Rekordai yra toks dalykas, apie kurį sunku rašyti visžalius straipsnius. Rekordai laužomi ir anksčiau ar vėliau straipsnis tampa savotišku netyčiniu melu. Ir šiam taip gali nutikti, bet tai – mažai tikėtina, nes Cadillac Fleetwood Seventy-Five yra tiesiog neįtikėtino ilgio.
Kad surastume ilgiausią automobilį, turime apsibrėžti tam tikras taisykles. Visų pirma, žiūrėsime tik į lengvuosius automobilius – autobusai, sunkvežimiai (įskaitant pikapus) ir panašios mašinos iš karto atkrenta. Atmetame ir modifikuotus, ypatingai riboto leidimo bei vienetinius automobilius. Limuzinai, dažniausiai kurti Lincoln Towncar pagrindu, nėra nei standartiniai, nei lengvai atsekami. Kitaip tariant, ilgiausią automobilį privalome rasti markės kataloge, o ne kažkokios trečios kompanijos garaže.
Rasti ilgiausią automobilį istorijoje padeda tai, kad serijinė gamyba istoriškai buvo įkandama tik nedidelei daliai kompanijų. Be to, daug jų gamino palyginti mažus automobilius – Ferrari, Volkswagen, Lamborghini, MINI, Lada, SEAT, Dacia ir daug kitų gamintojų savo istorijoje neturi labai ilgų automobilių.
Iš tikrųjų, automobilio ilgis dažnai gali būti apgaulingas. Pavyzdžiui, ar pasakytumėte, kad Maserati GranTurismo…
…yra ilgesnis už antros kartos Range Rover Sport? Skirtumas nėra didelis, kalbame apie centimetrus, bet tas GT klasės gražuolis yra ilgesnis už šį visureigį:
Akivaizdu, kad ilgiausias automobilis bus limuzinas. Ilgiausias prieinamas Rolls-Royce Phantom VIII yra 5,99 metrų ilgio – 28 centimetrais ilgesnis už ilgiausią Rolls-Royce Ghost. Ankstesnės kartos Rolls-Royce Phantom VII peržengė 6 metrų ilgio ribą, o 21 amžiaus pradžios Maybach 62 / 62 S yra beveik 6,17 metrų ilgio.
Bet sausumos jachta Cadillac Fleetwood Seventy-Five netilptų garaže, į kurį buvo įspraustas tas Maybach limuzinas.
Cadillac Fleetwood Seventy-Five
Cadillac yra amerikiečių prabangių automobilių gamintojas, veikiantis nuo 1902 metų. Nuo 1909-ųjų Cadillac yra General Motors korporacijos dalis. Pasaulyje yra daug aukštos klasės automobilių gamintojų – paminėti verta Rolls-Royce, Mercedes-Benz, Bentley, Maserati – bet būtent Cadillac amerikiečiams buvo prabangos etalonas. Nieko keisto, kad Cadillac istorijoje yra daug limuzinų.
70-oji Cadillac serija yra limuzinai, su pertraukomis gaminti nuo 1936 iki 1987 metų. Jie buvo surenkami rankomis, jais buvo vežiojami turtingiausi amerikiečiai, bankininkai, verslininkai, politikai. Prie to labai prisidėjo Fleetwood – kompanija, kuri gamino kėbulus ant Cadillac (anksčiau ir ant kitų) platformų. Tai vis tiek buvo serijinės gamybos automobiliai – juos buvo galima įsigyti Cadillac centruose, jie nebuvo tik modifikuoti standartiniai automobiliai. Cadillac kompanijos kataloge 1974 metais būtumėte radę štai tokį Fleetwood Seventy-Five:
Tai – ilgiausias 70-osios serijos limuzinas. Tiksliau, tai – ilgiausias lengvasis serijinės gamybos automobilis istorijoje. Jo ilgis – šiek tiek daugiau nei 6,4 metrai. Palyginimui, Mercedes-AMG G 63 6×6 pikapo ilgis – 5,88 m. Įdomu, kad Cadillac 70-osios serijos automobiliai su kiekviena karta ilgėjo, bet tas 6,4 metrų ilgio limuzinas gamintas tik porą metų – 1974-1976 m. – buvo ilgio viršūnė. Po jo kapotu burzgė 8,2 litrų V8 variklis, kuris turėjo pasistengti, kad išjudintų maždaug 2,8 tonų svorio limuziną. Priklausomai nuo konfigūracijos, viduje tilpo iki 9 žmonių.
6,4 metrai automobiliui yra daug. Po to 1977-1984 metais gamintas Cadillac Fleetwood Limousine jau yra tik 6,2 metrų ilgio, vėlesni nesiekia nė 6 metrų. Po šio milžino kapotu ne mažiau įspūdingų gabaritų 7,7 arba 8,2 litrų V8, per 3 laipsnių automatinę transmisiją sukantis tik galinius automobilio ratus. 164-175 kW galią turintis automobilis buvo lėtas, bet, svarbiausia, patogus.
Aišku, būta ir ilgesnių vienetinių ar ypatingai riboto leidimo automobilių. Tačiau serijinės gamybos jie nepasiekė. O štai Cadillac Fleetwood 75 jūs vis dar galėtumėte pamatyti JAV gatvėse, nors jų apskritai buvo tik keli šimtai.
Paminėti verta ir dar vieną automobilį – Checker Aerobus gali būti ir dar ilgesnis. Šis 1962-1977 metais gamintas amerikietiškas universalas buvo specialiai sukurtas lėktuvų keleiviams vežioti. Tiesa, buvo ir versijų, kurios legaliai važinėjo keliais. Trumpiausi Aerobus, dar vadinti Checker Convoy, yra šiek tiek trumpesni nei 6 metrų ilgio. Bet ilgiausi – net 6,85 metrų ilgio!
Keturios poros durelių atrodo įspūdingai, bet techniškai Checker Aerobus nėra lengvasis automobilis, nes jame susėda 12 žmonių. Trumpesnis Aerobus su šešiomis durelėmis talpina tik 9 žmones, bet yra trumpesnis už tą Cadillac.