Automobilių gamintojai – vieni geidžiamiausių darbdavių pasaulyje. Didžiausi Vokietijos automobilių koncernai visada minimi geriausių darbdavių topuose, o ir norinčiųjų dirbti šiose gamyklose netrūksta. Tačiau kaip jūs įsivaizduojate darbą didelėje automobilių gamykloje? Tikriausiai manote, kad ten rastumėte tik dviejų rūšių darbo vietas – prie kompiuterių, ir prie surinkimo linijos. Tuo tarpu Ispanijos automobilių gamintojas SEAT atskleidė penkias keisčiausias automobilių pramonės profesijas, apie kurias žmonės turbūt nesusimąsto.
Molio skulptoriai. Šiais laikais nauji automobilių modeliai kuriami kompiuteriu. Čia nupiešiami visi esminiai dizaino elementai, simuliacijose išbandomas kėbulo aptakumas, surinkimo procedūros ir taip toliau. Bet ar žinojote, kad prieš sukuriant pirmąjį prototipą automobilių gamintojai beveik visada lipdo ir molinį jo modelį?
Molinis naujo automobilio maketas padeda geriau suprasti, kaip atrodys galutinis produktas. Inžinieriai ir dizaineriai apžiūri molinį maketą ir atlieka paskutinius pakeitimus. Tuomet jis apklijuojamas plėvele ir nudažomas, kad primintų tikrą mašiną.
Nors didžiąją darbo dalį atlieka CNC staklės, niekaip neapsieinama be molio skulptorių. Jie kruopščiai lygina kiekvieną maketo paviršių ir jam suteikia gyvybės, kurios dizaineriai šiuo naujo modelio kūrimo etape ir ieško.
Automobilių someljė. Tikriausiai esate girdėję apie naujos mašinos kvapo fenomeną. Žmonės tiesiog dievina naujo automobilio salono kvapą. Tačiau jei specialistai nebus atsargūs, šis kvapas gali būti ir visai nemalonus. Tuo ir rūpinasi automobilių someljė.
Aišku, ši profesija taip vadinama tik perkeltine prasme. Someljė – tai profesionalus vynų žinovas, o prabangūs vynai, kaip žinote, pirmiausia ragaujami nosimi. Taip ir šie specialistai uostinėja iki 60 laipsnių pagal Celsijų įkaitintus automobilių salonus ar atskiras jų detales. Automobilių someljė negali kvepintis kvepalais ir rūkyti, kad savo darbą atliktų kiek įmanoma tiksliau. Nemalonų kvapą skleidžiančios medžiagos yra iš karto keičiamos, net jei visais kitais atžvilgiais jos savo funkcijas atlieka tobulai.
Sėdynių bandytojai. Nesvarbu ar esate vairuotojas ar keleivis – automobilyje visi naudojasi sėdyne. Mums net sunku įsivaizduoti, kiek darbo įdedama norint sukurti vieną patogią sėdynę. Profesionalai turi išbandyti galybę skirtingų medžiagų paminkštinimui, apsiuvimui ir bendrai konstrukcijai.
Automobilio sėdynės turi būti patogios bet kokio sudėjimo žmonėms. Bandytojai ilgą laiką tikrina ir mechanizmų veikimą – šiuolaikinė automobilio sėdynė pati savaime yra gana įspūdingas įrenginys. Dėmesį atkreipti tenka ir į galvos atlošą – jis turi užtikrinti automobilio saugumą avarijos metu. Netinkamai pagamintas atlošas gali neapsaugoti nuo kaklo traumos.
Pirmieji vairuotojai. Automobilius gamintojai galėtų parduoti ir tiesiai nuo konvejerio, tačiau juk kažkur procese gali įsivelti ir nežymi klaida, kurią pastebėtų tik pats vairuotojas. Todėl visus naujus automobilius išbando vadinamieji pirmieji vairuotojai.
Kiekvienas automobilis turi pravažiuoti specialiai tam sukurta trasa, kurioje yra įvairių nelygumų. Specialistai tikrina, ar automobilis neskleidžia nepageidaujamų garsų. Tuomet patikrinamos įvairios smulkmenos: garso signalas, šviesos, veidrodėliai ir taip toliau. Tai – paskutinė kokybės kontrolės stotelė.
Siuvėjai. Jei gerai įsižiūrėtumėte į šiuolaikinio automobilio saloną, pastebėtumėte, kad jis sudarytas iš gausybės skirtingų medžiagos skiaučių. Bendro šablono nėra – kiekvienam modeliui kuriamas naujas salonas, todėl siuvėjas yra neįtikėtinai svarbus. Jam tenka sukurti bendrą automobilio interjero išvaizdą, suderinti spalvas, apgalvoti būsimas madas. Automobilio salonas sukuriamas gerokai prieš baigiant paskutinius prototipus.
Šiuolaikinėse automobilių gamyklose rastumėte ir laboratorijų su elektroniniais mikroskopais, ir atšiaurų klimatą simuliuojančių įrengimų, ir įkvėpimui skirtų kambarių dizaineriams. Dirbti surinkimo linijoje greičiausiai greitai pabostų, o štai vadinti save automobilių someljė skamba visai viliojančiai…