Peugeot 406, gamintas 1995-2004 metais, yra pakankamai paprastas kasdienis šeimyninis automobilis. Laurent Rossi sukurtas dizainas savo laiku atrodė aštrus ir modernus, bet dabar tai – lengvai pamirštama transporto priemonė. Išskyrus 406 Coupé – šis dviduris gražuolis po truputį tampa klasikiniu.

406 Coupé tapo vienu iš įsimintinesnių Peugeot 20 amžiaus pabaigos modelių. (Gamintojo nuotrauka)

Reikėtų pasakyti, kad Peugeot 406 savo gamintojui buvo sėkmingas modelis. Galbūt jis nestūmė dizaino ribų ir niekada nebuvo inovatyviausias automobilis kelyje, bet tūkstančiai žmonių Peugeot 406 laikė praktišku, patogiu ir saugiu šeimos automobiliu. Savo dizainu jis labai primena ankstesnį 405, kuris buvo nupieštas Pininfarina pieštukais. Iš tikrųjų, Peugeot ir Pininfarina turi ilgą bendradarbiavimo istoriją, nes jei norite gražaus automobilio, turite kreiptis į italus.

Kupė automobiliai Peugeot modelių gamoje buvo kone tradicija. Tai nėra labai greitos mašinos, tačiau Peugeot kupė visada išsiskyrė prieinama kaina, elegantišku dizainu ir klasikiniu mini-GT charakteriu. Nuo 1968 metų gamintas Peugeot 504 Coupé buvo gražus automobilis (vėlgi – Pininfarina), bet 1983 metais nutraukusi jo gamybą Peugeot liko be kupė. Peugeot 505, kurį, kaip tikriausiai galite atspėti, irgi puošia Pininfarina logotipas, kupė versijos neturėjo, nes toks nišinis modelis finansinius sunkumus patiriančiai kompanijai tuo metu tiesiog neatrodė kaip geras verslo sprendimas.

Peugeot 504 Coupé. (Charles01, Wikimedia(CC BY-SA 4.0)

Peugeot kuriam laikui visiškai pamiršo kupė žanrą, kuris niekada nebuvo labai pelningas. Bet žinot, kas jo negalėjo pamiršti? Pininfarina! Juk ilgas ir žemas dviduris automobilis yra tokia stilinga gyvenimo detalė – kaip jo galima negaminti?! Bet ko nenori Peugeot galbūt norės Fiat.

Peugeot 406 Coupé turėjo būti Fiat?

Dešimto dešimtmečio pradžioje Pininfarina gamykla San Giorgio komunoje netoli Turino gamino Cadillac Allanté kėbulus. Genialus General Motors planas gaminti kėbulus Italijoje ir surinkti automobilius Detroite pasirodė esąs labai kvailas – tai buvo tiesiog per brangu, todėl galiausiai pagamintas tik 21 tūkstantis Allanté kabrioletų. Pininfarina gamykla kuriam laikui liko be darbo, todėl garsieji italų dizaino namai su dideliu entuziazmu nukeliavo pas Fiat.

Fiat 1990-1991 metais galvojo apie naujo kupė gamybą ant Tipo bazės. Pininfarina greitai pasiūlė solidžią, aptakią ir elegantišką kupė koncepciją, bet savo dizainą siūlė ir Fiat dizaineris amerikietis Chrisas Bangleas. Jo Coupé buvo žymiai agresyvesnis, pasižymėjo ryškiomis kėbulo linijomis, kurios, atrodo, buvo pasiskolintos iš superautomobilių pasaulio. Netikėta, bet Fiat pasirinko ne Pininfarina, o Bangleo kūrinį, kurį tikrai esate matę gatvėse. Tiesa, Pininfarina dėl to neliūdėjo – jie ne tik sukūrė Fiat Coupé salono dizainą, bet dar ir surinkinėjo šiuos automobilius savo gamykloje Turine. Tačiau ta kupė koncepcija, kurią Pininfarina siūlė Fiat, liko nepanaudota.

Fiat Coupé – dizainas, kurį Fiat pasirinko vietoje to, ką siūlė Pininfarina. (Tony Harrison, Wikimedia(CC BY-SA 2.0)

Jei panaršytume garsiausių italų dizaino namų archyvuose, tikriausiai rastume daug niekada neįgyvendintų projektų. Kiek beprotiškai gražių koncepcijų nugulė į Pininfarina, Bertone, Italdesign ir kitų dizaino kompanijų stalčius? Juk kiekviena koncepcija yra kuriama konkrečiam laikmečiui – po kelių metų pasikeičia mados, saugumo bei techniniai reikalavimai ir tie dizainai automobilių pramonei jau nebetinka. Taip galėjo nutikti ir tam Pininfarina kupė, kurį kompanija siūlė Fiat, tačiau italai prisiminė savo seną gerą draugą Peugeot.

Peugeot 406 Coupe 1996-ųjų Paryžiaus automobilių parodoje. (PAT406911, Wikimedia(CC BY-SA 4.0)

Ši istorija jums atrodo girdėta? Renault Espace galėjo būti Peugeot, bet riaumojančio liūto markė nematė to dizaino ateities. Tačiau šįkart Peugeot išskėstomis rankomis priėmė Pininfarina pasiūlymą ir taip 1996-ųjų Paryžiaus automobilių parodoje buvo pristatytas Peugeot 406 Coupé.

Gražuolis Peugeot 406 Coupé

Savaime aišku, Pininfarina pritaikė savo kupė Peugeot dizaino kalbai. Ir koks gražus automobilis yra 406 Coupé!

Sumažinti Peugeot 406 Coupé žibintai visiškai pakeitė automobilio veidą. (Franck49, Wikimedia(CC BY-SA 4.0)

Maždaug 4,6 metrų ilgio 406 Coupé yra šiek tiek ilgesnis ir vos platesnis už sedaną. Tiesą sakant, nors Coupé išlaikė kai kuriuos tuometinius Peugeot dizaino bruožus, nuo kitų 406 jis stipriai skiriasi – su sedanu jis nesidalina jokiomis kėbulo detalėmis. 406 Coupé pasižymi labai aptakiu, sportišku siluetu, sumažintu veido profiliu, vizualiai mažesniais priekiniais ir galiniais žibintais.

Šis automobilis neatrodo agresyvus – jo atvaizdas galiniame vaizdo veidrodėlyje neprivers jūsų greičiau persirikiuoti į dešinę. Tačiau, jei jau užsiimame personifikacija, primerktos 406 Coupé akys šiam automobiliui suteikia savotiško pasitikėjimo savimi įspūdį, o aptakių kėbulo linijų nelaužo jokie aeorodinaminiai įrenginiai.

Peugeot 406 Coupé yra šiek tiek ilgesnis už sedaną ir pasižymi elegantišku siluetu. (Gamintojo nuotrauka)

Tą nugludinto upės akmenėlio efektą Pininfarina sustiprino didesniais galiniais statramsčiais, kurie peržengia galinio stiklo rėmo ribas, ir tamsia maskuojančia spalva nudažytais šoninių veidrodėlių aptakais.

Peugeot 406 Coupé nebuvo toks prancūziškas, kaip daugelis mano. Pininfarina ne tik sukūrė jo dizainą, bet ir gamino šiuo automobilius. Visi 107,6 tūkstančiai Peugeot 406 Coupé buvo pagaminti netoli Turino. Jei jums keista, kad prancūziškas automobilis buvo gaminamas Italijoje, paskaitykite ir apie Volvo 262C, kurį gamino Bertone

Pininfarina gamykla netoli Turino. (Marc Perrot, Wikimedia(CC BY-SA 4.0)

Peugeot 406 Coupé salonas jau labiau primena 406 sedaną. Tiesa, jį buvo galima pagyvinti ryškios odos apdaila. 406 Coupé nėra toks nepraktiškas kaip gali pasirodyti – gale telpa du vidutinio sudėjimo žmonės, o bagažinė apskritai yra pakankamai didelė. Tiesa, galiniai automobilio langai nėra nuleidžiami, bet kiekvienas 406 Coupé turi gerą oro kondicionavimo sistemą.

406 Coupé salonas yra ne toks itališkas, bet dizainą pirkėjai galėjo pagyvinti kokybiška oda. (Gamintojo nuotrauka)

Žmonėms 406 Coupé dizainas labai patiko – jį gyrė tiek automobilių entuziastai, tiek žurnalistai. Pagal grožį 1996-ųjų tekstuose Peugeot 406 Coupé buvo lyginamas su BMW Z8, Mercedes-Benz CL 600 ir Ferrari 456 GT. Tačiau mechaniškai (ir, aišku, kaina) jis nusileido visiems šiems automobiliams, nes buvo varomas tik priekiniais ratais ir turėjo santykinai silpnus variklius.

Peugeot 406 Coupé su laiku keitėsi, tačiau niekada nebuvo labai sportiškas. Jo priekinius ratus suko 4 cilindrų 2,0 arba 2,2 litrų arba naujas 3,0 litrų V6 variklis. Kiek vėliau kataloge atsirado ir 2,2 litrų HDi variklio pasirinkimas tiems, kurių nesupykina išgirdus dyzelinį variklį kupė kėbule. Pats greičiausias 406 Coupé turi 210 AG V6 variklį ir mechaninę pavarų dėžę – jis 100 km/val. greitį pasiekia per 7,8 sekundes ir turėdamas pakankamai erdvės įsibėgėtų iki 240 km/val.

Peugeot 406 Coupé neturi negražios pusės. Už durelių matomas Pininfarina logotipas. (328cia, Wikimedia)

Tiesa, Peugeot 406 Coupé pasirodė ir automobilių sporte. Jo kėbulas buvo labai standus, o ir aptakumas sporte visada padeda. Šis automobilis buvo naudojamas žiedinėse lenktynėse bei raliuose ir Prancūzijoje pasiekė kelias skambias pergales.

Pagrindinė eksporto rinka – Prancūzija

Tai, kad didžiausio populiarumo Peugeot 406 Coupé sulaukė Prancūzijoje, nestebina, bet keista sakyti, kad tai – eksporto rinka. Tačiau beveik pusė iš 107,6 tūkstančių 406 Coupé automobilių iš Italijos iškeliavo būtent į prancūzų garažus. Vokiečiai ir britai taip pat labai mėgo 406 Coupé, nors daug kas tikėjosi pamatyti kabrioleto versiją.

Savaime aišku, 406 Coupé buvo labai populiarus Prancūzijoje. Jį pamėgo jauni kostiumus dėvintys žmonės ir automobilių modifikavimo entuziastai. (Gamintojo nuotrauka)

Peugeot 406 Coupé buvo gaminamas 1997-2004 metais ir per tą laiką buvo atnaujintas porą kartų. Didžioji dalis atnaujinimų buvo mechaniniai – plieninis 406 Coupé kėbulas niekada nesikeitė, nors priekinis bamperis 2003 metais buvo pakeistas, kad primintų būsimą 407. 2004 metais, kai 406 Coupé gamyba buvo nutraukta, Peugeot pristatė 907 koncepciją, bet tas automobilis niekada neturėjo serijinės gamybos ambicijų.

Peugeot 407 irgi turėjo kupė versiją, bet ji nebuvo tokia įsimintina ir populiari. Galbūt dėl to, kad Pininfarina prie jos nagų neprikišo. 

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia