Alfa Romeo yra viena iš ryškiausią charakterį turinčių automobilių markių. Būtų sunku rasti kitą automobilių gamintoją, kurio istorijoje būtų tiek daug iki skausmo gražių modelių. Tie, kurie vairuoja Alfa Romeo, žino šį tą, kas kitiems visada liks paslaptimi. Ir dauguma tų, kurie savo Alfa Romeo pardavė, jo ilgisi, net jei anksčiau keikė amžinus gedimus.

Alfa Romeo turi kelis pasikartojančius dizaino bruožus. Pagrindinis jų, žinoma, yra trikampio formos grotelės. Tiesa, kai kompanija buvo įkurta 1910 metais, tokiomis grotelėmis savo modelių jie dar nepuošė. Pirmasis Alfa Romeo modelis, gavęs garsiasias trefoil groteles, buvo 1947-ųjų 6C 2500 Freccia d’Oro.
Kalbant apie atpažįstamas groteles, ar žinote, kada ir kodėl BMW pradėjo naudoti tas dvigubas groteles? O kodėl pirmojo Jeep grotelės buvo šiek tiek kitokios nei vėlesnių modelių? Kartais grotelės saugo ne tik radiatorius – kodėl Peugeot 402 žibintai yra paslėpti už grotelių?

Tas įsimintinas trikampis tapo viena iš priežasčių, kodėl Alfa Romeo sugalvojo valstybinius numerius paslinkti į kairę. Kai trefoil grotelės yra didelės, vietos po jomis yra nedaug. Ypač laikais, kai priekinis automobilio paviršius buvo kiek įmanoma labiau sumažinamas.
Montuoti stačiakampę numerių plokštelę tiesiai ant grotelių irgi nėra geras sprendimas, nes vizualiai būtų sudarkoma jų forma – grotelės prarastų savo trikampiškumą ir taptų trapecija. Kita vertus, Alfa Romeo tai daro ir tiesiog norėdama išsiskirti.

Pirmasis Alfa Romeo modelis su šone sumontuotais valstybiniais numeriais buvo 1955-ųjų Giulietta Spider. Tiesa, šis sprendimas tada netapo standartiniu ir Alfa Romeo vėliau dažnai valstybinius numerius montuodavo centre, po santykinai mažu grotelių trikampiu. 20-ojo amžiaus pabaigoje pasirodę Alfa Romeo 156 ir 166 vėl įgijo dideles trikampes groteles, kurios nustūmė numerių ženklus į šoną. Nuo tada tai buvo standartinis Alfa Romeo dizaino kalbos elementas.
Didelės grotelės ir išskirtinumo paieškos yra pagrindinės priežastys, kodėl Alfa Romeo numerius pastūmė į kairę. Bet šis sprendimas turėjo ir įdomų poveikį dizainui. Šone sumontuoti numeriai sulaužo simetriją, tačiau kartu ir savotiškai pranyksta, nes visą dėmesį sugeria centrinės priekinio paviršiaus detalės ir tradiciškai išraiškingi Alfa Romeo žibintai.

Išskirtiniai dizaino bruožai, žinoma, yra gerai. Tačiau 2024 metais gatves pasiekęs Alfa Romeo Junior jau turi centre sumontuotus numerius. Ir taip bus žymimi ir kiti nauji Alfa Romeo modeliai.
Šone sumontuoti numeriai yra sunkiai suderinami su šiuolaikiniais europietiškai reikalavimais pėsčiųjų saugumui. Tie reikalavimai mėgsta simetriją – nesvarbu, kuriuo kampu partrenktumėte pėstįjį, automobilio bamperis turi reaguoti taip pat. Taigi, geriausia vieta numeriams yra centre. Alfa Romeo tam labai nesipreišino, nes tai nėra kažkoks naujas sprendimas. Jei peržiūrėtumėte visą markės istoriją, dauguma modelių turėjo viduryje sumontuotus numerius.

Žmonės spėlioja, kad tai galėjo būti susiję su tuo, kad kairėje sumontuotus priekinius numerius sunkiau nuskaito automatinės sistemos. Tačiau daugelis Alfa Romeo vairuotojų teigia, kad jokių su tuo susijusių problemų nepatyrė. Numerius kairėje Alfa Romeo montavo ir šalyse, kur eismas vyksta kairiaja kelio puse.



