Tesla Semi pagaliau išsiruošė į pirmąją tikrą savo kelionę. Kompanijos vadovas Elonas Muskas pasidalino istorine akimirka – Tesla elektrovilkikai išvyksta į pirmąją savo misiją – pristatys tikrą krovinį ne tik bandymo tikslais. Iki šiol Tesla kompanija yra priversta naudoti įprastus dyzelinius sunkvežimius, tačiau šis pirmasis tikras Tesla Semi reisas žymi naujos eros pradžią.
Internete pasirodė ne vienas vaizdo įrašas su bandomais Tesla Semi vilkikais – viename vilkikas tiesiog pralėkė pro šalį, o kitame jis neblogai pasvilino padangas. Tačiau abu vaizdo įrašai susilaukė gausybės komentarų, klausiančių, kodėl Semi važinėja be krovinio? Dabar Tesla Semi su savimi jau vežasi ir puspriekabę su sunkiu kroviniu.
Elonas Muskas savo Instagram paskyroje pasidalino nuotrauka, kurioje matomi abu bandomi Tesla vilkikai su puspriekabėmis. Nevadoje prie Gigafactory , kurioje gaminamos Tesla baterijos, pastatyti vilkikai traukia dėmesį – šalia jų stovi nedidelė žmonių grupė, fotografuojanti istorinį įvykį. Kuo ypatingas šis momentas?
Prieš tai Tesla Semi viešumoje buvo bandomas be jokio krovinio – net tuščios puspriekabės su savimi netampė. Semi 100 km/h greitį gali pasiekti per vos daugiau nei 5 sekundes – šis rodiklis yra prilygintinas sportiniams automobiliams. Tačiau vairuotojai ir tikrieji Tesla Semi pirkėjai nėra suinteresuoti greičiausiu įmanomu sunkvežimiu – juk jis nevažinės be krovinio.
Nesvarbu, kokį atstumą Tesla Semi nuvažiuoja vienu įkrovimu, jei keliauja be krovinio. Vilkikas yra darbo įrankis ir jis dirba tuomet, kai už savęs tempia pilną puspriekabę. Tačiau viskam yra savas laikas, todėl dabar Muskas ir pasidžiaugė, kad Tesla Semi buvo išlydėti į pirmąją savo tikrą darbinę kelionę (galima neabejoti, kad bandymų metu puspriekabės jau buvo tampomos uždarose trasose). Puspriekabės buvo prikrautos baterijų modulių, kurie turi būti pristatyti į automobilių gamyklą Kalifornijoje.
Šis reisas nėra labai ilgas – vos daugiau nei 400 km. Tai, beje, yra praktiškai lygiai pusė atstumo, kurį Tesla Semi gali įveikti su pilnai įkrautomis baterijomis. Kol kas nekalbama, kad sunkvežimiai ką nors turės parvežti atgal, tačiau tai būtų tikrasis išbandymas. Kelias nuo Gigafactory iki Fremonte įsikūrusios automobilių gamyklos yra, galima sakyti, viena didelė nuokalnė, o tai neleidžia išbandyti geriausių Semi savybių – įsibėgėjimo į kalną ir didelės baterijų talpos. Tesla Semi su maksimaliu kroviniu iki 100 km/h įsibėgėja per vos daugiau nei 20 sekundžių – top patikrinti šįkart nepavyks dėl minėtos nuokalnės. Visgi, tai yra pirmas rimtas žingsnis link neišvengiamo Tesla Semi paplitimo.
Tesla Semi jau turi visą eilę pirkėjų – kelias dešimtis vilkikų užsakė PepsiCo, UPS, Anheuser-Busch ir daugybė kitų įmonių. Reikėtų pasakyti, kad pati Tesla kompanija bus viena iš didžiausių Semi naudotojų – šie vilkikai pravers pervežant baterijas ar net iš gamyklos išvežant naujus automobilius. Pirmieji elektrovilkikai pas naujuosius savo savininkus iškeliaus jau kitais metais. Tuomet ir paaiškės, ar išsipildys didžiausi skeptikų nuogąstavimai dėl priežiūros ir kaštų.
Taip pat skaitykite:
Pirmą kartą užfiksuotas bendro naudojimo keliuose bandomas Tesla Semi;
Ar Tesla Semi yra per brangus?
Kuo Tesla vilkiko dizainas neįtiko patyrusiems vairuotojams?
Pasaulį nustebinęs Tesla Semi pristatymas.