Ubagų Ferrari – taip kadaise Lietuvoje pravardžiuotas Opel Calibra. Į superautomobilių pasaulį šis dažniausiai priekiniais ratais varomas kupė iš tikrųjų nesitaikė, bet savo aptakaus išskirtinio dizaino ir santykinai prieinamos kainos dėka Calibra tapo vienu populiariausių šio žanro automobilių Europoje.

Devintajame-dešimtajame 20 amžiaus dešimtmetyje kupė žanras buvo labai populiarus. Mitsubishi Eclipse, Ford Probe, Mazda MX-6, Peugeot 406 Coupé ir daugybė kitų visai gražių, bet ne Porsche brangumo automobilių, regis, užtvindė rinką ir plakatais nuklojo vaikų miegamųjų sienas. Bet Opel Calibra tarp jų vis tiek atrodo išskirtinis ir turi tai patvirtinantį rekordą.

Opel Calibra – vienas populiariausių europietiškų 20 amžiaus pabaigos sportinių automobilių. Žibintų aukštis – 7 cm. (Gamintojo nuotrauka)

Aptakioji Calibra

1988 metais Opel pradėjo gaminti pirmos kartos Vectra, kuris pakeitė atgyvenusį Ascona modelį. Ascona turėjo savo kupė, žinomą Manta vardu. Taigi, turint omenyje tuo metu labai išpopuliarėjusius kupė, General Motors priėmė logišką sprendimą, kad Vectra A privalo turėti savo kupė.

Calibra dizainą sukūrė amerikietis Wayneas Cherry ir vokietis Erhardas Schnellas. Jie iš karto susikoncentravo į aerodinamiką – 1989 metais pristatyta Opel Calibra iki pat 1999 metų buvo aptakiausias serijinės gamybos automobilis pasaulyje. Pasiekti tai nebuvo lengva, nes Vectra A kėbulas toli gražu nėra toks aptakus.

Galinis ir šoniniai Calibra stiklai buvo suformuoti vėjo tunelyje. (Dennis Elzinga, Wikimedia (CC BY 2.0)

Inžinieriai turėjo pasitelkti nemažai kūrybiškų sprendimų, kad paverstų Calibra aptakiausiu automobiliu planetoje. Atkreipkite dėmesį į labai plonus priekinius žibintus – jų aukštis siekia vos 7 cm. Juos Opel sukūrė bendradarbiaudami su žibintų gamintoju Hella. Aišku, lengvesnis kelias būtų buvęs atmerkiami žibintai, bet jie yra sunkesni ir užima daugiau vietos. Be to, maži Calibra žibintai tapo išskirtiniu šio modelio dizaino elementu.

Net ir linijos tarp kapoto ir sparnų buvo koreguojamos ieškant mažiausio įmanomo oro pasipriešinimo. Ir Calibra stiklai buvo suformuoti tyrimais vėjo tunelyje Nyderlanduose. Viso šio darbo rezultatas – aerodinaminis koeficientas, kuris siekia vos 0,26 (mažesnis – geresnis). 2023-iųjų Toyota Prius nėra toks aptakus kaip Calibra. Tiesa, vėliau, kai Calibra gavo keturių varomų ratų sistemą ir variklį su turbokompresoriumi, jos aptakumas kiek suprastėjo, nes gamintojui teko pasirūpinti efektyvesniu aušinimu, šiek tiek pasikeitė dugnas, sumontuoti gražesni, bet ne tokie aptakūs ratlankiai. Vis tiek, net po šių pakeitimų Calibra buvo vienas aptakiausių automobilių rinkoje.

Opel Calibra dešimtmetį išlaikė aptakiausio serijinės gamybos automobilio rekordą. 1999 metais jį pagerino labai retas Honda Insight. (Gamintojo nuotrauka)

Opel prisiminė šį rekordą 2019 metais, kai paskelbė, kad nauji Astra hečbekas ir universalas yra lygiai tokie pat aptakūs kaip senoji Calibra. Tiesa, prie to prisidėjo tokios modernios technologijos kaip uždaromos grotelės.

Opel Calibra, beje, yra praktiškesnė nei atrodo. Šis 4,5 metrų ilgio automobilis turi galinę sėdynę, net jei ant jos patogiai telpa tik vaikai. Be to, jis turi hečbeko stiliaus bagažinės dangtį – aukštyn kyla ir galinis stiklas. Taigi, nors golfo krepšį tenka aukštai kelti, jis ten tikrai telpa. Vėlesnės prabangesnės versijos turi šildomas odines sėdynes, galingas audio sistemas, stoglangius ir kitus patogumus. Calibra galima naudoti kaip kasdienį automobilį – tuo jis pranašesnis už panašaus amžiaus Ferrari.

Opel Calibra – ne Ferrari

Pirmieji Calibra automobiliai gamyklą paliko su atmosferiniais 2,0 litrų keturių cilindrų varikliais, išvystančiais 86 arba 112 kW. 1992 metais Opel kataloge jau buvo Calibra su turbokompresoriumi, kuris išpūtė kilovatų skaičių iki maždaug 150. Tuo pačiu pristatyta ir keturių varomų ratų sistema, bet ji taip ir neišpopuliarėjo. Galiausiai, 1993 metais po Calibra kapotu buvo įspraustas 2,5 litrų V6, išvystantis 125 kW galią. Dauguma Calibra automobilių turi 5 arba 6 laipsnių mechaninę transmisiją, bet automatinės pavarų dėžės irgi buvo prieinamos.

Opel Calibra Turbo su 4 varomais ratais. Tai – greičiausia Calibra versija. (Gamintojo nuotrauka)

Kaip pastebėsite, tas 150 kW 2,0 litrų variklis su turbokompresoriumi yra galingiausias, kokį turėjo Calibra. To pakako, kad šis automobilis iki 100 km/val. bėgėtųsi tik 6,8 sekundes. Maksimalus tokios Calibra greitis siekia 245 km/val. Taigi, nors ir ne Ferrari, Calibra nėra nuobodžiai lėtas automobilis. V6 su priekiniais varomais ratais buvo daug populiaresnis už greitesnę 4×4 versiją, o tai rodo, kad Calibra pirkėjams rūpėjo emocija ir garsas, o ne tik gražūs skaičiai spidometre ir chronometre.

Tiesa, Calibra nebuvo tokia sportiška, kokia galbūt galėjo būti. Ji turi daug panašumų su Vectra, ant kurios bazės ir buvo sukurta. Daug Calibra automobilių buvo modifikuojami, ieškant daugiau greičio.

Opel Calibra dalyvavo įvairiose lenktynėse ir pasiekė kelias pergales. Pavyzdžiui, šis automobilis triumfavo 1996-ųjų ITC kėbulinių automobilių čempionate, kur aplenkė Mercedes-Benz ir Alfa Romeo bolidus.

Lenktyninis Opel Calibra bolidas, 1996 metais laimėjęs ITC čempionatą. (Gamintojo nuotrauka)

Populiari ir geidžiama Calibra

Kadangi Opel buvo General Motors dalis, jūsų neturėtų nustebinti tai, kad Calibra buvo globalus modelis. Jungtinėje Karalystėje tai buvo Vauxhall Calibra (ar žinote, kodėl egzistuoja Vauxhall markė?), Pietų Amerikoje – Chevrolet Calibra, Australijoje – Holden Calibra. Iš viso 1989-1997 metais pagaminta 239 118 tokių automobilių. Tai – labai didelis skaičius, net jei Calibra pardavimais nusileido Ford Probe. Tik 3385 Calibra automobiliai turi keturių varomų ratų sistemą. Daugiau nei 12 tūkstančių turi V6.

Calibra gamyba nutraukta tada, kai šis modelis jau buvo pasenęs (vis tiek geriau nei Chrysler Crossfire, kuris nuo pradžių buvo senas). Taip galima sakyti todėl, kad Vectra B pasirodė 1995 metais, o Calibra iki pat 1997-ųjų buvo gaminamas ant Vectra A bazės. Paskutiniai Vauxhall Calibra Jungtinėje Karalystėje parduoti 1999 metais.

Priekiniais ratais varomas ekonomiškas kupė. (Denis Gavrik, Wikimedia (CC BY 3.0)

Calibra tapo tikru automobilių modifikavimo entuziastų trofėjumi. Iš dalies dėl to, kad šie automobiliai greitai nuvertėjo ir naudotų mašinų rinkoje buvo prieinamai pigūs. Nusipirkti nestandartinį baisų bamperį ar šlykščius slenksčius vienu metu buvo labai lengva. Dėl to, deja, nemažai Calibra automobilių buvo praktiškai sunaikinti neskoningų 21 amžiaus pradžios modifikacijų. Dabar originalūs Opel Calibra pavyzdžiai yra stebėtinai vertingi – na, tie, kurių nesugadino suaugę vaikai, įsivaizduojantys, kad „Need for Speed“ yra apie spalvas ir dėmesio troškimą. Kai kurios modifikacijos, beje, buvo pavojingos – priekiniais ratais varomam automobiliui tikras spoileris gale ne visada yra gera mintis.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia