Pigių skrydžių oro linijos turi keistą reputaciją. Viena vertus, jos svariai prisideda prie turizmo skatinimo, dažnai skraido į tuos oro uostus, kuriuos kitos oro linijos yra pamiršusios ir tiesiog yra prieinamas būdas keliauti. Tačiau tuo pačiu žmonės kartais su garsiai neišreikštu nerimu klausia, kaip lėktuvų bilietai gali būti tokie pigūs – gal jie keliauja labai senais lėktuvais?

Ar žinote, kodėl lėktuvai kartais tyčia tupdomi grubiai? O kaip greitai jie bėgėjasi? O kiek degalų jie sunaudoja?

Įdomus faktas, kurio galbūt nežinojote – pigių skrydžių oro linijų lėktuvų parkai įprastai yra naujesni. Planespotters.net duomenimis, vidutinis Ryanair lėktuvo amžius šio straipsnio rašymo metu siekia apie 10,5 metus. Ir artimiausiu metu jis turėtų sumažėti. Wizzair lėktuvai vidutiniškai yra 6,6 metų amžiaus. Tuo tarpu vidutinis Lufthansa lėktuvas yra beveik 15 metų senumo, British Airways orlaiviai yra vidutinio 14,2 metų amžiaus, o Japan Airlines – 12,2 metų. Ši taisyklė turi išimčių, bet įprastai pigių skrydžių oro linijos turi jaunesnių lėktuvų parkus.

Į Ryanair oro linijų Boeing 737 laipinami keleiviai.

Aišku, kas nors paklaus, ar jie tinkamai prižiūrimi. Ir atsakymas čia paprastas – taip, be jokios abejonės. Lėktuvai privalomai prižiūrimi pagal gamintojų numatytas normas ir tarptautinių aviaciją reglamentuojančių institucijų taisykles. Kitaip būti tiesiog negali. Oro linijos, kurių lėktuvų techninė būklė kelia įtarimų, mūsų kraštuose neskraido ir tiems draudimams nereikia tiesioginės apžiūros – dokumentai patvirtina, kurie būtini techninės priežiūros darbai buvo atlikti, o kurie – ne. Ir tai nėra tušti saugumo pažadai – Europos juodajame sąraše jau yra daugybė oro linijų. Be to, pats faktas, kad pigių skrydžių bendrovės naudoja naujesnius lėktuvus, turėtų nuraminti tuos, kurie baiminasi dėl jų būklės. Trupiniai tarp sėdynių primena tik tai, kad šie lėktuvai skraido nuolat, šokinėdami tarp skirtingų miestų, ir tarp tų skrydžių yra labai mažai laiko susitvarkyti – su technine būkle tai neturi nieko bendro.

Žmonės labai keistai supranta ekonomiškų oro linijų veikimą. Iš tikrųjų, būtent siekis taupyti verčia šias bendroves naudoti kiek įmanoma naujesnius, patikimesnius lėktuvus. Naujesni orlaiviai naudoja mažiau degalų, rečiau genda, kartais turi ilgesnius aptarnavimo intervalus. Be to, pigių skrydžių bendrovės įprastai turi labai homogeniškus lėktuvų parkus – naudoja vieno ar dviejų skirtingų modelių lėktuvus. Tai palengvina įgulų paruošimą ir techninį aptarnavimą. Galiausiai, pigių skrydžių oro linijos labai daug sutaupo iš karto pirkdamos labai daug naujų lėktuvų. Didesni užsakymai padeda išsiderėti geresnes kainas. Pavyzdžiui, 2023-iųjų kovą Ryanair patvirtino 300 Boeing 737 MAX 10 užsakymą (150+150).

Taigi, tai, kad pigių oro linijų lėktuvai yra senesni ar techniškai ne tokie tvarkingi, yra absoliutus mitas. Jie yra jaunesni ir prižiūrimi laikantis būtinų reikalavimų. Ir tai patvirtina paprasta statistika – pigių skrydžių oro linijos turi kone tobulas saugių skrydžių istorijas. Nei Wizzair, nei Ryanair istorijoje nėra mirtimis pasibaigusių avarijų.

Ankstesnis straipsnisKas nutinka su naujais taip ir neparduotais automobiliais?
Kitas straipsnisKodėl posūkių rankenėlė keičiama mygtukais ant vairo?

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia