Yra daugybė šiuolaikinių automobilių madų, kurios erzina. Pavyzdžiui, netikri išmetimo vamzdžiai, netikros ventiliacijos grotelės, jokių funkcijų neatliekantys aerodinaminiai elementai, per garsiakalbius pumpuojamas variklio garsas ir taip toliau. Tačiau vienas iš jų erzina labiau nei kiti – nepatogūs ekranai automobilių salonuose. Štai 5 priežastys, kodėl ekranas automobiliui nėra reikalingas.

Dabar gamintojai stengiasi į savo automobilius sumontuoti kiek įmanoma didesnius ekranus. Ir jie iš tikrųjų yra vis patogesni. Tiesą sakant, Tesla automobiliuose montuojami dideli ir labai funkcionalūs ekranai sulaukia beveik tiek pat pagyrų kaip ir elektrinės tų automobilių širdys. Šiame straipsnyje nebandysime paneigti ekranų naudos – taip, jie turi savo vietą. Tačiau pateiksime keletą argumentų, kodėl ekranai kasdieniškuose pigesniuose ir vidutinės klasės automobiliuose yra tiesiog nereikalingi.

Išmanios multimedijos sistemos greitai sensta

Dabar žiūrite į naujo Mercedes-Benz saloną ir tie dideli ekranai atrodo išties patraukliai. Tačiau kaip manote, kaip jie atrodys po 10 metų? Ne, ekranai taip greitai nesusidėvi. Tiesiog tokios technologijos sensta morališkai – naujų įrenginių fone jos atrodo tiesiog nepakenčiamai prastai.

Pavyzdžiui, paimkite į rankas 10 metų senumo telefoną. Jei esate įpratę prie šiuolaikinio išmaniojo telefono, tas senas įrenginys jums bus labai nepatogus, nors kadaise ir buvo priimtinas. Štai, pažvelkite į 1998-2005 metais gaminto Mercedes-Benz S Class saloną:

1998-2005 metais gaminto Mercedes-Benz S Class salonas. (Gamintojo nuotrauka)

Kadaise tai buvo labai modernus automobilis, o dabar tas mažas ekranas atrodo tiesiog nepakenčiamai. Ir, jei esate įpratę prie šiuolaikinių multimedijų greičio ir funkcionalumo, jis tikrai nėra patogus. Technologijos dabar tobulėja žymiai greičiau. Taip, kaip dabar žiūrite į tą seną S klasės saloną, kada nors žiūrėsite į dabartinius automobilius.

Žinau, ką sakysite – niekam nerūpi seni automobiliai. Tačiau net jei pirksite naują automobilį, jo multimedijos sistema vos per kelerius metus stipriai atsilikinės nuo planšetinio kompiuterio, kuriuo žaidžia jūsų vaikai.

Tie ekranai kainuoja

Kažin, ar tam reikia platesnio paaiškinimo. Kaip minėta straipsnio pradžioje, ekranai turi savo vietą. Tačiau kam jie reikalingi pigesniuose automobiliuose? Gamintojai stengiasi pasiūlyti patrauklios kainos automobilius, tačiau vis tiek siūlo ekranus, už kuriuos, žinoma, sumoka pirkėjas. O kas nors vėliau sumokės už jų pakeitimą ar remontą.

2020-ųjų Mercedes-Benz E Class salonas. (Gamintojo nuotrauka)

Kadaise automobiliuose buvo montuojamos lengvai pakeičiamos magnetolos. Jas buvo galima keisti kuo tik nori – į standartinio dydžio plyšį tilpo bet koks kitas radijo imtuvas. Taigi, kasetinius grotuvus keitė diskiniai, o juos – skaitmeniniai. Tuo tarpu modernios multimedijos sistemos taip lengvai nėra keičiamos. Nors sprendimai jau egzistuoja, jie yra brangūs arba prasti.

Blaškantys ir trukdantys ekranai

Dabar gamintojai stengiasi kiek įmanoma daugiau funkcijų sudėti į liečiamus multimedijos ekranus. Taip salone sumažėja mygtukų skaičius ir jo dizainas tampa švaresniu. Puiku, tiesa?

Galbūt, tačiau nesant fizinių mygtukų tenka ekrane ieškoti norimų funkcijų. Tai padaryti vairuojant yra gana sudėtinga ar net pavojinga, nes nežiūrėdamas tikrai nieko tame ekrane nesurasi. Jau nekalbant apie tai, kad sugedus tokiam daugiafunkciniam ekranui kai kurios paprastos funkcijos taps nepasiekiamos.

Mercedes-Benz Actros salone jau yra visi keturi dideli ekranai. (Gamintojo nuotrauka)

Sunkvežimių vairuotojai, kurie prie vairo praleidžia valandų valandas, beje, ekranų dažnai nemėgsta dėl jų skleidžiamos šviesos. Šiuolaikinio sunkvežimio salone gali būti ir visi keturi ekranai – du pakeitę veidrodėlius, centrinis multimedijos ir skaitmeninis prietaisų skydelis.

Erzinantys sistemų skirtumai

Volvo nusprendė savo multimedijos sistemoms naudoti Google Android operacinę sistemą, nes ji jau yra pažįstama daugeliui žmonių – ji naudojama daugelyje išmaniųjų telefonų ir planšetinių kompiuterių. Tuo tarpu kiti gamintojai naudoja savos kūrybos operacines sistemas. Tai reiškia, kad įsėdę į naują automobilį turite susipažinti su multimedijos funkcijomis, skirtingais meniu, santrumpomis ir simboliais.

Volvo XC40 Recharge jau naudoja Google Android operacinę sistemą. (Gamintojo nuotrauka)

Ar nebūtų geriau, jei egzistuotų vieninga operacinė sistema, kuri būtų patogi ir skirtingi gamintojai siūlytų tik skirtingas jos versijas? Galbūt, bet to tikrai nesulauksime.

Nuviliančios funkcijos

Kai automobilių žurnalistai bando naujas mašinas, jie tikrai atkreipia dėmesį ir į multimedijos sistemą. Ar pastebėjote, kaip jie vertina įprastas GPS navigacijos sistemas? Dažnai jos turi trūkumų. Tai gali būti sunkiai įvedamas adresas, netiksli eismo situacijos informacija, lėtas veikimas, nepažymėtos degalinės ar kitos įstaigos. Negana to, šios sistemos atnaujinamos itin retai ir su laiku tampa vis prastesnėmis.

Kaip ateityje reikės šiuos ekranus atnaujinti ar pakeisti? (Range Rover nuotrauka)

Jūsų išmanusis telefonas turi geresnę GPS navigaciją nei daugelis naujų automobilių. Be to, galite rinktis tarp didelės gausos GPS programėlių. Telefoną galima sujungti su automobilio multimedija (ypač jei automobilio sistema palaiko Android Auto ar Apple Carplay), tačiau tai – papildomas žingsnis, kuriuo niekas nesimėgauja. Be to, kai kurie gamintojai dar visai neseniai Android Auto ar Apple Carplay prieigą laikė mokama papildoma įranga.

Ir tai – tik vienas pavyzdys. Jūsų telefonas tikriausiai turi geresnės rezoliucijos ir ryškesnį ekraną, galingesnį procesorių ir, be jokios abejonės, platesnį programėlių pasirinkimą.

Sprendimas jau egzistuoja

Datsun (Nissan pigesnių automobilių markė) bei Volkswagen UP! neturi ekranų – juos šiuose automobiliuose atstoja vairuotojų išmanieji telefonai. Šie automobiliai yra paruošti išmaniųjų telefonų integracijai, todėl įrenginio prijungimas yra greita ir paprasta procedūra. Prijungto išmaniojo telefono ekrane galima surasti pagrindines automobilio funkcijas, o ir laisvų rankų įranga veikia tiesiog puikiai.  Ir ar tai nėra tobula sistema? Ji išsprendžia visas čia išvardintas problemas.

Volkswagen e-up! salonas – tas ekranas yra vairuotojo telefonas. (Gamintojo nuotrauka)

Telefonai irgi sensta, bet mes juos keičiame dažniau nei automobilius. Taigi, kukliame UP! automobilyje nebus seno ir nepakenčiamai lėto ekrano.

Paprastas telefono laikiklis ir programėlė (Volkswagen ir Datsun siūlo specializuotas nemokamas programėles) kainuoja pigiau nei didelis ekranas su nuosava operacine sistema. Kainuos jūsų telefonas, bet jūs jį ir taip pirksite, nepriklausomai nuo to, kokia įranga yra sumontuota jūsų automobilyje.

Telefoną galima lengvai nuimti ir paslėpti, jei jis blaško. Be to, kai vietoje multimedijos sistemos naudojamas telefonas, didesnė dalis funkcijų valdoma įprastais fiziniais jungikliais. Taigi, tokia sistema ne taip blaško vairuotojus.

Sensesnio Datsun salonas – gamintojas stengiasi užtikrinti patogią integraciją su išmaniuoju telefonu. (Nissan nuotrauka)

Galiausiai, savo telefoną galite susikonfigūruoti pagal savo poreikius. Iš milžiniškos programėlių gausos tikrai išsirinksite tas, kurios svarbiausios jums. Ir viską galite išsidėlioti taip, kaip patogiau jums.

Yra ir kitų privalumų. Pavyzdžiui, telefonas su įjungta GPS padės likusią kelionės dalį įveikti pėsčiomis. Be to, nereikia galvoti apie telefono prijungimą prie multimedijos sistemos, kad galėtumėte naudoti laisvų rankų įrangą ar kitus privalumus.

Žinoma, ne viskas taip paprasta. Gamintojai turi pasirūpinti, kad reikalingos funkcijos būtų prieinamos specializuotose programėlėse, kad mažesnis telefono ekranas pakeistų viskas svarbiausias pilnos multimedijos funkcijas. Tačiau tai – vis tiek elegantiškesnis sprendimas nei greitai senstantys ar papildomų nepatogumų sukeliantys automobilių ekranai.

Kaip pažymėta antraštėje, tai – nepopuliari nuomonė. Daugybei žmonių didelis ekranas yra tiesiog būtinas moderniam automobiliui. Ir gerai, tačiau pigesni kasdieniški automobiliai tikrai gali išsiversti ir be jų.

1 KOMENTARAS

  1. 100% sutinku. Galbūt ankščiau ekranas centre buvo egzotika ir prabangos ženklas, bet dabar tai vos ne trūkumu laikyčiau. Apie touchscreen irgi taip pat.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia