Senesnių automobilių savininkai šį patarimą dalija dažnai ir noriai, ypač naujiems labai senų mašinų vairuotojams – užvedant variklį reikia nuspausti sankabos pedalą, net jei palikta laisva pavara. Tik kodėl šis patarimas skiriamas konkrečiai senų automobilių vairuotojams? Ir kodėl kai kurių ypatingai senų automobilių savininkai laikosi priešingos užvedimo sekos?

Ar žinote, kodėl kai kurie seni automobiliai turi tik vieną šoninį veidrodėlį? O kodėl modernus benzinas yra žalingas seniems automobiliams? Įsigiję seną limuziną pastebėsite, kad vietomis jo dažai bus nutrinti – kodėl taip nutinka būtent limuzinams?

Volvo Amazon

Kai kurie naujesni automobiliai su mechaninėmis pavarų dėžėmis reikalauja, kad prieš pasukdamas raktelį ar nuspausdamas užvedimo mygtuką vairuotojas nuspaustų sankabos pedalą. To reikia tam, kad užvedamas automobilis nešoktų pirmyn, jei netyčia būtų palikta įjungta pavara. Saugumo prasme, tai yra tiesiog geras įprotis, reikalauja to automobilis, ar ne.

Tačiau senų automobilių atveju tai yra susiję ne tik su saugumu. Nuspaudus sankabos pedalą, variklis atskiriamas nuo transmisijos, todėl palengvinamas starterio darbas, nes jam tereikia įsukti variklį. Tai, beje, yra tiesa net jei palikta laisva pavara, nes transmisijos velenas vis tiek sukasi, jei yra sujungtas su varikliu. Nuspaudus sankabos pedalą, transmisija atjungiama nuo variklio ir starteriui nereikia kovoti su veleno inercija ir šaltais pavarų dėžės tepalais. Jis patiria šiek tiek mažesnes apkrovas ir variklį gali užvesti šiek tiek lengviau.

Sena transmisija starterį apkrauna labiau, ypač jei yra gerokai padėvėta. Be to, senų automobilių atveju tausoti starterį ir visą užvedimo mechanizmą yra tiesiog protingas sprendimas, nes gauti atsarginių dalių gali būti sunku ir brangu. Galiausiai, jei automobilio akumuliatorius yra šiek tiek senstelėjęs ar mašina tiesiog ilgai stovėjo, sėkmingo užvedimo tikimybė bus didesnė, jei nuspausite sankabos pedalą.

1957-ųjų BMW 507 salonas. (Arnaud 25, Wikimedia (CC BY-SA 4.0)

Užvedus automobilį, sankabą galima atleisti. Tegul sukasi tas pavarų dėžės velenas ir atneša šiek tiek šilumos transmisijos tepalams. Kai kuriems automobiliams ta šiluma yra labai svarbi. Pavyzdžiui, Pagani Zonda vairuotojai sakydavo, kad automobiliui prieš kelionę nepadirbus bent 10 minučių įjungti antrą pavarą yra beveik neįmanoma – informacija, kurios jums tikriausiai niekada neprireiks.

Beje, Jay Leno, garsus automobilių kolekcionierius, komikas ir TV laidų vedėjas, kuris pats ne kartą yra minėjęs šiame straipsnyje pabrėžiamą patarimą, kai kuriuose savo automobiliuose turi palikęs priešingą raštelį – „užvedant sankabos nespausti“. Pavyzdžiui, toks patarimas matomas jo istoriniame Citroën Traction Avant (gamintas 1934-1956 metais), bet ir kiti panašaus senumo automobiliai gali turėti panašių techninių reikalavimų. Traction Avant turi mechaninę sankabą, o ne hidraulinę, kuri tapo standartu vėliau. Reikalas tas, kad tos sankabos atjungimo mechanizmas greitai susidėvi, jei sankabos pedalas laikomas nuspaustas ilgesnį laiką. Turint omenyje, kad senas automobilis gali neužsivesti iš karto, geriau pasirinkti laisvą bėgį ir prieš pasukant raktelį sankabą paleisti. Sukdamas transmisijos veleną starteris patirs kiek didesnes apkrovas, bet geriau rizikuoti juo, nei brangiu ir santykinai trapiu sankabos mechanizmu.

Citroën Traction Avant – inovatyviausias 1934 metų automobilis

Taigi, senesniuose automobiliuose įprastai rekomenduojama nuspausti sankabos pedalą prieš užvedimą, nes tai sumažina apkrovas starteriui, padeda silpnam akumuliatoriui ir užkerta kelią nepageidaujamam šuoliui pirmyn. Tačiau dar senesniuose automobiliuise, tokiuose kaip Citroën Traction Avant, ilgesnį laiką sankabos geriau nelaikyti, nes tai gali paskubinti kai kurių mechanizmo dalių (konkrečiai, sankabos atjungimo guolio) susidėvėjimą.

Ankstesnis straipsnisAr visi šiuolaikiniai tankai yra dyzeliniai?
Kitas straipsnisKodėl F1 komandos grando ir valo panaudotas padangas?

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia