Jei tikrai mylite automobilius, Abarth vardas jums yra gerai žinomas. Dabar tai – ypatingai sportiškus Fiat automobilius žyminti markė, tačiau kadaise tai buvo nepriklausomas automobilių gamintojas. Abarth 1500 Biposto yra vienas iš pirmųjų Abarth automobilių, kurio grožis sulaukė ir Detroito milžinų dėmesio.
Carlo Abarth gimė Austrijoje kaip Karl Albert Abarth, tačiau vėliau tapo Italijos piliečiu ir vardą pasikeitė. Jis buvo talentingas inžinierius, lenktyninių automobilių kūrėjas. 1947 metais jis tapo Cisitalia komandos vadovu, tačiau jau kitais metais ši organizacija subyrėjo, o jos įkūrėjas Piero Dusio išskrido į Argentiną.
Cisitalia komandos likučiai labai viliojo Carlo Abarth – jis norėjo tęsti savo pradėtą darbą ir toliau siekti pergalių automobilių sporte. Užsitikrinęs finansavimą jis nusipirko Cisitalia komandos likučius ir 1949 metais Bolonijoje įkūrė savo vardo automobilių konstruktorių. Jo logotipu tapo Carlo Abartho zodiako ženklas – skorpionas.
Nors Cisitalia vardas dingo, Abarth iš savo pirmtakės paveldėjo kelis automobilius. Lenktyniniai Cisitalia 204 greitai buvo perkrikšyti į Abarth 204 A. Iš tų pačių komponentų vėliau gimė sėkmingas Abarth 205 Vignale Berlinetta. Bet gaminti automobilius ant senstančių ir labai retų Cisitalia bazių buvo nepraktiška, todėl po 1951 metais įvykusio persikėlimo į Turiną Abarth ėmė dairytis į Fiat komponentus.
Jauna Abarth kompanija norėjo ryškiai prisistatyti 1952-ųjų Turino automobilių parodoje. Buvo nuspręsta, kad renginyje Abarth turėtų sužibėti nauju vienetiniu automobiliu, pasižyminčiu ekstravagantišku, akį traukiančiu stiliumi. Šis projektas buvo patikėtas Bertone dizaino namų kūrėjui Franco Scaglione. Vienetinio automobilio pagrindu tapo kuklus Fiat 1400.
Scaglione su komanda padirbėjo iš paties. Variklio darbinis tūris išaugo nuo 1,4 iki 1,5 litrų, galia – nuo 33 iki 56 kW. Automobiliui suteikta sportinė važiuoklė, geresni stabdžiai. Įspūdingas Abarth 1500 Biposto sveria vos 870 kg – 300 kg mažiau nei Fiat 1400. Tačiau dėmesį tais 1952 metais labiausiai traukė ne šio vienetinio automobilio techninės charakteristikos, o jo dizainas.
Abarth 1500 Biposto yra labai aptakus ir gražus sportinis automobilis. Jo priekyje – trys apvalūs žibintai su grotelėmis tarpuose, šiek tiek primenantys ankstesnį ankstesnį amerikietišką Tucker Torpedo. Išraiškingos ratų arkos kuria judančio automobilio iliuziją ir kartu suteikia Abarth 1500 Biposto siluetui minkštumo. 4,5 metrų ilgio ir 1,65 metrų pločio Abarth 1500 Biposto yra labai žemas – jo stogas yra vos 1,38 metrų aukštyje. Žinoma, salone, kurio dizainas mažai kuo skiriasi nuo Fiat, telpa tik du žmonės.
Kaip ir buvo planuojama, 1952-ųjų Turino automobilių parodoje Abarth 1500 Biposto sulaukė daug dėmesio. Amerikiečių automobilių gamintojo Packard atstovai Billas Gravesas ir Edwardas Macauley ilgai sukiojosi prie įsimintino Biposto ir galiausiai jį nusipirko. Tai buvo keistas žingsnis – vienetiniai automobiliai parodose įprastai nėra parduodami.
Packard pastatė Abarth 1500 Biposto savo gamykloje kaip įkvėpimo šaltinį dizaineriams. Tiesa, šis automobilis netrukus pakeitė savininką – 1953 metais Packard unikalų itališką gražuolį padovanojo žurnalistui Dickui Smithui kaip prizą už naujo šūkio sukūrimą. Smithas kurį laiką juo važinėjo, o vėliau keliems dešimtmečiams pastatė garažė. 2003 metais aukcione Abarth 1500 Biposto už beveik 300 tūkstančių dolerių atiteko garsiam kolekcionieriui Chrisui M. Drakeui.
Abarth 1500 Biposto buvo ne tik įspūdingas kompanijos prisistatymas, bet ir jos ateities susiejimas su Fiat. Nuo šio automobilio beveik visi Abarth kūriniai naudojo Fiat dalis. Abarth kūrė sėkmingus lenktyninius automobilius ir net padėjo tokioms kompanijoms kaip Porsche bei Simca. 1971 metais Carlo Abarth pardavė savo kompaniją Fiat, kuri iki šiol yra šio prekės ženklo savininkė.