Elektromobilius su laiku gamins visi didesni automobilių gamintojai – tokia jau ta automobilių pramonės ateitis. Tačiau didieji gamintojai tam jau seniai ruošiasi. Tiesą sakant, elektromobilius jie kuria ilgiau nei jums atrodo. Štai pirmasis Peugeot elektromobilis pasirodė dar 1941 metais.

Peugeot VLV buvo savotiškai gražus automobilis, nors ir buvo kuriamas kiek įmanoma pigiau. (Alf van Beem, Wikimedia)

Nauja yra tik prisiminta sena, tiesa? Pirmieji elektromobiliai pasaulyje pasirodė dar prieš Karlo Benzo sukurtą vidaus degimo varikliu varomą mašiną. Ir 100 km/val. ribą pirmasis kirto elektra varomas automobilis. Kadaise, kai benzininiai automobiliai dar neturėjo elektrinių starterių, o garo varikliai reikalavo labai daug žmogaus rankų darbo, didžiuosiuose JAV miestuose važinėjo nemažai elektromobilių. Juos išstūmė tik pagerėjusi kelių infrastruktūra, pakvietusi automobilistus tolimesnėms kelionėms, ir elektriniai starteriai, kurie sumažino rankos susilaužymo tikimybę.

Peugeot VLV ilgis siekė tik 2,67 m. (Alf van Beem, Wikimedia)

Taigi, tai, kad pirmasis Peugeot elektromobilis viešai buvo parodytas 1941-ųjų gegužės 1 dieną tikriausiai net nebūtų labai keista. Tačiau kiti didieji Prancūzijos automobilių gamintojai tuo metu elektromobilių nekūrė, o šalies miestų gatvėmis vaikštinėjo vokiečių kariai. Antrasis pasaulinis karas sudraskė Prancūzijos laisvę ir sukaustė jos pramonę. Tačiau būtent dėl to Peugeot ir ėmėsi elektromobilio gamybos.

Nors atrodė kaip triratis, VLV iš tikrųjų turėjo keturis ratus. (Alf van Beem, Wikimedia)

Nacistinės Vokietijos valdžia įvedė apribojimus degalams. Civiliai galėjo įsigyti tik labai ribotą benzino kiekį, kurio ir taip trūko. Taigi, Peugeot nusprendė, kad itin lengvas ir pigus elektromobilis tuo metu daug kam praverstų – elektros įvadus turintys žmonės savo automobilius galėtų įkrauti namie.

Peugeot VLV (Voiture Légère de Ville – Labai lengvas automobilis) buvo paprastas dvivietis elektromobilis su nuimamu medžiaginiu stogu. Jis buvo sukurtas taip, kad būtų kiek įmanoma pigesnis. Visos kėbulo detalės buvo labai lygios ir paprastos, viduje praktiškai nebuvo jokių prietaisų, o žmonės turėjo sėdėti ant plonai apmuštų medinių sėdynių.

VLV salonas buvo gana skurdus, bet maždaug to ir buvo galima tikėtis. (dave_7, Wikimedia(CC BY 2.0)

Nors atrodo kaip triratis, VLV iš tikrųjų turėjo keturis ratus. Varoma galinė ašis buvo labai trumpa, nes tokia neįprasta važiuoklės forma padėjo išvengti diferencialo naudojimo. Bendras automobilio ilgis siekė 2,67 m, plotis – 1,21 m. VLV svėrė vos 350 kg, tačiau net 160 kg sudarė keturių 12 voltų baterijų svoris. Peugeot VLV turėjo vienintelį priekinį žibintą. Tiesa, jį reikėjo naudoti itin atsargiai, nes jis stipriai eikvojo ir taip nedidelį elektros energijos rezervą.

Peugeot VLV buvo labai mažas, labai siauras ir labai aptakus. (Alf van Beem, Wikimedia)

Peugeot VLV gamyba prasidėjo 1941-ųjų viduryje, bet iš pradžių buvo pagaminti tik keli bandomieji automobiliai. Peugeot darbuotojai rimčiau į VLV projektą kibo 1942 metais. Karo išgąsdinti žmonės, aišku, nepuolė graibstyti šių automobilių, tačiau pirkėjų atsirado. Nors VLV galėjo pasiekti tik 36 km/val. greitį, vienu įkrovimu šis automobilis galėjo įveikti 75-80 km – pakankamai daug kaip mažam miesto automobiliui.

Iki 1945 metų vasario Peugeot pagamino 377 VLV automobilius.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia