1983 metais į rinką žengė jis – legendinis visureigis ir ūkininkų džiaugsmas Land Rover Defender. Tiesioginis pirmųjų Land Rover visureigių palikuonis buvo grubus, bet tvirtas visureigis, kuriam bekelėje tuomet beveik nebuvo lygių. Šiuos automobilius ypač pamėgo ūkininkai, tačiau sutikti Defender mieste irgi nebuvo retas įvykis. Dabar, praėjus 36 metams po pirmojo Defendes atėjimo, į rinką žengia visiškai naujas Defender. Modernus dizainas džiugina akį, tačiau kam reikalingas tas keistas plastikinis kvadratas ant naujojo Defender šono?

Kalbėti apie Defender istoriją galima labai ilgai – apie šį visureigį parašyta ne viena knyga. Tai – tikra automobilinį britų legenda, kurią būtų galima priparkuoti toje pačioje kategorijoje su Jeep Wrangler ir Mercedes-Benz G-Klass. Tačiau kol pastarieji du modeliai vis modernėjo ir, bent jau Mercedes atveju, prabangėjo, Defender keitėsi mažai. Dėl to naujasis modelis ištikimiausiems markės gerbėjams sukelia dvejopus jausmus. Viena vertus, jis yra prabangesnis, modernesnis ir, sakykime, madingesnis. Tačiau kita vertus, dabar jis labiau primena šiuolaikinį miesto visureigį, o ne šiurkštų nuotykių ieškotoją. Galbūt jis per toli atitrūko nuo savo pirmtako?

Land Rover bent jau nepamiršo savo šaknų. Defender yra sukurtas bekelei – aukšta važiuoklė, nuolatinė keturių varomų ratų sistema, kuriai nuo šiol padeda galybė elektroninių technologijų, blokuojami diferencialai ir žemas svorio centras tiesiog kviečia sukto tolyn nuo asfaltuotų kelių. Defender turi kelias kameras, kurios padės ir važiuojant bekelėje – ekrane bus galima tiksliai matyti, kur yra automobilio ratai ir kokios kliūtys yra jų kelyje. Land Rover tikisi, kad šį automobilį pamėgs nuotykių ieškotojai, todėl labai daug dėmesio skirta patvarumui. Naujasis Defender turi automatinę transmisiją, gali važiuoti per 90 cm gilumo vandenį, o ant stogo galima tvirtinti net 168 kg svorio krovinius.

Land Rover Defender 110 nuotykiui pasiruošęs – gamintojas iš karto siūlys ir gausybę priedų, tokių kaip stogo bagažinės, palapinės, gervės ir taip toliau. (Gamintojo nuotrauka)

Žinoma, kadangi šis automobilis yra sukurtas ilgoms kelionėms, Land Rover negalėjo pamiršti ir ergonomikos. Per visą priekinę Defender panelę driekiasi metalinė sija, kuri yra automobilio konstrukcijos dalis – tai nėra kažkoks dizaino elementas, už kurio nebūtų galima įsikibti. Pagal visas savo tradicijas, Land Rover iš karto pristatė dvi Defender versijas – keturdurį 110, kuris gali talpinti ir 7 žmones, ir dvidurį 90. Tos sėdynės yra patogios, šildomos ir reguliuojamos, kai tuo tarpu senasis Defender vairuotoją verčia sėdėti pavojingai arti neproporcingai didelio vairo.

Naujojo Defender priekyje galima susodinti ir tris žmones, o nulenkus vidurinės sėdynės atlošą galima pasinaudoti pora puodelių laikiklių. (Gamintojo nuotrauka)

Kalbant apie sėdynes – priekyje bus galima susodinti net tris žmones, jei pirkėjas nuspręs sumokėti už papildomą sėdynę viduryje. Įdomu ir tai, kad didesnis Defender 110 gali būti septynvietis, bet negali būti aštuonvietis. Tai yra, jei pirkėjas nuspręs, kad nori trečiosios sėdynių eilės, jis negalės užsakyti tos vidurinės sėdynės priekyje.

Naujasis Defender neprimena senojo, bet vis tiek yra kietas – priekiniame bamperyje galima paslėpti gervę, o ant stogo galima užkrauti net 168 kg. (Gamintojo nuotrauka)

Land Rover žino, kad naujasis Defender tikriausiai keliaus į ne vieną nuotykį, todėl iš karto siūlo ir gausybę papildomos įrangos – gervę, stogo palapinę, įvairias daiktadėžes ir taip toliau. Defender 110 standartiškai atkeliaus su pneumatine važiuokle, kuri automatiškai prisitaikys prie paviršiaus savybių, o Defender 90 pirkėjai ją galės pasirinkti kaip papildomą įrangą. Iš tikrųjų, naujas Defender nuo senojo nutolo dar toliau nei matosi iš pirmo žvilgsnio, bet to ir reikėjo tikėtis – senukas Defender nebeatitinka šių laikų standartų.

Senąjį Defender labai mėgo ūkininkai, šis labiau skirtas bekelės entuziastams ir keliautojams. (Gamintojo nuotrauka)

Senasis Defender, kuris beveik nesikeisdamas buvo gaminamas nuo 1983 iki 2016 metų, pasižymėjo rėmine konstrukcija. Naujasis atskiro rėmo jau neturi. Dar daugiau – nors pirmiausia į rinką ateina dyzelinės versijos, po jų seks ir hibridinis variantas. Ir akivaizdu, kad naujasis Defender nemažai daliai pirkėjų taps tik mados aksesuaru, nes juk šiandien dauguma visureigių gyvena miestuose. Land Rover tai supranta, todėl siūlys ir specialiai miestiečiams skirtą Defender versiją. Senasis Defender apskritai nemėgo kelių, o naujuoju bus galima patogiai keliauti ir tarp miestų.

Naujasis Defender turi pneumatinę važiuoklę, kuri prisitaiko prie kelio sąlygų. (Gamintojo nuotrauka)

Ištikimiausi Defender gerbėjai suskubo kritikuoti naujoko išvaizdos. Jis atrodo kaip prabangus automobilis, o ne nuotykių ištroškęs ir susipurvinti nebijantis visureigis. Tačiau Land Rover Defender turi ir nemažai gražių komponentų – tekstūruoto metalo plokštelės ant kapoto, ne visai apvalios ratų arkos, plastiku dengti slenksčiai ir durelių apačios, papildomi langai stogo kampuose ir tas visai plokščias galas atrodo išties rimtai. Net ir atsarginis ratas yra pritvirtintas prie bagažinės durų, kaip ir priklauso tikriems visureigiams.

Atsarginis Defender ratas tvirtinamas ten, kur ir pridera – išorėje. (Gamintojo nuotrauka)

Defender 90 žurnalistams buvo pristatytas su baltais plieniniais ratlankiais, kurie jam puikiai tinka. Ypač komercinei versijai, kuri neturės galinių sėdynių ir langų, nes bus skirta kroviniams. Land Rover tikisi, kad Defender pasitarnaus ir paieškų bei gelbėjimo tarnyboms.

Komercinė Land Rover Defender 90 versija – plieniniai ratai šiam automobiliui tinka. (Alexander Migl, Wikimedia(CC BY-SA 4.0)

Tačiau viena detalė užkliuvo daugeliui naująjį Defender apžiūrėjusių žmonių. Defender 90 gali pasipuošti plūduriuojančiu statramsčiu – kvadratiniu plastikiniu lopu ant šoninio automobilio stiklo. Land Rover teigia, kad tai – išskirtinis šio automobilio bruožas, leidžiantis viduje toje vietoje pasidėti dar kelis daiktus. Vizualiai jis ilgą galinį šoninį stiklą padalina į dvi dalis – vieną labai siaurą priekyje ir šiek tiek platesnė gale.

Plūduriuojantis statramstis – išskirtinis dizaino elementas ar nesąmonė? (Gamintojo nuotrauka)

Taip, kaip jau tikriausiai spėjote pagalvoti, tas keistas lopas riboja matomumą. Net sunku įsivaizduoti, kaip turėtų būti nejauku sėdėti už šio nereikalingo lopo. Ir taip, pirkėjui pageidaujant, Land Rover gali jo ir nesumontuoti – tuomet šoniniai stiklai atrodo švaresni. Ir ne, tai nėra konstrukcinė detalė – plūduriuojantis statramstis nėra statramstis.

Tas papildomas plastikinis kvadratas nėra konstrukcijos dalis – pirkėjui pageidaujant, gamintojas gali jo ir nesumontuoti. (Gamintojo nuotrauka)

Panašia apdaila pasižymi ir trečiasis keturdurio Defender 110 statramstis, tačiau tai yra tikras konstrukcinis komponentas. Tuo tarpu Defender 90 jo gali ir neturėti. Žinoma, Land Rover teigia, kad tas keistas plastikinis lopas pagyvina visureigio išvaizdą ir yra patvaresnis nei stiklas – to gali prireikti, jei šone bus montuojamos kopetėlės ar kokia daiktadėžė.

Defender 110 turi panašią statramsčio apdailą, tačiau už jos iš tikrųjų yra tikras statramstis. (Gamintojo nuotrauka)

Turbūt nereikia nei sakyti, kad be to plūduriuojančio statramsčio Defender 90 atrodo gražiau. Be jo ir salone šviesiau, ir matomumas geresnis.

Be to keisto plastikinio lopo Defender 90 atrodo gražiau. (Alexander Migl, Wikimedia(CC BY-SA 4.0)

Neskaitant to keisto lopo, naujasis Defender atrodo neblogai. Land Rover pademonstravo, kad puikiai supranta savo klientus. Visureigių mėgėjai dažnai yra tikri nuotykių ieškotojai ir automobilių entuziastai. Jiems patinka modifikuoti savo mašinas, o Land Rover iš karto siūlo daugybę priedų. Tiesa, senųjų Defender entuziastai teigia, kad šis atrodo per švelnus. Galbūt jam reikėjo naujo vardo? Juk su senuoju modeliu naujasis Defender neturi nieko bendro.

Taip pat skaitykite:

Didžiausias Toyota visureigis, apie kurį nesate girdėję – koks yra Mega Cruiser?

Alfa Romeo Montreal nešiojo keisčiausius atidaromus priekinių žibintų gaubtus;

Ką bendro turi kibiras ir Citroën Méhari visureigis?

Kodėl seni Bentley automobiliai beveik neturi slenksčių?

Kodėl Citroën DS vairas turėjo tik vieną stipiną?

Ferrari 308 GTB Vetroresina numerio apšvietimas yra sumontuotas nuimame variklio dangtyje, bet jokių laidų ten nėra;

Pirmojo Lamborghini Countach karta turėjo periskopą.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia