ir sunku įsivaizduoti, kaip gamintojas galėtų užkirsti tam kelią:

Su sniegu būna įvairiai, bet lietus daugeliui sedanų problemų nesukelia. Vanduo nuo bagažinės dangčio ir galinio stiklo dažniausiai nuteka į tam skirtą lataką, kuriuo apeina bagažo skyrių. Sunku pasakyti, kodėl Tesla Model 3 kūrėjai nenumatė, kad taip bus ir kodėl vienos mašinos leidžia nutekėti vandeniui į bagažinę, o kitos – ne. Gali būti, kad tai – paprastas surinkimo brokas.

Beje, įdomu ir tai, kad panašią problemą turi ir Lamborghini Aventador savininkai, kurie juokdamiesi pasakoja apie savo bagažinės bėdas. Visų pirma, Aventador bagažinės talpa yra vos 110 litrų. Palyginimui, Aston Martin DB11 bagažinės talpa – 270 litrų, Ferrari 488 GTB – 230 l, Porsche 911 GT3 RS – 145 l. Tačiau dar labiau nei maža talpa erzina tai, kad, jei Aventador bagažinė atidaroma maksimaliai plačiai, vanduo nuo dangčio mikliai subėga į vidų.

Nuo Lamborghini Aventador bagažinės dangčio vanduo taip pat laša tiesiai į bagažinę. (tofuprod, Wikimedia(CC BY-SA 2.0)

Tokia mažytė dizaino klaida niekada neatgrasys žmonių nuo šių automobilių ir tikrai neturėtų. Tik įdomu, kodėl tokia technologiškai pažangi kompanija kaip Tesla nepastebėjo šios problemos ir jos neišsprendė prieš automobiliams patenkant į savininkų garažus.



Taip pat skaitykite:

Kodėl Citroën DS vairas turėjo tik vieną stipiną?

Kodėl Citroën C4 vairo vidurinė dalis nesisukiojo kartu su išorine?

Iš kur kilo tie dabar dažnai sutinkami dvigubi automobilių stogų kupolai?

Erzinančios netikros grotelės ir ventiliacijos angos;

Kaip atsirado ir paplito puodelių laikikliai?

Kodėl Mercedes-Benz EQC elektromobilis priekyje neturi bagažinės? 

Renault 4 ir Citröen 2CV irgi dalyvavo Dakaro ralyje;

TOP10 mėgstamiausių išnykusių automobilių dizaino elementų;

Kodėl automobiliai vietoj durelių nenaudoja aviacijos stiliaus kabinos gaubtų?

Apie Nodum

Nodum.lt - įdomiems skaitiniams skirtas puslapis. Čia reguliariai publikuojami straipsniai apie naujausias technologijas, mokslo pasiekimus, automobilių pasaulio naujienas ir kultūrą, patarimus ir visokias internete aptinkamas įdomybes. Didžiausias dėmesys skiriamas žmonėms, kurie kuria, keliauja, myli savo darbą, įdomioms lankytinoms vietoms ir pomėgiams. Nodum.lt - įvairenybių mazgas, jei veikiate ką nors įdomaus, apie ką norėtumėte papaskoti - susisiekite su mumis per mūsų Facebook puslapį ar elektroniniu paštu - nodum2017@gmail.com.