Variklis viduryje, dvi sėdynės, mechaninė pavarų dėžė ir galiniai varomi ratai – iš pirmo žvilgsnio tai neatrodo kaip Opel modelio receptas, bet Speedster yra būtent toks. Tik jis toks retas, kad gatvėje jo galite ir nesutikti.

Sportiniai automobiliai Opel markei nėra svetimi. Tikrai pamenate Opel Calibra, kuris pasižymi ypatingai aptakia forma. O ar esate girdėję apie istorinį akis vartantį Opel GT?

Ryškiai geltonas ir labai retas Opel Speedster. (Alexander Migl, Wikimedia (CC BY-SA 4.0)

Opel Speedster – tai 2000-2005 metais po truputį gamintas sportinis automobilis. Jis pasižymi tų laikų Opel modeliams būdinga kampuota forma, nors, reikia pasakyti, Speedster ir po dviejų dešimtmečių neatrodo visiškai pasenęs. Jis turi nuimamą targa tipo stogą, viduryje sumontuotą keturių cilindrų variklį ir gana kukliai apdailintą dvivietį saloną. Čia daug kieto plastiko ir nepridengto aliuminio, nes Opel Speedster buvo sukurtas taip, kad būtų kiek įmanoma lengvesnis. Bet pasakoti šią istoriją reikia pradėti ne nuo Opel, o nuo Lotus vardo.

Opel Lotus

Lotus yra iš tikrųjų legendinis britų automobilių gamintojas, įkurtas 1952 metais. Suskaičiuoti Lotus pergales būtų sunku. Lotus Esprit buvo tikra dizaino ir inžinerijos pergalė. Lotus Elan tapo įkvėpimo šaltiniu garsiajam Mazda MX-5. Lotus Elise ne tik yra smagus mini-superautomobilis, bet ir Tesla Roadster pagrindas. Pergalių buvo ir tiesioginių – 7 konstruktorių ir 6 vairuotojų čempionų taurės Formulėje 1.

Colinas Chapmanas su savo Lotus Esprit. (Lotus nuotrauka)

Tačiau tos inžinerinės ir sportinės pergalės nevirto ilgalaike verslo sėkme. Lotus kentėjo vieną finansinį sukrėtimą po kito, dažnai keitė savininkus. Bet gyvuoja iki šiol.

1996 metais į gatves išriedėjo labai smagus ir tiesiog geras sportinis automobilis Lotus Elise. Stiklo pluošto kėbulas, aliumininė bazė, viduryje sumontuotas 1,8 litrų variklis, 5 laipsnių mechaninė pavarų dėžė ir galiniai varomi ratai – Elise yra vairavimo entuziastų svajonė. Nors tas keturių cilindrų variklis išvysto tik 88 kW, pirmos kartos Elise 100 km/val. pasiekia per mažiau nei 6 sekundes. Kaip? Paprastai – šis automobilis sveria apie 755 kg.

Pirmos kartos Lotus Elise (Gamintojo nuotrauka)

Pirmos kartos Lotus Elise galėjo pasigirti stebėtinai neblogais pardavimais. Tačiau amžiaus pabaigoje sugriežtinti europietiški saugumo reikalavimai tokiems lengviems automobiliams buvo negailestingi, o Lotus finansinė situacija sunkiai leido kurti atnaujintą modelį. Šioje situacijoje 1999 metais buvo pasirašytas susitarimas su General Motors. Amerikiečių korporacija investavo į antros kartos Elise kūrimą mainais į tai, kad Lotus pagamins giminingą modelį porai GM markių – Opel ir Vauxhall. Taip gimė Opel Speedster, gimtojoje Jungtinėje Karalystėje žinomas kaip Vauxhall VX220. Taip gimė ir antros kartos Lotus Elise, atitinkantis naujus Europos automobilių saugumo reikalavimus.

General Motors 1986-1993 metais valdė kontrolinį Lotus akcijų paketą. Tačiau, matyt, tam tikri ryšiai išliko, nes Lotus ėmėsi gaminti Opel Speedster savo gamykloje Norfolke, kurią, beje, teko išplėsti. Speedster 1999 metais buvo pristatytas Ženevos automobilių parodoje ir jau po metų pasiekė gatves. Jis iš tikrųjų šiek tiek skiriasi nuo savo sesers Lotus Elise.

Opel Speedster – tikrų tikriausias Lotus kūrinys. Čia jis užfiksuotas Automuziejuje Vilniuje

Opel Speedster ratų bazė yra 30 mm ilgesnė nei Elise. Be to, Lotus naudojo 1,8 l Rover variklį , o Opel – savo 2,2 litrų jėgainę. Todėl Speedster su 108 kW varikliu buvo gerokai galingesnis nei 89 kW Elise. Netrukus Lotus perėjo prie modernesnių, patikimesnių ir galingesnių Toyota 1,8 l variklių. Didesnis variklis pavertė Speedster tik 15 kg sunkesniu nei Elise (875 kg prieš 860). Tačiau Speedster yra gerais 100 kg lengvesnis už ne tokį galingą ir greitą Toyota MR2.

Automobilių apžvalgininkai parašė daug gražių žodžių apie Opel Speedster. Šis automobilis yra puikiai subalansuotas, o itin žemas svorio centras leidžia įveikti posūkius dideliu greičiu. Be to, kaip įprasta Lotus automobiliams, Speedster turi labai žemas sėdynes, todėl kelias jaučiamas visu kūnu. Apskritai, tokio lengvumo automobiliai vingiuotame kelyje suteikia daug daugiau malonumo nei didesni bet sunkesni superautomobiliai.

Vauxhall VX220 salonas. Atkreipkite dėmesį į ypatingai plačius slenksčius, kurie yra pagrindinės konstrukcijos dalis. (The Car Spy, Wikimedia (CC BY 2.0)

Tiesa, kai kurie žurnalistai ir Speedster savininkai teigė, kad tokiai puikiai bazei reikia galingesnio variklio. Netrukus jų maldos buvo išgirstos, kai pasirodė Opel Speedster Turbo su 2,0 litrų varikliu su turbokompresoriumi, išvystančiu 149 kW galią. Lotus pagamino ir kelis riboto leidimo Vauxhall VXR220 su 164 kW varikliais, bet jie buvo skirti tik Jungtinės Karalystės rinkai.

Standartinis Opel Speedster iki 100 km/val. bėgėjasi maždaug 5,9 s, o Turbo versija tokį greitį pasiekia per 4,7 sekundes. Nors Speedster Turbo svoris pasiekė 930 kg, papildoma galia ir stipresnis sukimo momentas tai efektyviai kompensuoja.

Opel Speedster yra maždaug 3,8 metrų ilgio ir 1,7 m pločio

Opel Speedster buvo gaminamas iki 2005 metų. Iš viso Lotus pagamino tik 7,2 tūkstančius tokių automobilių, įskaitant Opel ir Vauxhall žymėtas mašinas. Pradinis GM ir Lotus planas apėmė 10 tūkstančių tokių automobilių, bet Speedster pardavimai nebuvo puikūs. Tai yra gana nišinis, ekstremalus automobilis su nedaug patogumų. Net įlipti į jį sunku, kai stogas nėra nuimtas, o itin platūs slenksčiai, reikalingi dėl saugumo ir standumo, saloną paverčia nepatogiai siauru. Tačiau dabar Opel Speedster – retas ir įdomus Opel modelis su ryškiu Lotus prieskoniu.

Ankstesnis straipsnisKodėl kai kurie seni automobiliai turi tik vieną šoninį veidrodėlį?

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia