Įgūdžiai vairuotojui yra labai svarbūs, tačiau jie ateina su patirtimi. Niekas negimė mokėdamas tobulai vairuoti automobilį ir išmanydamas visas eismo taisykles. Tačiau tapti geresniu vairuotoju nėra taip jau sunku. Štai 7 patarimai, kaip būti geresniu vairuotoju jau šiandien ir jie labai aktualūs visų amžiaus grupių vairuotojams, nepriklausomai nuo jų patirties.
Šie patarimai buvo skelbti 2019-ųjų išvakarėse Nodum.lt Facebook puslapyje. Tam, kad jie būtų pasiekiami visiems ir akiratyje išliktų ilgesnį laiką, publikuojame juos čia. Kviečiame dalintis jais su visais, ypač tais, kurie daro vieną iš paminėtų klaidų.
Garsinį signalą naudokite kiek įmanoma rečiau. Garsinį signalą naudokite tik tuomet, kai tai padės išvengti avarinės situacijos arba privalote atkreipti kitų vairuotojų dėmesį. Tai nėra geras būdas pamokyti kitus vairuotojus – niekada nesignalizuokite iš pykčio ir niekada nesignalizuokite ilgiau nei to reikia. Kas nors aikštelėje manevruodamas atbulas pavojingai artėja prie jūsų? Perspėkite jį garsiniu signalu. Kažkas kelyje juda lėčiau nei jums norėtųsi? Ramiai apvažiuokite ir pamirškite.
Greitkelyje prisiviję antra juosta maksimaliu leistinu greičiu važiuojantį automobilį, niekada nemirksėkite šviesomis ir laikykitės saugaus atstumo. 99 % atvejų tas vairuotojas jus mato ir pasitrauks, kai baigs apvažiuoti pirma juosta judančius automobilius. Tai jūs jį pavijote važiuodamas greičiau nei leistina, o ne jis važiuoja per lėtai. Jei viršydami greitį tikitės, kad maksimaliu leistinu greičiu važiuojantys automobiliai bet kokia kaina trauksis jums iš kelio net kai jie patys apvažiuoja lėtesnius automobilius, elgiatės neadekvačiai. Prisiminkite – jis jus mato ir pasitrauks, kai pirmoje juostoje bus vietos. O jei vis tiek norite privažiuoti pavojingai arti ir pamirksėti šviesomis, geriau jau apskritai niekada nevairuokite. Taip pat niekada greitkelyje neapvažinėkite automobilių iš dešinės.
Nevažiuokite antra greitkelio juosta, jei pirmoji yra laisva. Jei antra juosta važiuojate mažesniu greičiu nei maksimalus leistinas, turėkite omenyje, kad reikės trauktis iš kelio greitesniems vairuotojams – pirma juosta yra jūsų draugas.
Tvarkingai parkuokite automobilį. Jei taisyklingai automobilį priparkuojate iš devyniolikto karto, jūs vis tiek esate geresnis vairuotojas už tą, kuris prisiparkuoja ant linijos ir išeina apsipirkti. Pasitaisyti nėra gėda – gėda automobilį palikti netvarkingai. Jei tik išlipęs pastebėjote, kad stovite kreivai, per arti vienos linijos ar nepakankamai giliai įvažiavęs į stovėjimo vietą – sugrįžkite prie vairo ir pasitaisykite. Geras vairuotojas niekada automobilio nepaliks pastatyto netvarkingai. Taip pat perspėkite savo automobilio keleivius (ypač vaikus ir vyresnius žmones), kad atsargiau darytų dureles ir nepaliestų šalia stovinčios mašinos.
Praleisdami pėsčiuosius prieš pajudėdami privalote palaukti, kol jie bus visiškai palikę jūsų eismo juostą. Lėtas slinkimas link jų nieko nepaskubins. Tuo pačiu nepamirškite, kad turite praleisti pėsčiuosius ir kirsdami šaligatvį (pavyzdžiui, išvažiuodami iš namo kiemo).
Venkite stovėjimo sankryžose. Jei negalite kirsti sankryžos dėl kitoje pusėje susidariusios spūsties, jūs negalite ir įvažiuoti į tą sankryžą. Stovėdami sankryžos viduryje būsite dėmesio centre kaip labai prastas vairuotojas ir kliūtis kitų žmonių gyvenimuose. Taip pat, jei prie šviesoforo rikiuojasi eilė, pasistenkite neužblokuoti įvažiavimo į kiemus ar aikšteles – tai smulkmena, bet kartais ir tai padeda kovoti su kamščiais.
Gerbkite kitus ir būkite protingesnis. Keliuose yra daug pradedančiųjų vairuotojų, todėl palikite jiems erdvės, neskubinkite ir būkite pakantus. Pagal galimybes praleiskite automobilius riedančius iš šalutinio kelio ar greitėjimo juostos. Visada tvarkingai rodykite posūkių signalus, sustokite nepravažiavę STOP juostos, palikite daugiau erdvės sunkvežimiams ir autobusams. Laikykitės dosniai saugaus atstumo apvažiuodami dviratininkus, visada sulėtinkite prieš kirsdami balas. Galiausiai, niekas nelaiko jūsų kietu, galėdami iš toli girdėti jūsų žemų dažnių garsiakalbį ar su keturių cilindrų varikliu sujungtą savadarbį plerpiantį išmetimą. Niekas.
Net jei esate nepatyręs ir jūsų įgūdžiai dar nėra išlavinti, bet laikotės šių eismo kultūros normų, galite save laikyti geru vairuotoju. Kita vertus, jei negerbiate kitų eismo dalyvių ir manote, kad visi jie yra žiopliai, o jūs esate svarbesnis ir geresnis už visus, net tobuli automobilio valdymo įgūdžiai jūsų neišgelbės. Bet niekada nevėlu keistis. Tam tereikia jūsų sprendimo ir kantrybės – geresniu vairuotoju galite tapti jau dabar, šia akimirką skaitydami šį straipsnį. Jei šiandien įleisite laukiantį automobilį, galbūt rytoj kas nors įleis jus.
Taip pat skaitykite:
Didelę ankstyvojo automobilizmo problemą buvo norima išspręsti diskus barstančiu mechanizmu;
Ar važiavimas paskui sunkvežimį ar autobusą tikrai padeda sutaupyti degalų?
Sunkiausiai valdomas automobilis istorijoje – keistuolis triratis cepelinas;
Vienoje valstybėje važinėjama kairiąja kelio puse, kitoje – dešiniąja – kaip atrodo siena tarp jų?
Kodėl dalis pasaulio važinėja dešiniąja kelio puse, o dalis – kairiąja?
Kurios spalvos automobiliai dažniau patenka į avarijas? O kuriuos labiau mėgsta vagys?