Tikriausiai pastebėjote, kad amerikietiški ir europietiški sunkvežimiai labai smarkiai skiriasi. Tai žino visi, įskaitant ir tuos, kurie po JAV niekada nėra keliavę. Bet ar žinote, kodėl taip yra? Jei viena forma yra geresnė už kitą, kodėl ne visi gamintojai tuo naudojasi?

Vieni turi ilgas nosis, o kitų priekis yra visiškai plokščias. Kodėl? Iš tikrųjų, abi formos turi savų privalumų. Ilgas amerikietiškas vilkikas su atsikišusia nosimi pasižymi ilga ratų baze, vairuotojas sėdi arti jos vidurio. Tai reiškia, kad sunkvežimis gali būti kur kas patogesnis važiuojant nelygiu keliu. Taip pat akivaizdu, kad vilkikas yra didesnis, todėl jame vairuotojui netrūksta vietos patogiai išsimiegoti. Tai labai svarbu tiems, kurie važinėja nuosavais sunkvežimiais.

Peterbilt sunkvežimiai – tipinis vaizdas JAV greitkeliuose. (First Response Team of America, Wikimedia(CC BY-SA 3.0)

Europoje tai pasitaiko palyginti retai, bet JAV nemažai vilkikų priklauso jų vairuotojams. Jie mėnesių mėnesius važinėja gaudydami bet kokias galimybes užsidirbti, todėl labai ilgą laiką gyvena savo sunkvežimyje. Taigi, kabina tiesiog privalo būti labai patogi ir erdvi. Amerikietiški vilkikai įprastai yra žemesni, todėl į juos lengviau įlipti.

Galiausiai, ilga nosis suteikia aerodinaminį pranašumą todėl tokios formos vilkikas potencialiai sunaudotų mažiau kuro. Aišku, realybėje viskas kitaip, nes amerikietiški sunkvežimiai yra sunkesni ir važiuoja greičiau. Tačiau jei paimtume du tiek pat sveriančius vilkikus su tais pačiais varikliais, tas, kuris turėtų ilgą nosį, pasižymėtų žemesnėmis kuro sąnaudomis. Kartu ilga nosis leidžia lengviau pasiekti variklį, kai jam prireikia remonto ar serviso.

Europietiški vilkikai turi trumpesnę ratų bazę, kuri nesuteikia tokio patogumo kaip amerikietiški sunkvežimiai, bet leidžia manevruoti siaurose gatvėse. (Volvo Trucks)

Tačiau ir europietiški sunkvežimiai turi privalumų. Trumpesnė ratų bazė jiems leidžia lengviau manevruoti. Plokščia nosis ir kampuotas, stačiakampį gretasienį primenantis profilis yra kompaktiškesnis, o vairuotojui lengviau arti privažiuoti prie kito priekyje stovinčio sunkvežimio. Europietiško stiliaus vilkikai taip pat yra lengvesni.

Kadangi Europoje sunkvežimių vairuotojai įprastai nesileidžia į mėnesių mėnesius trunkančius reisus, kabinos gali būti mažesnės. Visgi, tikroji priežastis, kaip ir buvo galima numanyti, yra įstatymuose.

Kodėl skiriasi amerikietiški ir europietiški vilkikai?

Europos Sąjungoje maksimalus leistinas sunkvežimio su priekaba ilgis siekia vos 18,75 m. Tiesa, Danijoje ši riba siekia 25,25, Švedijoje 24, o Jungtinėje Karalystėje – 22,75 metrai, tačiau ne visuose keliuose ir ne visiems sunkvežimiams. Kadangi prekes įprastai reikia pristatinėti visoje Europoje, galima sakyti, kad įprastas europietiškas sunkvežimis negali būti ilgesnis nei 18,75 m. Tačiau šis skaičius įtraukia ir vilkiką, todėl apsimoka juos gaminti su varikliu po kabina. Taip priekaba gali būti ilgesnė.

Amerikeitiški sunkvežimiai yra labiau aerodinamiški, į juos lengviau įlipti, o viduje yra daugiau vietos. (Pierre André, Wikimedia)

Tuo tarpu JAV tokie apribojimai buvo panaikinti dar 1986 metais. Anksčiau ir šioje šalyje buvo daug sunkvežimių be nosių, tačiau dabar jų vis mažėja. Įprasti amerikietiški sunkvežimiai turi daug privalumų, todėl nesant reikalavimų rinktis kitokį vilkiką paklausos europietiško tipo sunkvežimiams nebėra.

Štai kokie patogūs yra šiuolaikiniai sunkvežimiai

Kita priežastis – greitis. Europoje sunkvežimių greitis yra ribojamas iki 90 km/h, tuo tarpu JAV jie važinėja ir 120 km/h greičiu. Tai reiškia, kad aerodinamika yra labai svarbi. Sunkvežimiai JAV važinėja didesniais atstumais, todėl vairuotojai stengiasi palaikyti didesnį greitį.

Tačiau bene svarbiausia priežastis, kodėl amerikiečiai nevažinėja europietiško tipo sunkvežimiais – išvystyta infrastruktūra. JAV keliai – platūs ir nauji, o ir miestų gatvėse vietos netrūksta. Europietiški sunkvežimiai lengviau sukiojasi siaurose gatvelėse, kurių senuose mūsų miestuose yra tiek daug. JAV to daryti jiems paprasčiausiai nereikia, todėl jie renkasi ilgesnius, patogesnius ir greitesnius sunkvežimius.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia