Aston Martin Valkyrie – išskirtinis automobilis, kainuojantis daugiau nei 2,8 milijonus eurų. Aston Martin šį superautomobilį kuria kartu su Red Bull Racing Formulės 1 komandos inžinieriais ir siekia į pasaulį paleisti dar vieną legendą. Dabar kompanija parodė beveik gamybai paruoštą automobilį ir jis tikrai atrodo stulbinančiai – nieko panašaus gatvėmis iki šiol nevažinėjo.

Valkyrie atrodys kaip Le Mano lenktynių bolidas. (Aston Martin nuotrauka)

Būtina iš karto pabrėžti, kad Valkyrie nešios valstybinius numerius ir važinės bendro naudojimo keliais. Tai nėra tik žaisliukas trasoms – laimingieji, galintys jį įsigyti, šiuo Aston Martin galės važiuoti kur tik panorėję. O tokių bus nedaug – kitų metų pabaigoje tikimasi pradėti Valkyrie gamybą, iš viso bus pagaminta tik 150 tokių automobilių. Kita vertus, vargu ar bus labai norinčių šiuo automobiliu važinėti kur nors už trasos ribų.

Kėbulas kuriamas taip, kad būtų kiek įmanoma aerodinamiškesnis. (Aston Martin nuotrauka)

Valkyrie interjerą Aston Martin vadina „minimaliai ergonomišku“. Pati kabina yra labai siaura ir žema, siekiant kiek įmanoma didesnio aerodinaminio efektyvumo. Taigi, vairuotojas ir keleivis sėdi labai arti vienas kito. Sėdynės yra pritvirtintos tiesiai prie automobilio grindų, žmonės jame sėdi pusiau gulomis – panašiai kaip Formulės 1 boliduose. Komforto įrangos čia taip pat nerasite, nes Valkyrie yra kuriamas tik entuziastingiems vairuotojams ir tik įspūdingai vairavimo patirčiai. Ir turtingiems automobilių kolekcionieriams, aišku.

Vairuotojo ir keleivio pėdos bus kur kas aukščiau nei įprastame automobilyje – čia jie sėdės pusiau gulomis. (Aston Martin nuotrauka)

Automobilio kėbulas yra formuojamas siekiant aerodinaminio efektyvumo. Adrianas Newey, Red Bull Formulės 1 komandos inžinieriaus, rūpinasi, kad Valkyrie būtų labai aptakus, bet kartu ir stabilus važiuojant labai dideliu greičiu. Teigiama, kad važiuodamas maksimaliu greičiu Valkyrie į asfaltą bus spaudžiamas 1816 kg aerodinaminių elementų kuriama jėga. Didžiulis sukibimas, kuriamas ne tik aerodinaminių savybių bet ir Michelin Sport Cup 2 padangų, leis automobiliui itin greitai įveikti posūkius, o tai yra labai svarbu, jei Aston Martin ketina ištesėti vieną pakvaišusį pažadą – kompanijos vadovas Andy Palmeris teigė, kad Silverstono trasą Valkyrie įveiks Formulės 1 bolido tempais.

Galios šiam tikslui pasiekti tikrai nepritrūks. Valkyrie 6,5 litrų V12 variklis išspaus apie 1,130 AG (843 kW), bet prie automobilio stūmimo į priekį prisidės ir KERS sistema. Valkyrie svers vos daugiau nei toną, nes visa automobilio konstrukcija ir kėbulas yra pagaminti iš anglies pluošto. Tai bus tarsi Formulės 1 bolidas, kuriuo bus galima legaliai važinėti gatvėmis, tačiau šioje srityje Mercedes-AMG Project One greičiausiai nušluostys nosį Aston Martin ir Red Bull komandai.

Nieko panašaus bendro naudojimo keliuose dar nematėme, bet greitai pasirodys dar du panašūs superautomobiliai. (Aston Martin nuotrauka)

Šių metų Frankfurto automobilių parodoje bus pristatytas Mercedes-AMG Project One automobilis. Jis taip pat bus įkvėptas Formulės 1 bolidų, tačiau su jais bus susijęs kur kas labiau. Šis superautomobilis bus varomas 1,6 l V6 varikliu su hibridine pavara, tiesiai iš Formulės 1 bolido. Tiesa, iš išorės Project One, kaip ir Valkyrie, labiau primins Le Mano lenktynių bolidą. Šie automobiliai ne tik konkuruos tarpusavyje, bet ir su BMW bei Audi superautomobiliu, apie kurį beveik nieko nežinoma.

Automobilio viduryje slepiasi atmosferinis 6,5 l V12 variklis su KERS sistema. (Aston Martin nuotrauka)

Valkyrie tikrai plečia superautomobilių galimybių ribas, ypač jei sugebės Silverstono trasą įveikti taip greitai, kaip pažadėta. Įdomu, kada tokios technologijos pereis ir į masinės gamybos superautomobilius ir ar žurnalistams pavyks į vieną bandymą suburti ir Aston Martin Valkyrie, ir Mercedes-AMG Project One.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia