Laivai, kaip ir kita technika, įprastai turi specifinę paskirtį. Kai kurie yra keleiviniai, kai kurie – krovininiai, treti – kariniai ir taip toliau. Tačiau BOKA Vanguard yra ypatingo tipo krovininis laivas – ar galite atspėti, kokius krovinius jis gabena?

Dockwise Vanguard (dabar BOKA Vanguard) – vienas didžiausių tokio tipo krovininių laivų pasaulyje. (kees torn, Wikimedia(CC BY-SA 2.0)

Šis laivas gyvenimą pradėjo kaip Dockwise Vanguard, bet vėliau buvo pervadintas į BOKA Vanguard. 2011 metais šis laivas buvo nuleistas į vandenį, o 2012 metais jau buvo pakrikštytas. BOKA Vanguard laivas priklauso Nyderlandų jūrinio transporto bendrovei Dockwise, bet plaukioja su Kiurasao vėliava.

Dockwise prieš daugiau nei dešimtmetį pastebėjo, kad naftos gavybos sektorius keičiasi. Naudojamos vis didesnės platformos, kurių statybas lėtina krovininių laivų trūkumai. Būtent šioms problemoms išspręsti ir buvo sukurtas Dockwise Vanguard – pasineriantis itin sunkių krovinių laivas.

BOKA Vanguard panyra, kad priimtų ir iškrautų krovinius. (kees torn, Wikimedia(CC BY-SA 2.0)

Pasineriantys itin sunkių krovinių laivai yra pakankamai reti, lyginant su kitų tipų laivais. Visi jie iš esmės atrodo panašiai ir pasižymi tuo pačiu veikimo principu. Toks laivas gali prisisiurbti vandens ir pasinerti. Tuomet ant jo vilkikais užvelkamas krovinys – gamtinių išteklių gavybos platforma ar net kitas laivas. Tada balastinis vanduo išpumpuojamas ir krovininis laivas pakyla su visu kroviniu.

BOKA Vanguard buvo sukurtas naftos platformoms pergabenti. (kees torn, Wikimedia(CC BY-SA 2.0)

Būtent taip veikia ir BOKA Vanguard. Šis laivas turi didžiules balastinio vandens talpas. Kai jos pripildomos, laivo krovinių platforma gali panirti į 16 metrų gylį. Tuomet atvelkamas krovinys ir BOKA Vanguard pakyla į pradinę padėtį. Šis laivas buvo sukurtas didelėms naftos platformoms. Kadangi BOKA Vanguard yra labai didelis ir galingas, vienu metu jis gali pergabenti didesnes platformų dalis, taip naftos kompanijoms sutaupydamas pinigų.

BOKA Vanguard gali gabenti ne tik platformas, bet ir kitus laivus. Šio laivo krovinių platformos išmatavimai – 70 X 275 m. Kadangi krovinių platformos nei šonuose, nei galuose niekas neriboja, kroviniai gali būti ir didesni. Kaip kad šis kruizinis laivas, kurio ilgis – 323,6 m:

BOKA Vanguard kelia Carnival Vista. Atkreipkite dėmesį į naujas laivo spalvas.

Maksimalus BOKA Vanguard krovinio svoris – 110 000 tonų. Sunkesni ar neplūduriuojantys kroviniai gali būti pakrauti kranais (tokiais kaip Taisun) ar užstumti bėgiais.

Kodėl kartais laivus prireikia gabenti kitais laivais? Na, pasitaiko visko. Gamtos stichijos, avarijos ir mūšiai gali apgadinti laivus. Jei juos norima išsaugoti, bet jie negali plaukti sava eiga, jie ant kitų laivų nugarų yra parplukdomi į uostus remontui.

Tokių laivų kroviniai dažnai yra kiti laivai. (kees torn, Wikimedia(CC BY-SA 2.0)

2013 metais buvo planuojama panaudoti BOKA Vanguard laivą ant sausumos užplaukusio Costa Concordia pergabenimui. Kruizinis Costa Concordia prie Italijos krantų nuskendo dar 2012 metų sausį. Greitai tapo aišku, kad laivo remontuoti neapsimokės, todėl jį reikėjo nutempti į metalo laužo perdirbimui tinkamą uostą. Buvo svarstoma tam pasitelkti BOKA Vanguard, tačiau galiausiai Costa Concordia buvo iškeltas ir tiesiog nutemptas.

BOKA Vanguard ilgis – 275 metrai. Laivas turi aštuonis suomiškus Wärtsilä variklius, kurių bendra galia siekia 27 000 kW. Be krovinio BOKA Vanguard išvysto 14 mazgų (26 km/val.) greitį, o pakrautas įsibėgėja iki 11-13 mazgų (20-24 km/val.) Įprastai laive darbuojasi 40 žmonių įgula, kuri gyvena pačiame laivo priekyje esančiame modulyje, kurio viršuje yra ir kapitono tiltelis.

Šio laivo ilgis – 275 metrai. Beje, tai – senos BOKA Vanguard spalvos. (kees torn, Wikimedia(CC BY-SA 2.0)

BOKA Vanguard gali būti naudojamas ir kaip plūduriuojantis sausasis dokas. Šis laivas gali iškelti kitą laivą ar kokią platformą iš vandens, kad būtų galima atlikti remonto ir priežiūros darbus. Dockwise jau kurį laiką svarsto apie dar didesnį tokio tipo laivą, bet kol kas šie planai nevirto kūnu.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia