Šį dizaino elementą turi daugybė modernių automobilių iš pačių įvairiausių markių – kapotas staiga nutrūksta nepasiekęs automobilio priekio ir vizualiai yra tęsiamas tos pačios spalvos bamperio dalimi. Jaguar ar Mazda, Lexus ar Subaru – šį keistą dizaino elementą turi daugybė šiuolaikinių automobilių. Ir jis atrodo nekaip.

2025-ųjų Mazda CX-5 (Gamintojo nuotrauka)

Automobilių dizainas kartais būna net labai keistas – Pontiac Aztek yra neblogas to pavyzdys. Kai kurie sprendimai yra sunkiai suprantami – na kam sportiniai automobiliai turi mažytes galines sėdynes? O kodėl daug automobilių neturi centrinio porankio vairuotojo alkūnei?

Ta horizontali linija tarp kapoto ir bamperio, dalijanti tos pačios spalvos dalis, atrodo mažų mažiausiai nereikalinga. Ir ji nėra reikalinga – tai patvirtina pats faktas, kad ją turi ne visi automobiliai. Jaguar F-Pace visureigis yra geras pavyzdys, nes iki 2020-ųjų atnaujinimo ta linija egzistavo, o vėliau buvo panaikinta. Ji buvo pašalinta išskirtinai dėl estetinių priežasčių, siekiant automobiliui suteikti sklandesnį, švaresnį dizainą.

Jaguar F-Pace prieš atnaujinimą ir po jo – atkreipkite dėmesį į priekinę kapoto briauną (Gamintojo nuotraukos)

Jaguar inžinieriams teko keisti kapoto užrakto vietą, suprojektuoti daug didesnį ir brangesnį variklio gaubtą, bet buvo nuspręsta, kad pokytis yra vertas pastangų. Nors tą liniją turėjo ir kiti Jaguar modeliai, įskaitant ir gražųjį F-Type.

Jaguar, žinoma, čia tik pavyzdys. Tą liniją tarp kapoto ir bamperio turi daugybė kitų automobilių. Bet ne visi. O tai tarsi įrodo, kad ji nėra susijusi su pėsčiųjų saugumu ar kokiais privalomais saugumo bruožais.

Pagrindinė priežastis, kodėl gamintojai renkasi pastumti priekinę kapoto briauną arčiau priekinio stiklo ir toliau nuo automobilio nosies, – siekis apsaugoti kapotą avarijos metu. Variklio gaubtas yra pakankamai brangi didelė metalinė detalė, o bamperis – daug pigesnė plastikinė. Be to, plastikas turi daugiau šansų efektyviai amortizuoti silpną smūgį, patirtą, pavyzdžiui, neatsargiai statant automobilį. Kapotas greičiau deformuojasi, o įlinkimą briaunoje pakankamai sunku pataisyti. Jaguar aiškino, kad kai kuriose šalyse apdrausti automobilį, kuris neturi metalinių kėbulo dalių pačiame priekyje, yra tiesiog pigiau.

Net ir gražuolio Jaguar F-Type kapotą ir bamperį skiria ta linija

Apskritai, mažesnės metalinės dalys yra pigesnės. Ir vairuotojams, kuriems gali tekti keisti kapotą, ir gamintojams. Kaina yra susijusi ne tiek su medžiagomis (iš tikrųjų, metalas yra santykinai pigus), kiek su štampavimo formomis, sunkesnių detalių montavimu.

Teoriškai, bamperiu pridengta priekinė kapoto briauna patiria ir mažesnį oro spaudimą. Tiksliau, yra mažesnė tikimybė, kad taip paslėptą kapotą atplėš vėjas. Bet tai tikrai nėra esminis dalykas, apie kurį galvoja automobilių kūrėjai, brėždami tą keistą liniją. Jie tiesiog nori, kad smulkių avarijų metu nukentėtų tik bamperis, o ne bamperis ir kapotas.

Ankstesnis straipsnisKodėl kai kurie seni sportiniai automobiliai turi dvigubus amortizatorius?

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia